18 april: Dag Keys in de regen…

Het plan: Misschien nog terug naar Key West of anders relaxen op het strand van Bahia Honda en rondkijken in de omgeving. Lekker genieten!

Tja dat had je gehoopt. In de nacht waait het flink, het klinkt ook alsof het nog steeds regent maar ik kan het ’s nachts niet zien. Ik word vaak wakker, bijna elk uur maar val gelukkig wel steeds weer in slaap. Om 6.30 uur kijk ik buiten en het is zowaar droog. Ik trek wat aan en loop naar de waterkant. De zon komt zo op en daar ga ik eens wat foto’s van maken. Er staat een flinke wind maar ik ben al blij dat het droog is. Je stelt je eisen toch wat bij hé?

Sunrise

Huub komt even later ook kijken. Het is hier wel echt heel mooi. Om 7.30 uur besluiten we te gaan ontbijten. Koffie, thee, sapjes toast en een geroosterde muffin en wat fruit en een eitje. Prima dus.

Na het ontbijt lopen we terug naar de kamer en raad eens…het gaat weer regenen. Volgens de voorspellingen tot 9.00 uur. Dan wordt het aangepast naar 11.15 uur en weer later naar 12.30. Ja zo kan ik het ook! Scheisse!

We schrijven daarom maar ons blog met een beker thee erbij en zoeken de foto’s uit. Maar eigenlijk had ik op Bahia Honda beach willen liggen. Wat een pech!

Om 10.30 besluiten we te gaan rijden richting Marathon en Islamorada. Daar zou het droger moeten zijn. Onderweg wordt het inderdaad steeds iets lichter. Het druppelt echter nog steeds. We zien een Home Depot Store. Daar kijken we even rond. Het is een soort Gamma. Grappig om te zien hoe anders de keukenapparatuur hier is. Groot vooral.

Dan zien we het Turtle hospital maar dat kost $22.00 p.p. en het ziet er heel klein en druk uit. Laat maar. We rijden weer verder en zien een gezellig restaurantje aan het water. Dan maar even lunchen. Het is inmiddels helemaal droog, hoera!

Aanrader!

Wij hebben uitzicht op een paar pelikanen en af en toe komen er ook prachtige vissen langs zwemmen. Snappers zijn het zien we later ergens.

Huub bestelt cocoshrimps en ik een macho chicken nachos. Wow wat was dat apart en lekker!! Leuke tent, mooi uitzicht en lekker eten. Ik word weer blij!

Zo lekker!Mooie vissen

Het is inmiddels bijna 13.00 uur en het wordt steeds warmer. We besluiten naar Sombrero Beach op Marathon te rijden, daar zijn we vlakbij. Er zit een ruim toilethuis bij waar we ons omkleden en zowaar,even later liggen we zomaar op het strand. Het is er heerlijk!

Sombrero Beach

Na 2 uurtjes is het mooi geweest. We willen niet verbranden. We rijden terug richting hotel en stoppen onderweg voor wat foto’s. Ook gaan we via het visitorcenter van Big Pine Key voor een plattegrond waar je de Key deer kunt vinden. De dame vindt ons maar bofferds wanneer we haar onze route vertellen van deze vakantie. Ja, dat vinden wij zelf ook wel.

We gaan naar the Blue hole waar de hertjes zouden moeten zijn en ook alligators en turtles. We zien alleen turtles, ook leuk. Morgen kijken we evt. nog een keer.

We kopen nog wat bij de Winn Dixie en bestellen een pizza bij de pizzeria ernaast. Die nemen we mee en eten deze uiteindelijk op ons eigen terrasje op. We hebben samen een medium pizza en na de uitgebreide lunch krijgen we deze niet eens op.

We sluiten de dag af met een koffie, thee en verse koekjes van de receptie en gaan daarna douchen.

Wat fijn dat Paul zijn zonnedansje heeft geholpen en dat het nog zo’n fijne dag is geworden!