30 november: Dagje Anna Maria en weer terug naar Fort Lauderdale

Het matras slaapt lekker, de airco doet het goed, zonder veel lawaai maar toch worden we weer een paar keer wakker. Om 5.00 uur ga ik het vervolg van gisteren maar schrijven. Huub ligt lekker (luidruchtig) te ronken dus ik laat hem maar even. Ook app ik even met Tom en zijn vriendin.
Om iets over zessen kleed ik mij maar aan en om 6.30 loop ik naar de baai met de pier voor de sunrise.

Daar blijkt dat de pier gisteren niet gesloten was vanwege het tijdstip maar omdat het nog schade van orkaan Irma heeft. Gisteren bij de sunset was het best druk. Nu met de sunrise sta ik alleen. De sherrif komt wel 2x langs rijden. Dat geeft een veilig gevoel :-).

Ik maak op verschillende plekken wat foto’s. Het is echter een beetje mistig en ik heb inmiddels al mooiere sunrises op de foto  gezet. Maar goed, ook hier zitten wel een paar mooie bij.
Er staat best wat wind en ik krijg het ook wat koud. Het is inmiddels licht en het is mooi geweest. Ik ga maar terug. Huub ligt nog lekker te slapen en komt om 8.00 uitgerust zijn bed uit. Op dat moment stort ik net weer in en ga nog een uurtje naar bed.
Dan besluiten we om de boel maar te gaan pakken. We rijden nog wat rond, maken her en der nog wat foto’s. Zucht, wat is het hier mooi! We hebben besloten dat we de Keys het mooiste stukje Florida vinden maar dit gebied is een goede tweede of misschien zelfs een gedeelde eerste plek waard.

Dan gaan we ontbijten bij Ginny’s & Jane E’s Cafe and Gift Store. Volgens tripadvisor de nummer 1 ontbijtplek hier. Het is een rare kleurige tent met enorm veel kitsch troep maar juist daarom erg leuk! Ontbijtje is er heerlijk en we hebben geen haast en nemen ook nog wat refills koffie en thee.
Daarna gaan we opnieuw langs wat plekken op het eiland want met mijn blinde hoofd waren de instellingen niet goed en zijn de foto’s niet mooi. Ook is het inmiddels gewoon heerlijk zonnig in plaats van heiig dus dat helpt ook.

Dan rijden we door naar Coquina beach. Bij dit strand is er veel ruimte om gratis te parkeren en ze hebben er kleedkamers zodat we na het strand gewoon onze kleren aan kunnen doen voordat we weer het eind naar huis gaan rijden. Wow, wat een geweldige plek! Wit koel zand, super helder blauw water en lekker rustig! We genieten hier van 12.00 tot 14.30 uur,  kleden ons om en gaan dan op zoek naar een nieuwe batterij en camerahoesje want ik ben de onze ergens verloren gisteren. Eerst naar een Walmart, die hebben het alleen online, dan weer een eind verder naar een speciale fotowinkel maaar ook die heeft geen batterij. Wel een mooi tasje dus dan nemen we die maar vast mee.
Dan beginnen we maar aan onze weg terug. Onderweg rond 17.00 uur dineren we bij een Cracker Barrel. Lekker simpel Amerikaans eten en niet duur. $25.00 voor 2 personen incl. drank. Het is tenslotte een budgetvakantie. 🙂
Dan weer door, het is wel lang rijden hoor. Maar Huub vindt het wel lekker en we hebben een leuke playlist van Spotify (muziek) opstaan dus we vermaken ons. We voelen ons allebei grote mazzelaars dat we hier weer rondrijden. Om 20.30 uur zijn we dan weer “thuis” .
Het voelt alsof we hier al een week zijn, zoveel hebben we al gezien en gedaan. Nu gaan we even een paar dagen rustiger aan doen. Hopelijk ook wat langer slapen…
Inmiddels is het alweer 22.30 en ga ik mijn bedje in! Trusten!