10 juni: Van Baveno naar Beatenburg en Lauterbrunnen

Na een rommelige nacht zijn we bijtijds opgestaan. Alle spullen ingepakt en weg. Eerst nog even naar de Ipercoop voor boodschappen. Lekkere broodjes voor onderweg als ontbijt en lunch en eten voor vanavond en yoghurt met fruit voor de ontbijtjes op de berg.

Om 9.20 uur rijden we weg. Het is vandaag zonniger en vooral helderder dan de afgelopen dagen. We zien ineens bergen waar eerst iets vaags te zien was. Er wordt in Baveno vanmiddag regen verwacht. En waar we naartoe gaan regent het juist de hele ochtend. Met een beetje mazzel houden we het droog.

De route is prachtig! Je kunt met de autotrein door de Simplonpas maar we gaan hem rijden. Daar krijgen we geen spijt van want het is niet druk en heel mooi! Bij de Italiaanse grens worden we gestopt en loopt de douanebeambte om onze auto heen. Hij schrikt waarschijnlijk van de enorme troep op de achterbank en de volle achterbak. Geen zin om dáár in te moeten graven, haha, dus we mogen door.

Van beneden zien we besneeuwde bergtoppen en na lang stijgen zitten we bijna op dezelfde hoogte. Ruim 2000 meter. Op een gegeven moment is het heel mistig. Zo mistig dat we het treinstation gewoon voorbij rijden en weer kilometers verder terug moeten. Bij het station kopen we een ticket voor 27 CHF en gaan met de trein van 12.03 uur van Goppenstein naar Kandersteg.. Gelukkig hebben we tijd om daar eerst even te toiletteren. Terwijl we wachten en tijdens de rit op de trein lunchen we met de gekochte broodjes. Wel lekker, een break terwijl je toch rijdt.😁👍🏻

Hier rijden we er na 15 minuten weer vanaf. We hebben een bovenverdieping van een boerderij gehuurd van een Nederlandse Joke bovenop een berg bij Interlaken. Ze heeft gisteren een berichtje gestuurd dat we er eerder in mogen met het sleutelkastje dus we rijden daar maar eerst heen om onze bagage te droppen. Het is oud met meubels uit de jaren 70. De tegels op de badkamer zijn oranje met bruin en heeft blauwe badmatten. Er is een dvd speler met dvd’s en er liggen heel veel Nederlandse boeken. Het is net alsof ik 12 ben en logeer bij mijn tante.😁 Maar het is wel knus en het uitzicht is zó mooi! Vanwege de gewilde dure regio betalen we voor 2 nachten hier meer dan 4 nachten in Kroatië! Ook ligt het op een berg met flinke bochten maar met mooie uitzichten. Maar niet iets dat je ivoor je plezier n de avond gaat rijden plus dat het ook 15 minuten bergop of bergaf kost. Dus we eten gewoon thuis hier, vandaar de boodschappen in Italië vanmorgen.

Op de foto is het slecht te zien maar we hebben uitzicht op het dal en de Thunersee en op mooie besneeuwde bergtoppen!

We droppen onze spullen en rijden naar Lauterbrunnen. 3 jaar geleden zijn we erdoorheen gekomen en ik vond deze regio zo mooi dat ik er nog eens wat langer heen wilde. De combinatie van bergen, meren en mooie dorpjes maakt het heel bijzonder!

Ter info: Lauterbrunnen is een gemeente in het district Interlaken-Oberhasli in het Zwitserse kanton Bern. Het dorp en het Lauterbrunnental ontlenen hun naam aan de vele watervallen in de vallei; het dal van de 72 watervallen.

We rijden langs een aantal van de watervallen en wandelen op 2 verschillende locaties ruim een half uur. Daarna parkeren we in Lauterbrunnen zelf en wandelen daar ook nog rond. Huub heeft hier 3 jaar geleden een Zwitsers zakmes gekocht en wil nu een nog uitgebreidere verdie hebben. Hij is weer helemaal blij!

Lekker in de zon
Zo’n mannetje dat ?zijn paraplu niet open krijgt, zien we veel langs weg deze vakantie.

We willen nog meer doen en zien maar het is al 17.00 uur en het is weer een half uur terugrijden en eigenlijk zijn we allebei moe na een korte nacht en een drukke dag. Maar wat een mooie dingen hebben we gezien en wat hebben we weer geluk met het weer gehad. Geen regen gezien!

Terug in het appartement zitten we op het terras in hele lekkere stoelen. In het zonnetje met prachtig uitzicht en met af en toe een soort parachutist die van de berg springt.

We eten een visje met groentequiche en een salade en kijken weer een aflevering Bridgerton want hoe oud alles hier ook is, het internet doet het heel goed!

’s avonds ziet het uitzicht er weer anders uit, zo mooi! Morgen en overmorgen is er veel regen voorspeld. Hopelijk valt het mee! Tot morgen weer!🤩😘