14 April: Van Springdale (Zion) naar Page

Best lekker geslapen, het raam open en lekker de berglucht ingesnoven. ’s Morgens doe ik de gordijnen open. We hebben geen inkijk, alleen natuur. Ik zeg tegen Huub, “eigenlijk had ik wel een hertje verwacht te zien hier”. Wanneer ik mij aankleed, zie ik iets bewegen…verrek een hertje! Ik maak er gauw een foto van! Door het raam, dus niet zo mooi maar toch leuk. Hij heeft grappige grote oren.

We doen redelijk rustig aan en na een prima (inclusief) ontbijtje gaan we onze spullen verzamelen. Eigenlijk heb ik nog steeds moeie benen van al het wandelen afgelopen week. Maar kijken hoe het gaat vandaag.

We doen alles in de auto en checken uit. De auto laten we echter wel op de parkeerplaats staan. We kunnen dan met de gratis shuttlebus naar het park. Anders betaal je $20,00 parkeergeld. Als we de weg oversteken naar de bushalte komt daar weer precies een bus aan. Wat een mazzel hebben wij steeds. Het is stop 7 vanaf het park en het loopt tot 9 dus er is ook nog voldoende plek. Het is vandaag beduidend drukker dan gisteren. Ernaartoe staan we al met de bus in de file. Het is natuurlijk ook zaterdag en sowieso is Zion een van de drukst bezochte parken van Amerika!

Eenmaal in het park staat er ook precies weer een bus klaar en wij rijden mee tot de laatste stop, nummer 9, de Temple van Shinawava. Hier begint de Riverside Walk, een wandeling naast de rivier die eindigt bij the Narrows. Aan het eind van de Riverside Walk komen de wanden van de canyon zo dicht bij elkaar dat je alleen maar door het water verder kunt. Dit is het begin van de Narrows. Hiervandaan kun je door de Virgin River wandelen. Op een warme dag vast leuk maar zo warm is het niet (19 graden, perfect wandelweer) en het water is ijskoud. We besluiten tot de Narrows te lopen en dan terug.

Om 11.30 uur beginnen we aan de wandeling. Tjonge wat een mooie natuur, ik heb megaveel foto’s gemaakt! Het water heeft af en toe watervalletjes en is op sommige plekken zo mooi groen/blauw! Ook zien we veel eekhoorntjes. Ze zijn van een kleiner formaat dan die we bij Morro Bay zagen.

Eenmaal bij de Narrows is het druk. Er zijn mensen die speciale kleding en schoenen hebben gehuurd die het water ingaan maar er zitten ook gewoon veel mensen te relaxen. Ook lopen er eekhoorntjes rond op zoek naar iets lekkers. Je krijgt een $100,00 boete als je ze voert maar ik zie een eekhoorntje in iemands rugzak duiken, haha!

We lopen weer terug, nu niet over het pad maar echt langs de rivier. Een leukere en spannendere route omdat je af en toe over stenen door het water moet. We genieten echt enorm! Mijn moeie benen zijn eigenlijk over. Ook op de terugweg maak ik veel foto’s, nu met mijn mobiel.

Uiteindelijk zijn we 2,5 uur bezig geweest met deze wandeling en is het al 14.00 uur. We gaan dus weer met de bus terug naar de ingang (40 minuten). Er staat (uiteraard) weer een bus klaar als wij aan komen lopen. Onderweg stappen er heel veel mensen in, uiteindelijk staat de hele bus vol. Wij zitten lekker…. Als we bij stop 1 uitstappen staan er megaveel mensen te wachten. Dat gaat niet passen! Wat zijn wij blij dat wij het rustiger hadden, zeg!

Druk bij de bus als wij weg gaan, gnagna
Spannende wandeling
En de lege bus wacht ons op, de chauffeuse kijkt naar Condors (grote roofvogels)

Ook bij de uitgang bij de bushalte terug naar het hotel kunnen we instappen als we aan komen lopen. Hoeveel geluk kun je steeds hebben zeg?

Vanaf het hotel rijden we met onze auto langs een bakker waar we weer 2 muffins kopen als lunch en gaan we richting Page. Je moet dan weer met de auto door Zion heen, ook weer een prachtige weg!

Ook wanneer we het park uit zijn, blijft de route adembenemend mooi! Ook is de weg heel rustig en Huub zegt dat dit is waar hij van droomde; relaxt, bijna alleen op zo’n mooie weg rijden….

We zijn het eens dat wij heel gelukkig zijn dat wij dit samen kunnen doen. Dit neemt niemand ons meer af. Herinneringen maken is toch meer waard dan wat ook! (behalve gezondheid dan misschien…)

In Page vinden we snel ons Best Western Plus hotel at Lake Powell en checken in. Ik ben vergeten foto’s te maken maar het is een prima kamer om hier 2 nachten te blijven.

Page ligt in Arizona en onderweg ging de klok weer een uur terug en toen weer vooruit. Op mijn mobiel is het een uur later dan op de wekker op de kamer. Huub gaat vragen wat nou de juiste tijd is, en de wekker heeft het goed. Dan houden we dat maar aan. Morgen moeten we om 13.00 uur ergens zijn voor onze tour naar de Antelope Canyon en voor het ontbijt moeten we ook niet te laat komen. 🙂

We rijden nog even naar een supermarkt om wat frisdrank en water te kopen en we zien verse gegrilde kippen. Lekker, we besluiten om die mee te nemen en eten die met salade en verse ananas op onze hotelkamer op terwijl we lekker tv kijken. Zo’n avondje hangen en niks doen is ook erg lekker!

Morgen gaan we een paar dingen in de buurt bekijken. Evt. hebben we daar ook de maandagochtend nog voor, dus ook morgen rustig aan!

Rechts het officiele pad, wat een we heen namen, links langs het water, wat wij terug liepen