Georgia, South Carolina en Florida 2022

Uitgelicht

2 December: Van Bradenton via de Circle B. Bar preserve naar Orlando

We hadden de wekker om 8 uur gezet maar ik was natuurlijk al eerder wakker. Al onze spullen weer in de koffers gekwakt en alles uit de ijskast mee. We hebben wel al een hoop extra dan dat waar we mee gekomen zijn..
Om 9.30 uur stond alles klaar maar moesten we eigenlijk nog ontbijten en daarna weer alles opruimen. Niet zo handig, dus gaan we maar eerder weg en ontbijten we onderweg. We hoefden alleen de sleutel terug in het kastje te doen en het vuilnis weg te gooien. Ik had Neil, de eigenaar (we hadden dit geboekt via Airbnb) een dag eerder nog geappt over een glas wat ik had laten vallen maar dat hoefden we niet te vervangen of te betalen. Aardig! Bijzonder trouwens, ik laat thuis echt nooit iets vallen maar op vakantie was dit niet de eerste keer.

Maar goed, we hebben ontbeten bij de Cracker Barrel, daarna was het 3 kwartier rijden naar een Manatee viewing Center in Apollo beach. Bij een energiecentrale is het water warm en dat trekt manatees aan. Het was op de route, gratis om te bezoeken en te parkeren dus ach, het leek me een bezoekje waard. Tja, ik zag een neusje, maar verder was het niet heel spannend. Uiteraard waren er weer schone wc’s zoals overal in Amerika dus dat was sowieso handig.

En weer door, weer 3 kwartier rijden naar de Circle B. Bar preserve. Dat is een mooi (gratis) natuurgebied met veel bomen, marshes, water en dus wildlife. We hebben er van 12.00 tot 15.00 uur bijna alle trails (gedeeltelijk) gelopen met 27 graden op het heetst van de dag en ik was helemaal kapot.

park

We hadden deze vakantie nog geen alligators gezien en ik wilde er een op de foto hebben. Op een gegeven moment heb ik het maar aan andere wandelaars gevraagd die ons wezen waar we heen moesten maar dat was dan weer tig kilometer lopen. Onderweg zagen we wel veel andere vogels en vissen en bovenstaande reiger die echt een megavis of slang (?) te pakken had, veel succes daarmee vriend!

Uiteindelijk zagen we dan toch een alligator zwemmen, of eigenlijk zag Huub hem. Dat is heel bijzonder want die heeft nog nooit wildlife ontdekt. 🙂

Daar is ie dan! Snappie!

Op een gegeven moment staan er mensen in de bosjes te staren, dus daar aangekomen, doen wij dat ook en zien een flinke roofvogel. Ik moest inzoomen en hij stelde scherp op de sliert Spaans mos ervoor dus scherp is het helaas niet. Het sliertje mos wel, de vogel niet. 🙂 Met mijn Canon was hij mooier geworden maar helaas, die is thuis gebleven deze vakantie. Ik heb even gezocht op Google en ik denk dat dit een short tailed hawk is.

Afijn, na 28 kilometer (zo voelde het) lopen door dit mooie park vonden we de auto terug en waren we heel blij dat we weer mochten zitten. Het zou weer 3 kwartier rijden zijn naar onze nieuwe locatie maar we stonden in een paar flinke files deze keer.

Het was uiteindelijk tegen 16.30 uur toen we het Blue tree resort in Orlando aankwamen. Inchecken ging snel en we moesten naar Building 15. Ze vroeg of we naar Disney parken gingen-Nee- en of we mee wilden doen met de dagelijkse activiteiten -Nee- of pasjes om te midgetgolfen e.d. -Nee! Groot hier dus, haha!

Het appartement ziet er prima uit, het ruikt alleen wel erg muf dus we zetten maar alle ramen open om flink te luchten. Pakken een deel van de koffers uit en zetten alles weer klaar qua opladers, badspullen etc. Dan is het alweer tegen zessen en rijst de vraag; Gaan we boodschappen doen en eten maken of eten we even ergens wat. We zijn allebei moe en besluiten het 2e maar te doen. We gaan naar de Chili’s, ook zo lekker daar. In Amerika moet je geen vegetariër zijn hoor.

