16 april: Van Miami naar Key West

Gisteren zijn we rond elven gaan slapen. Rond 3.00 weer allebei wakker maar gelukkkig toch weer in slaap gevallen tot een uur of 6. Toen maar gaan douchen, inpakken, uitchecken en om 7.30 uur zaten we bij de IHOP vooor een ontbijtje. Heerlijk ontbeten! Het valt ons wel op dat het bedienend personeel allemaal spaans praat in Miami. ook in winkels hoor je meer Hola dan Hi ! Erg vriendelijk vinden we ze hier ook niet. Wat dan weer wel erg meevalt is het rijden in Miami. Heel relaxt, niet druk en lekkere brede overzichtelijke wegen.

Huub met auto

Afijn, na het ontbijt zijn we naar Key West gaan rijden. Geen haast en lekker op het gemakkie want het is zo’n mooie route! In 2009 hebben we het ook gedaan maar veel te weinig tijd gehad. Nu gaan we ervan genieten! Volgens de voorspellingen is het ook de laatste mooie dag dus kijken we onderweg bij het Morada Bay cafe , vast bij het hotel waar we woensdag slapen en bij Robbies waar je de tarpons kunt voeren.

Robbie'sRobbie's

Allemaal superleuk en we hebben mooie foto’s kunnen maken.

Robbie'sPrachtige zee

We willen eigenlijk nog ergens een uurtje strand meepakken en kijken bij Sombrero Beach op Marathon maar het is natuurlijk Easter Sunday en er is geen plek te vinden voor de auto. Ook bij het Bahia Honda State Park staat een file.

Ik met palm

Onderweg nemen we nog een smoothie en gaan dan maar door naar ons hotel. Eigenlijk had ik eerst een hotel geboekt in Florida City maar die uiteindelijk weer geannuleerd toen ik via Hotwire voor de helft van het geld een luxe nieuw hotel kon boeken op Key West. Dit hotel kost normaal min. $300.00 per nacht. Het is pas in februari dit jaar geopend en wow, wat is dit mooi en luxe! Een prachtige kamer met balkon met super uitzicht.

Onze kamerOnze kamer

We zijn lekker op luxe bedjes gaan liggen bij een van de vele zwembaden. Op de achtergrond klonk een gezellig muziekje.

Ons balkon en uitzichtHotel buiten

Na 2 uurtjes was het 17.00 uur en zijn we ons maar gaan opfrissen en naar het centrum van Key West gereden. Gelukkig ook een parkeerplekje gevonden. Wel een eind gelopen via Duval street. Super leuk sfeertje hangt er en het was gezellig druk. Bij een cafe/restaurant wat gegeten en samen een key lime pie gedeeld als dessert. Heerlijk! Daarna naar Mallory Square, DE plek waar iedereen heen gaat om de zonsondergang te vieren. Er waren allerlei straatartiesten en megaveel mensen. We hebben mooie foto’s gemaakt!

Key Lime PieKey West

Sunset Key WestSunset Key West

Na weer het hele stuk terug te hebben gelopen met onderweg nog her en der wat foto’s, waren we rond 21.00 uur weer op de hotelkamer. Mijn schouders en nek doen pijn van het gesjouw. Gauw douchen, en met een kop thee weer de foto’s op de computer zetten en het verhaal schrijven. Inmiddels is het na tienen en voelen we dat het een lange maar heerlijke dag is geweest!

Morgen zijn er thunderstorms op komst, hopelijk valt het mee. Het plan is om nogmaals Key West te bekijken evt. op de fiets en daarna door naar ons volgende hotel op Little Torch Key. We zien wel hoe het loopt. Internet kan daar minder zijn dus mochten jullie niks horen, ligt het daaraan.