29 november: Naar Anna Maria Island!

Het heeft ’s nachts echt heel hard en veel geregend met harde wind en af en toe wat onweer in de verte. De lamellen waren aan het wapperen, al met al was het niet een veel rustigere nacht dan gisteren met de keiharde airco!
We zijn dus weer regelmatig wakker maar vallen gelukkig ook wel weer in slaap. Tot we om 5.00 uur allebei echt wakker zijn. We gaan nog even op internet, appen met familie en jarige Marleen en dan pakken we de boel in, kleden ons aan en om 6.15 uur rijden we weg.
Na 3 kwartier wordt het droog en ook lichter naarmate we steeds meer richting westen rijden. Onderweg stoppen we ergens aan het water, lopen een stukje en drinken wat.

Cracker Barrel restaurant

In de buurt van Naples wordt het toch eens tijd voor een ontbijtje, we komen een Cracker Barrel tegen, een van onze favorieten voor het ontbijt.
Alles in Florida is al echt in kerstsfeer.
Veel versieringen en ook al veel kerstliedjes in de winkels. Ook bij de Cracker is dat het geval. Ontbijtje was weer heerlijk!

Leffis Key

Dan rijden we door over prachtige wegen langs o.a. het voor ons bekende Fort Myers, Sarasota etc., gaan onderweg nog even Off muggenspray kopen bij een Walgreens en kijken op Bird Key, een eilandje bij Sarasota. Wow zo mooi daar! Prachtige dure huizen ook.

Rond 13.00 uur zijn we bij Leffis Key Walk. Dit parkje reden we vorige keer voorbij terwijl ik dit zo graag wilde zien. Het was er uit de wind echt bloedheet. Wel mooi ook maar niet heel bijzonder. Het Coquina Beach aan de overkant was eigenlijk veel mooier.
Ook waren er daar eekhoorntjes die ik sowieso al

erg leuk vind. Ik heb weer ladingen foto’s gemaakt.
Inmiddels zijn we moe, het voelt alsof de dag al bijna klaar is maar dat is nog lang niet zo. We rijden daarom maar door naar het hotel. Het Sunrise Garden Resort op Anna Maria Island.
We zijn er om 14.00 en worden hartelijk verwelkomd en mogen de kamer al in. Kamer 5 is een prachtige suite. Veel mooier en luxer dan onze thuisbasis in Fort Lauderdale! Kwijl! Huub gaat even op het terrasje zitten, ik app wat met Derk thuis.
Dan wordt het toch tijd om badkleding aan te trekken en naar het strand te gaan lopen. Ik wil mijn fototoestel mee en ben mijn hoesje ineens kwijt waar nog een reserve batterij inzit. We zoeken overal, checken ook de auto 2x maar het is foetsie. Shit, nu maar hopen dat mijn batterij het zo lang gaat redden.

Leffis Key

Het is een punt van een eilandje waar we nu zitten. Naar het strand aan de westkant is 900 meter. De baai aan de oostkant is 200 meter. Daar gaan we vanavond wat eten op de pier.
Op het strand is het niet druk. Logisch, want je kunt hier nergens echt goed parkeren, de strandbezoekers zijn dus mensen die hier in een hotel zitten en daar geparkeerd staan.
Het zand is wit en heel koel en zacht. Heerlijk! We gooien onze handdoeken neer en gaan meteen de zee in. Ik heb geen idee of er nu nog stingrays zijn maar voor de zekerheid doen we maar de shuffle walk (lopen en wat zand losmaken zodat ze zijn gewaarschuwd en niet schrikken en steken, dat schijnt veilig te zijn) Het water is zo prachtig helder. Wel redelijk koud, ik ga niet helemaal door. Huub natuurlijk wel.

De brug bij Coquina beach

Het is een heerlijke temperatuur! Wat een mazzel dat ik dit hotel nu geboekt had. In Fort Lauderdale was het de hele dag bewolkt en regenachtig, hier prachtig zonnig en 25 graden.
We liggen er lekker rustig. Na een tijdje krijg ik wel last van mijn schouder (heb ik al maanden last van door artrose en een vergroeiing. Ik was al blij dat ik omhoog kwam. Door pijn in mijn linkerknie en rechterschouder heb ik een aparte manier gevonden om te gaan liggen en weer op te staan 🙂 ) en ga ik een stuk lopen langs het water. Ik zie een hoop mooie vogels maar bewaar mijn batterij maar voor de sunset straks.

Huub maakt vrendjes

Coquina Beach

Coquina beach

Strand bij het hotel, zo wit!!

Keuken met daarachter de badkamer en slaapkamer

Zithoek met tv

Sunset

Om 17.15 kleden we ons aan en lopen wat meer richting zuiden naar Bean Point. Onderweg maak ik een hoop foto’s, ondertussen biddend dat de batterij het redt.
We zijn overigens niet de enigen die genieten van de sunset hier. Er lopen aardig wat mensen rond. Er is ook een restaurant en wanneer de zon onder is, joelen en applaudiseren ze. Zo heb je iedere dag wat te vieren! 🙂

Op een gegeven moment, terwijl we al van het strand aan het aflopen zijn en ik nog een foto maak van het restaurant, zegt mijn toestel piep piep piep en gaat dicht. Oef, wat een mazzel!!

Dan lopen we terug naar het hotel. Even omkleden, wat eten op de pier en daarna douchen….Helaas…. wanneer we bij de pier komen, is ie dicht. Het blijkt tot sunset open te zijn. Er zit wel een restaurant aan de overkant maar  het is vrij duur en daar hebben we geen zin in.
Balen, dan maar met de auto ergens heen want ik heb inmiddels teckelpootjes. We rijden in de richting van een Cracker Barrel om er ook eens ’s avonds te eten (hebben we nog nooit gedaan) als we een Golden Coral zien….hee ook lekker en niet duur! Dat is een buffetrestaurant waar je voor $11.99 zoveel kunt eten als je wilt. We eten echte amerikaanse dingen zoals potroast, clam chowder en pumpkin met gesmolten marshmellows. Lekker hoor. Omdat het zo goedkoop is, zit er altijd wel apart publiek maar dat heeft dan ook zijn charme, haha!

Eenmaal terug in het hotel zijn we doodop. We gaan douchen, ik schrijf wat in het blog maar red het niet van de hele dag. Ik ben zo moe, mijn schouder begint te zeuren dus het is klaar voor vandaag!
Naar bed, het was een mooie maar erg lange dag!