Morgen maar boodschappen doen en voor een paar dagen eten halen. We zijn allebei moe na deze dag.
Ik schrijf weer het blog, Huub probeert de Chromecast aan te sluiten op de tv maar dat lukt helaas niet. Gaan we toch nog aan lezen toekomen hier in de avond. 🙂

Overigens was het weer een prachtige dag. Qua weer hebben we hier in Florida toch niks te klagen gehad tot nog toe. Afkloppen!

Tot morgen weer!

Als afsluiter heb ik nog een eekhoorntje voor jullie!

1 December: Shoppen, strand, Riverwalk en de Outback

Vanmorgen pas rond 10.30 uur op pad. Even kijken bij de Target en de TJ Maxx voor Pillow sole sokken die ik ooit in the USA gekocht heb en die heel lekker zitten maar die ik nog nergens heb kunnen vinden. We hebben wat opdrachten gekregen van familie om te kopen en de helft is gelukt maar veel vinden we ook niet. Het is het allemaal net niet qua kleur, lengte, maat etc.
Huub zijn Tomtom dondert steeds van het raam van de auto, de zuignap werkt niet meer. Hij zoekt bij wat andere winkels naar iets om dat probleem op te lossen.

Na een paar uur shoppen, gaan we terug naar huis, kleden ons om en gaan richting strand. Het is er heel rustig. We gaan lekker liggen. Er staat vandaag een aflandige wind. Huub ligt binnen 5 minuten weer te slapen en ik wordt aan een stuk door aangevallen door een soort agressieve bijtvliegen. Op een gegeven moment blijf ik maar zitten om de beesten weg te jagen. Getver, ik haat al die prikkende beesten. Gisteren heb ik ondanks dat ik bijna gebaad had in de Off spray, toch ook nog wat beten opgelopen. Huub wordt wakker en ziet mijn geïrriteerde hoofd. Eerst heeft hij nergens last van maar na 10 minuten hebben ze hem ook een paar keer te pakken. We begrijpen nu waarom het zo rustig is op het strand. Of het nou door de windrichting komt of dat het aan het latere tijdstip ligt, weet ik niet maar het is wel jammer van onze laatste dag hier.

We pakken de boel weer in, gaan terug naar het appartement. We kleden ons om en besluiten naar de Riverwalk te gaan. Een soort boulevard langs de rivier. We staan mega in de file waardoor we er lang over doen. De zon is er net aan het ondergaan. We lopen er een stuk en het is best mooi maar we hadden dit ook kunnen missen.

Daarna gaan we naar de Outback, ook een van onze favorieten in Amerika. Voor de vegetarische volgers, skip de volgende foto’s.

Het was allemaal weer superlekker. Het was maar goed dat we vandaag de lunch hadden overgeslagen. 🙂

Eenmaal thuis ben ik eerst gaan douchen en mijn haar gaan wassen. Dan weer het blog maken met een kopje thee erbij. Het is inmiddels alweer 21.00 uur geweest. Time flies hier!

Morgenochtend staan we bijtijds op, gaan we de boel inpakken en op weg naar een nieuwe stek in Orlando voor onze laatste 5 nachten, snik…

Tot morgen weer lieve volgers!

30 November: Coquina beach en de Robinson preserve

Na een superlekkere nacht slaap en een ontbijtje met warme biscuits uit de oven, vertrekken we naar ons strandje vlakbij. Vorige keer dat we er waren hadden we af en toe wat kriebel in onze keel. Er zou geen red tide zijn maar wij begonnen een beetje te twijfelen. Mede daarom zijn we gisteren maar naar het Noordelijkere strand gegaan waar inderdaad niks aan de hand was. Vandaag toch maar weer eerst “ons strand” geprobeerd en zowaar vandaag gelukkig geen kriebelkeel en het water was vandaag ook ineens veel helderder!

Huub loopt voorop met de strandtas

Het is heerlijk vandaag! Rustig, geen kinderen en je hoort alleen maar kabbelende zee. Ook in de zee is het erg lekker. Er staat niet veel wind dus het is wel warm. Rond het middaguur zo’n 29 graden.
Na 2,5 uur is het weer mooi geweest en gaan we thuis douchen, omkleden, boterhammetje eten en tegen 15.00 uur naar de Robinson preserve. Een natuurgebied in Bradenton, de stad waar we verblijven maar die is zo groot dat dit toch weer 20 minuten rijden is.

