19 april : Van Little Torch via Marathon naar Islamorada

Note! Veel foto’s vandaag. Onderaan staan er ook nog een aantal. Om de foto’s groter te zien klik je er op!

Ik ben weer vroeg wakker, eerst rond 3.00 uur en ik app naar Derk thuis dat hij moet inchecken voor hun vlucht. Die ligt nog lekker te slapen en heeft geen haast. Later hebben we wel contact maar krijgt hij wel zichzelf ingecheckt maar Tom niet. Uiteindelijk belt hij Lufthansa en die stellen ‘m gerust. Ik probeer weer te gaan slapen maar dat lukt eigenlijk niet meer. Dan besluit ik om maar weer de zonsopkomst te fotograferen. Weer mooie foto’s gemaakt vind ik zelf. Het is een fotogenieke locatie!

Dan pakken we vast wat in, douchen en gaan deze keer lekker buiten ontbijten. Het is een heerlijk plekje. Rond 9.30 rijden we uiteindelijk al hier weg. We maken wat stops onderweg en gaan naar Bahia Honda State Park. Hier had ik al 3 dagen willen liggen maar door alle regen is het er nog niet van gekomen. We gaan eerst rondkijken en wandelen.

Je kunt er de oude brug op en hebt daar mooi uitzicht. Het is al warm en uit de wind zweet ik mij al suf. Terwijl we op het pad lopen zien we plots een slang! Help! Ik houd niet van slangen.

Hij is niet zo groot maar misschien wel heel giftig. Of niet. Ik maak een foto maar iets te snel dus zijn kop staat er niet goed op.

Dan rijden we met de auto naar de andere kant en gaan daar op het strand liggen. Wow wat is het hier toch mooi. Dat water is zo blauw dat het nep lijkt! Het is wel fris trouwens en er staan golven.

We dippen even en liggen er heerlijk bijna 2 uur op het strand. Daarna lopen we nog een eind over een spannend pad en weer via het strand terug. Ik probeer pelikanen te filmen die duiken voor vis maar dat lukt voor geen meter. Als ik inzoom ben ik ze steeds kwijt in mijn lens.

Bij een picknickplek eten we het restje pizza van gisteren en fotografeer ik een vogel die echt hele gekke geluiden maakt. Ook deze moet ik eens opzoeken.

Dan rijden we weer naar the Blue Hole, zien weer geen alligators maar als we doorrijden op zoek naar hertjes zie ik deze wel! Oh ze zijn zo schattig! Deze hertjes komen alleen hier voor. Ze kunnen zwemmen en ze hebben het formaat van een geit. Weer veel foto’s gemaakt!

Inmiddels is het al 14.00 uur en het is nog 1,5 uur rijden naar Islamorada voor ons volgende hotel. Ik heb daar al maanden geleden room 15 gehuurd. Piepklein maar met mooi uitzicht.

Wanneer we inchecken zegt de receptionist; room 14. “No 15! We want 15.”  “No, zegt hij weer, you will like 14, it is much bigger.” Okay I hope so, otherwise we will be back!

Hij heeft niet gelogen. Room 15 was een kamer met bed en badkamer en that’s it. 14 heeft een woonkamer, 2 slaapkamers en een volledige keuken en eettafel voor 6 personen.

Buiten heeft het een picknicktafel en 4 relaxstoelen. En het is roze van buiten. Niet een beetje maar heel roze. Leuk! Vooruit, we zullen hier maar mee akkoord gaan. Het uitzicht is zo mooi dat we besluiten niet uit eten te gaan maar wat te halen en het hier op ons terras op te eten. We halen een gegrilde kip en sla en zitten heerlijk te eten!

Het was weer een superdag! 🙂

Als wij straks hier naar bed gaan, staan de jongens thuis al op, om op tijd op Schiphol te staan. Zij vliegen om 8.00 uur via Frankfurt naar Miami en zouden morgen rond 15.00 uur moeten landen. Rond die tijd pikken wij ze daar dus weer op en zijn we weer met zijn viertjes.