16 april: Van Page naar de Grand Canyon

Lekker op ons gemakje gedaan vandaag. Pas om 11.00 uur uitgecheckt na uitgebreid, douchen en het ontbijtje. We probeerden het blog nog te uploaden maar het internet was zo traag in het hotel dat het allemaal niet erg lukte. Uiteindelijk met mijn mobiel nog net op tijd kunnen regelen.

De route naar de Grand Canyon was ook weer prachtig. Hier rijden is echt geen straf maar gewoon onderdeel van de vakantie en dus genieten. Gezellig een muziekje erbij en af en toe stoppen als er iets leuks te zien is of voor een kopje koffie ergens.

Het is vandaag redelijk bewolkt en het stormt flink. Wanneer we het Grand Canyon Park binnen rijden en ergens stoppen om te gaan kijken worden we bijna van de rand geblazen en het is megakoud!

kamer in de Maswik Lodge
Bij de deur met de auto beneden

Ik heb hier helemaal geen zin in nu. Wij zijn hier nog 2 dagen en morgen wordt het mooier weer (wel kouder) dus we doen dan deze uitzichtpunten wel. We riijden door naar ons hotel, de Maswik Lodge South. Vlakbij de South Rim in het park. Inchecken gaat vlot en we zitten in gebouw 3, we gaan kijken en de kamer valt mee. De vloer kraakt echter verschrikkelijk, ik ben blij dat wij boven zitten, onze onderburen zijn niet blij met ons denk ik.

We lezen er even wat, internet is hier niet en om 18.00 uur nemen we de bus. Ze hebben hier net zo’n systeem als in Zion met bussen die bepaalde routes rijden. We rijden naar Hopi Point om vandaar te lopen naar Mohave point voor de sunset. Het was er prachtig. Helaas gaat het pad weer vlak langs de afgrond en ik ben er deze vakantie achter gekomen dat mijn hoogtevrees ernstiger is dan ik dacht…

Onderweg maak ik veel foto’s. Teveel blijkt want op het moment dat we bij Mohave Point aankomen, zien we net de zon verdwijnen. Shit net 2 minuten te laat. Ik maak nog wel foto’s maar het is niet zoals ik het gedacht had.

We lopen er nog even rond en nemen dan de bus terug naar de Bright Angel Lodge om daar te gaan eten. Ik eet er iets met kip, rijst en bonen en dat was veel lekkerder dan het nu klinkt. De prijs viel ons ook mee. Daarna lopen we in het echt pikkedonker terug naar onze kamer. De hemel is donker met honderden prachtige sterren. Helaas is het ijskoud (echt onder 0 graden) en het stormt nog steeds verschrikkelijk. We zijn blij als we zonder te vallen bij de kamer zijn aangekomen.

Onderweg bij de Gorge Canyon, ook errug diep!
De Grand Canyon, helaas in een beetje mist

eng pad…
Zon in de verte
Te laat!

Wij lezen nog wat en gaan proberen te slapen. Het bed voelt wel keihard, ik hoop dat het gaat lukken….