We wandelen eerst bij de North entrance, richting de uitkijktoren. Maar dit is duidelijk niet het leukste deel van het park. Huub wordt nu trouwens ook gestoken. Hij heeft zich niet ingespoten met de Off spray, ik wel. Dus gaan we terug naar de auto en rijden naar the South entrance. Huub spuit zich nu wel in en ik doe ook nog maar wat extra.

uit de uitkijktoren

Dit gedeelte van het park is beduidend mooier!

We zien een hoop mooie vogels, hoe ze heten moet ik nog opzoeken maar we moeten zo eten en dat duurt nu even te lang. 🙂

Mooi huis bij de ingang van het park

Op een gegeven moment zien we een marsh rabbit! Wow, die worden niet zo heel veel gezien. Ik ben blij, hij blijft ook best lief zitten tot ie raar gillend wegrent. Hmm ik heb nog nooit een konijn zo horen gillen, het is een beetje een aansteller denk ik. Hij heeft heel andere oortjes dan “onze konijnen”, zien jullie dat?

Dan lopen we maar gauw door, de zon gaat bijna onder en ik wil hier niet in het donker lopen. Het is overigens nog steeds 27 graden, pff geen weer om zo te wandelen toch?
De zonsondergang met alle waters is ook weer prachtig, dat pakken we toch maar weer mooi even mee!

bruggetje met zonsondergang

We zijn even bang dat we niet aan de overkant van het water komen, daar waar onze auto staat en dat we dan weer een uur terug moeten lopen maar gelukkig komt het goed. Tegen zessen rijden we weer terug naar onze appartementje om weer eerst het blog te schrijven en de foto’s te doen. Zometeen eten we lekker zalm met mashed potatoes en gemengde groenten.

Morgen is onze laatste dag in Bradenton. Vrijdagochtend gaan we door naar Orlando. Aan de ene kant jammer want het is hier wel echt een ideale locatie met een hoop te zien en te doen mits je van strand houdt. Maar een andere plek is vast ook weer leuk en wat anders.

Tot morgen maar weer! x

29 November: Fort De Soto Beach en Park

Na een simpel ontbijtje thuis en mijn vriendin Marleen te hebben gefeliciteerd met haar verjaardag vertrekken we toch pas om 10.00 uur omdat we eerst op Google maps wilden bekijken waar we heen zouden gaan en of daar eenvoudig te parkeren zou zijn.

Op naar Fort De Soto Beach! Het is vandaag bijna strakblauw met 28 graden en daarmee eigenlijk de mooiste dag tot nog toe. Het is toch nog 45 minuten rijden maar het is een mooie route over diverse bruggen waaronder weer de mooie Skyway bridge.

Eenmaal bij het park moet je bij een automaat je kenteken invoeren en $5.00 betalen, dan mag je overal in het park parkeren. Het is groot, met een fort (geen foto van), diverse stranden, dog park, dog beach en diverse wandelgebieden. Ik had online gelezen dat we naar North Beach moesten voor het mooiste strand. Het parkeerterrein is huge en er staan maar een paar auto’s. Daar houden we van. Er zijn mooie schone toiletgebouwen en het stuk groen tussen het parkeerterrein en het strand met de vele palmbomen maken het er prachtig!

pad naar het strand en het toiletgebouw in het midden.

Vlakbij de parkeerplaats zie ik een stuk verder een boom met 2 grote vogels erin. Ik besluit er met de camera heen te lopen en ja, wat een mooie roofvogels! Osprey’s, oftewel visarenden.

Terwijl ik ze fotografeer wordt ik 4x gebeten, niet door de vogels maar door andere irritante vliegende wezens. In de auto hebben we Off spray dus ik spray me daar maar eens flink mee in. Ik stink nu een uur in de wind maar dat heb ik ervoor over om niet nog meer beten te krijgen.. 🙂 Overigens zijn dit de eerste beten hier in Florida dus ik mag niet klagen.

The beach !

