27 en 28 april van Laguna Beach naar huis

Ons laatste nacht gehad in Laguna Beach. Deze plaats is absoluut het herhalen waard. Hotel niet zo. