13 april: Van Vegas via Valey of Fire Statepark naar Springdale

O wat een heerlijke kamer was dit, het bed was ook geweldig. Wij hadden hier best nog een weekje willen blijven. Maar helaas, we hebben een hoop te zien vandaag dus bijtijds opstaan!

Om 8.15 uur checken wij uit, om 9.15 uur zitten we bij de Cracker Barrel aan het ontbijt! Onze favoriet van Florida is ook op wat plaatsen hier te vinden. We nemen nog 2 muffins to go mee als lunch en om 10.15 uur rijden het Valley of Fire Statepark in. We betalen hier $10.00. Onze parkenpas geldt hier helaas niet. Wow, wow en nog eens wow! Onbeschrijflijk mooi allemaal, bijna niet echt vinden we allebei. Overigens is er hier een woestijnklimaat maar ik trek mijn jas aan, er staat een koude wind en is slechts 15 graden! Voor het eerst deze vakantie. Ik heb ladingen vesten e.d. mee maar nog niets gedragen. Nu dan gelukkig mijn jas niet voor niets mee!

Bij het visitorcenter gaan we even naar het toilet en dan beginnen we aan de White Domes road. Langs deze weg zijn en aantal parkeerplaatsen om diverse hikes te doen. We doen een paar halve. Ik maak megaveel foto’s, er is zoveel te zien! Cactussen met mooie roze bloemen, rotsen in alle kleuren roze, rode rotsen met rood zand. Gekke salamanderachtigen en vogels etc.

De foto’s spreken voor zich denk ik. Hieronder de foto’s van dit VOF park, eronder gaat mijn verhaal verder.

Onze nieuwe bolide

Die kleuren!

De Elephant rock, zie jij het?
Hij is blijer dan hij hier kijkt hoor!

Dan wordt het toch echt tijd om door te rijden naar ons hotel in Springdale. Onderweg verliezen we ook nog een uur omdat de tijd in Utah een uur later is (nu dus 8 uur tijdsverschil met Nederland)

Het is nog best een stuk rijden. Onderweg stoppen we nog bij een park aan de Virgin River waar we even onze muffin eten en genieten van de uitzichten hier. Eigenlijk is de hele route een groot ahh en ohh moment.

Pas om 16.45 komen we aan bij het hotel. We krijgen kamer 205, in een lekker rustig hoekje.

We gooien onze spullen in de kamer en gaan eigenlijk meteen weer naar buiten. Voor het hotel is de  bushalte van de gratis bus die ons naar de ingang van Zion Park brengt. Daar ga je het park binnen (normaal met je parkenpas maar er zit niemand meer) en in het park rijden ook bussen rond die stoppen bij 9 verschillende stops. Je mag er niet met de auto in. We hebben mazzel, de bussen komen snel of staan al klaar en het is niet zo druk. We besluiten bij stop 5 uit te stappen, bij de Zion Lodge. Daar gaan we Lower Emerald hike doen die makkelijk zou zijn. De Middle is dicht door een landslide. De lower is 1,2 mijl, dat is ongeveer 15 kilometer of zo voelde het in elk geval! 🙂 hahaha. Pff berg op, langs een afgrond na al wat hikes in het andere park vandaag en naast de lamme benen die ik nog had van het lopen in Vegas,

Ik moet toch wel mager en gespierd thuiskomen!

Uiteindelijk komen we bij de beloofde waterval, het lijkt echter meer op een lekkend kraantje. Heb ik mij daar zo voor uitgesloofd? Lekker dan…..

We zien nog wel een mooie blauwe vogel, wilde kalkoenen en veel hertjes in de verte. Ook de zon op de bergen en de rivier is prachtig!

Na deze trail is het al best laat en we willen niet de laatste bussen missen. Dus gaan we terug. Tegenover het hotel zit een restaurant Kings Landing, we gaan daar maar eten, dan kunnen we de auto laten staan. Het is er vrij prijzig, we kiezen daarom maar allebei een hamburger die met $ 18.00 nog aardig aan de prijs is. (voor een hamburger…) Het duurt even maar hij smaakt ons goed, we hadden ook flink trek!

Daarna vlug naar onze kamer, lekker douchen en weer onze dingen regelen. Inmiddels is het alweer 23.00 uur. Dat uur vooruit helpt ook niet.

Morgenochtend gaan we Zion weer in voor we doorgaan naar Page. Daar hebben we 2 overnachtingen en gaan we wat meer relaxen!

Tot morgen! xx

Hieronder de foto’s van Zion

Huub had een vriendje
Ons hotelblok, wij zitten helemaal rechts boven

De enorme waterval
Mooi vogeltje
Het pad naast de dieper liggende rivier