Het strand is wit, leeg en mooi! Er liggen wat Fransen of Canadezen bij ons in de buurt, ze spreken Frans in elk geval. Het is net of we in Frankrijk zijn als je je ogen dicht hebt. Met ogen open ziet het er toch heel anders uit. 🙂 Wat ik wel heel jammer vind is dat het zeewater dit jaar beduidend minder lichtblauw is als andere jaren. Dat schijnt door de 2 hurricanes eerder dit jaar te komen. Schijnbaar heeft dat een hoop los gemaakt.

Wanneer ik de zee in geweest ben en een stukje langs een zandbank heb gelopen, vind ik 3 sand dollars. Wat leuk, vaak op foto’s gezien maar nooit zelf gevonden. Het schijnt van familie te zijn van de zeester. Als je ze vindt op het droge zijn ze dood. Ahhhh…

De sand dollars

Na een paar uur bakken, zwemmen, lezen en genieten gaan we maar weer naar de auto en rijden nog het park (is eigenlijk een eiland) rond en stoppen op wat plekken. Ze hebben ook ergens winkelmandjes hangen. Als je langs het strand gaat lopen om schelpen ofzo te zoeken, mag je zo’n mandje meenemen om meteen zwerfvuil op te ruimen. Slim! Schijnbaar werkt het want wij zien niets meer liggen.

Vanaf het Ooststrand zie je mooie Skyway brug weer in de verte

We rijden weer in 45 minuten naar huis, waar we om 16.00 uur weer aankomen. Douchen, relaxen, blog en zo weer eten. Het was weer een topdag!

Tot morgen!

28 November: Sarasota, Siesta Key beach en een sunset

Ik was vanmorgen weer om 6.00 uur wakker. Zo jammer dat ik nog steeds zo kort slaap, al is het al meer dan in Nederland. Maar ach, zo heb je wat aan je dag. Huub slaapt wel erg lekker (ben ik erg jaloers op) dus uiteindelijk gaan we om 9.15 uur op weg.
Gisterenavond heeft het trouwens echt megahard geregend, we waren blij dat we thuis waren!
We gaan vanmorgen doen wat we eigenlijk al op de eerste dag van plan waren; ontbijten bij de Cracker Barrel. Het is weer net zo kneuterig en lekker als altijd, al zitten er vrijwel alleen maar bejaarden te eten en ook het personeel is 60+.

Daarna rijden we door naar de Bayfront park in Sarasota. Sarasota blijkt echt een grote stad te zijn. Het park ligt mooi zo aan het water. Het is goed dat we vandaag dit uitstapje maken want het is flink bewolkt. Wel nog steeds 24 graden.

We wandelen een tijd door dit park.

Ik voor de gekke bomen die je hier veel ziet
Huub staat weer onder een rokje te kijken. Zo zie je goed hoe groot het beeld is.
Big city

Vanaf hier besluiten we ook nog even naar het Ringling museum te gaan. De tuinen schijnen mooi te zijn. Daar aangekomen (was weer 20 minuten rijden in Sarasota) blijkt het op maandag gratis te zijn om het Museum of Art en de Bayfront Gardens te bezoeken. Er zijn nog 3 musea waar je wel voor moet betalen maar 1 vind ik al meer dan genoeg dus helemaal top. De tuinen en het huis waar het circusechtpaar woonden zijn mooi. Het museum vind ik van buiten prachtig, binnen is het voor een cultuubarbaar als ik een beetje saai met oude schilderijen. Heel veel van Hollandse schilders overigens, Frans Hals en Rubens bijvoorbeeld.

Dit vind ik dus heel mooi!
Prachtige tuinen!

Na hier een tijd rond gelopen te hebben en weer $50,00 toegang te hebben bespaard als echte Hollanders, gaan we eens kijken op Siesta key beach. Het nummer 1 strand van Florida. Geen idee waarom, want ik vind ons Coquina beach veel mooier. Je hoeft er ook niet zo’n takke-eind naar de zee te lopen.

Siesta key beach

Inmiddels is het alweer 15.00 uur en zijn we gewoon moe. We rijden terug naar “huis” en geen idee waarom maar de terugweg duurt echt minstens 2x zo lang als de heenweg.
Thuis gaan we even een uurtje liggen en daarna rijden we naar Cortez beach voor een sunset. Vanwege de bewolking is ie weer prachtig!

Dan rijden we langs de Historic bridge street waar wat kerstverlichting is, ik maak wat foto’s uit de auto.

Allemaal prachtig maar inmiddels is het al na zessen en we moeten nog boodschappen doen. We rijden naar de Walmart in de hoop er wat kant en klaars te vinden want eigenlijk hebben we het allebei wel gehad voor vandaag. Dat is allemaal op, jammer maar helaas. We brengen de boodschappen thuis en gaan dan maar eten bij de Applebees. Lekker en niet duur. Eenmaal daar worden we echter op een plek gezet waar de airco heel hard aan staat en ik het met jasje en sjaal nog steeds koud heb. Er schijnt iets met de knoppen aan de hand te zijn. Ze zeggen dat ze het uit gaan zetten maar uiteindelijk blijft het koud. Andere plekken zijn niet vrij… Het eten is heerlijk maar zodra het op is, gaan we gauw weg. We hadden nog wel gedacht dat ze een korting of iets zouden geven maar nee. Met gierende banden en weinig fooi, gaan we weg. Dat was de laatste keer hier.

Thuis is het inmiddels ver na negenen voordat ik de foto’s heb geupload en nu na het blog rol ik zo mijn bedje in.

Morgen wordt het weer mooi weer als het goed is en gaan we lekker relaxen op het strand.
Tot morgen weer!

27 November: Strand, Beer Can island, Historic Bridge street & pier + ijs!

Hoi allemaal, nou vandaag iets meer gedaan en veel meer foto’s!
Vanmorgen weer rustig aan gedaan, mijn ouders eens gebeld en geappt met wat mensen en na het ontbijt richting strand want het is weer prachtig weer! Eerst even een stukje doorgereden naar vlakbij de brug en daar wat foto’s gemaakt.

bij het bruggetje

Toen naar ons strandje, daar 200 meter vandaan. De meeste mensen zijn weer naar huis denk ik want het was vandaag op de weg en op het strand veel rustiger. Er stond vandaag iets meer wind, wat ik eigenlijk wel lekker vond, het was in elk geval goed uit te houden. Op een gegeven moment ging er een sirene af, ik schrok mij dood. Ik heb nog nooit een sirene op het strand gehoord… Het bleek dat er gevaarlijke rip currents waren en de vlaggen bij de strandwachters gingen van groen naar geel. Mensen moesten op hun kids letten en als je niet goed kon zwemmen, mocht je maar een klein stukje het water in. Om af te koelen vind ik het tot mijn taille ver genoeg dus verder zijn we niet gegaan.

Na een paar uurtjes strand was het wel weer mooi geweest. We keken nog even op Beer Can island, lekker ruim strand (vooral privé) met eromheen weer van die geweldige huizen in lichtblauw, roze en groen, ik hou ervan!

Uit de auto gemaakt dus een beetje scheef: mooie huizen!

Onderweg besloten we ook nog even te kijken bij de Historic Bridge street. Daar stonden afgelopen dagen steeds files maar dat was nu een stuk leger. Het is een straatje met winkeltjes, restaurantjes etc. en aan het einde een mooie pier. In het straatje stond al een mooie kerstboom, altijd een beetje gek tussen de palmbomen! (de kerstbomen zijn hier trouwens ook echt heel duur, ze beginnen bij de $69.00, geloof wel dat het allemaal blauwsparren zijn, de rest redt het waarschijnlijk niet in deze temperaturen)
De pier was ook leuk en ik heb eindelijk wat pelikanen op de foto kunnen zetten. Nu alleen nog dolfijnen, alligators en manatees!

pier
Wat een lieverd he?

Ik had op het Amerikaforum of in een blog wel eens gelezen over de Cold Stone Creamery, een ijswinkel. We waren daar nog nooit geweest en sterker nog, deze hele vakantie nog geen ijs gegeten! (behalve dat kleine bolletje bij een minibrowniedessertje :-)) Dus op de terugweg hadden we wel weer trek na ons simpele havermoutontbijt en inmiddels was het alweer 15.00 uur. Huub nam een shake (doet ie anders nooit) en ik een ijsbakje. Ik dacht, daar krijg ik 2 bolletjes in. Maar nee, ze nemen een schep ijs, leggen dat op een bevroren plaat en hakken daar doorheen wat je gekozen hebt, in mijn geval stukjes brownie, pecannoten en caramel. Dat scheppen ze door elkaar heen en dan in je bakje. Oeps, dit was groter dan ik had verwacht maar wel echt ongelooflijk lekker. Huub lustte na zijn shake gelukkig ook nog wat van mijn ijs.

grote ijs!

Uiteindelijk waren we pas na vieren weer bij het appartement. Douchen en weer aankleden en weer even relaxen. Blog schrijven, foto’s uploaden en zo is het weer bijna tijd om te eten. De dagen vliegen voorbij, maar jongens, wat is het hier heerlijk!

Eten begraven

Om het goed af te sluiten, heb ik vandaag weer een foto van de eekhoorn Chip voor jullie, gewoon van hier voor het appartement. Hij was druk met eten begraven of opgraven.

Tot morgen weer! xx

26 November: Shoppen, shoppen en hangen

Nou vandaag is voor jullie bijna nog saaier dan gisteren. De dag begon mistig maar nog steeds met 24 graden buiten. Na een ontbijtje zijn we vertrokken naar Ellenton, de dichtstbijzijnde mall hier op 20 minuten afstand vandaan. We waren er rond 9.40 uur en om 9.00 waren de winkels al open dus we konden meteen aan de gang. Het parkeerterrein stond al erg vol maar in de winkels viel de drukte erg mee. Huub heeft weer 2 Tommy polo’s gekocht, ik voor mezelf nog een handcrème bij the Bath & bodyshop en een armbandje bij Guess. Verder nog wat kleding als kerstcadeaus voor de kinderen en aanhang.
We hebben geluncht met een pretzel met lemonade bij de Auntie Annie. Dit winkelcentrum is echt heel groot, we hebben een hoop gelopen.

Moe maar blij met onze aankopen rijden we weer richting Bradenton. We hebben ook weer boodschappen nodig en deze besluiten we bij de Walmart te doen. Die is huge! Echt 2x de Makro ofzo met food maar ook non food spullen. Ook hier sjouwen we de hele zaak door en halen weer eten voor een paar dagen. We ontdekken dat deze echt goedkoper is dan de Publix. We hebben het niet gekocht maar de B&J kost bij de Walgreens 7,24, bij de Publix 5,99 en bij de Walmart 4,47. Best grote verschillen dus. Huub zijn koffiecups waren hier ook echt veel goedkoper. Lekker interessant verhaal maar voor mijzelf later misschien toch wel handig om te weten, dus sorry voor deze non-informatie, hahaa!

Afijn, na de boodschappen weer naar “huis”. Allebei moe van het uren lopen, besluiten we gewoon lekker hier te blijven. Het is ook al 15.30 uur dus het strand voor een uur (zon gaat al onder om 17.15 uur) heeft ook geen nut en we zijn te moe om nog iets anders te doen. Dus dan maar beetje lezen, beetje social media en dit blog maken. Straks gaan we genieten van een maal dat Huub nu aan het bereiden is. Op Netflix zijn we bezig met the Crown, wel leuk maar erg sloom vind ik, dus daar slapen we weer goed op.

Tot morgen weer!
p.s. voor mijn ouders; ik stuur berichtjes via Instagram, maar jullie zien ze niet…. 🙂

25 November: Strand, shoppen en Longhorn

Nou sorry, voor ons een leuke dag vandaag maar voor jullie weer een beetje saai. Maar hey, het is vakantie dus af en toe wat rustiger is voor ons lekker.

Weer gewoon thuis ontbeten met een havermoutje, rond 11.00 uur naar het strand waar het warm was en vrijwel windstil. En wat een drukte weer. We dachten dat iedereen vandaag ging shoppen maar de meesten lagen gewoon op het strand. Het was rond de 28 graden.

de voorspellingen

Rest van de week ziet er ook best goed uit!

Om 13.30 weer naar huis en daar eerst gedoucht en daarna geluncht met een boterhammetje. Huub heeft de afgelopen week lekker gegeten dus we moesten weer een wasje draaien. Wasmachine is megagroot en ook megasnel, na een half uur was ie klaar.

Daarna besloten om maar bij wat winkels te kijken die niet echt meedoen met de Black Friday. Zo heeft Huub eindelijk zijn multi tool gevonden bij de Dick’s, hebben we wat geshopt bij de Burlington en alleen gekeken bij de Ross. Ik had er ook een winkelwagentje met make up kwastjes erin maar die was op een gegeven moment ingepikt en verder was er niet veel moois dus dat hebben we maar zo gelaten.

Toen was het inmiddels rond zessen en gingen we op zoek naar wat te eten. Het werd de Longhorn. Het was er redelijk rustig, zeker voor een vrijdag. We hebben er weer lekker gegeten. Je krijgt er sowieso altijd een warm brood op tafel met whipped butter. De salade krijg je niet bij maar voor je eten en dat wordt je ook geacht dan eerst te eten. Pas daarna komt de rest.

Van Huub

Nou dat zijn dan ook meteen de foto’s van vandaag! Zelfs geen eekhoorn in de aanbieding…
Het is nu 19.45 uur uur en ik ben snel klaar met het blog nu, dus we gaan aan de thee en de koffie.

Tot morgen weer, we hebben nog niet echt vaste plannen voor wat we gaan doen. Omdat het redelijk druk is overal, hebben we de neiging alles door te schuiven naar na het weekend in de hoop/overtuiging dat het dan overal veel rustiger zal zijn. Maar ja, we willen ook niet niks doen in het weekend. Dus wordt vervolgd! xx

24 November: Rustige relaxdag met strand

Daar zijn we weer na weer een heerlijke dag in mooi Florida! En happy Thanksgiving to you all!

Vandaag niet veel te vertellen, vanmorgen rustig aan gedaan, pas om 11.00 aan de brunch en om 13.30 lagen we op het strand. Nadat het vanmorgen helemaal bewolkt begon, werd het gelukkig steeds zonniger. Op het strand was het best vol, niet als in de zomer in Scheveningen maar drukker dan we hier gewend zijn.

Best druk

Wat een heerlijk strand is dit toch. Het zand is bijna wit en heel fijn. Het water is koel als je erin gaat, maar heerlijk als je er even in bent en water is superhelder. Ik heb me overigens aangemeld op een site van de gezondheidstoestand hier en die geeft 2x per dag een melding via e-mail over de omstandigheden, temperatuur, drukte, wind en ook evt. aanwezigheid van red tide. Tot nog toe gaat het hier in elk geval goed…afkloppen.

We genieten er tot 16.15 uur en gaan dan naar huis. Nu is het niet druk en rijden we het in minder dan 15 minuten. We rijden over Cortez road waar heel veel restaurants, supermarkten en andere winkels liggen en je kunt zien dat echt alles dicht is. Zelfs het benzinestation bij de Walmart. Dat zal morgen, Black Friday wel anders zijn. Huub heeft ooit op Black Friday 2 uur in de rij gestaan bij Tommy Hilfiger dus die wil echt niet shoppen morgen. Dan maar de natuur in of weer lekker naar het strand.

de route naar het strand

We hebben net gedoucht, ik schrijf nu dit verhaal en zometeen gaan we zelf koken, eens kijken of ik het nog kan na een week. 🙂 Vanavond gaan we dan eens lekker voor de tv hangen, ook wel weer lekker.

Tot morgen weer!

Geen eekhoorn vandaag maar hier voor mijn raam, zat er vanmorgen wel een in de palmboom, ook leuk toch? 🙂

23 November: Shorewalk, Anna Maria Island, strand en sunset

Toch weer om 6.00 uur wakker, echt uitslapen lukt nog niet. Vannacht heeft het wel geregend en als het licht wordt om 7.00 uur drupt het nog wat. Rond 9.00 uur staan we toch maar op, ontbijten eens met een bakje havermout (ik) en Huub met grits. Dan gaan we een wandelingetje maken in het park waar we zitten. Inmiddels is het gelukkig droog. We lopen langs de tennisbanen, het basketbalveldje en het zwembad met de hot tub. Ook kijken we even binnen bij het clubhuis waar je spelletjes kunt doen en waar een hoop folders en info ligt.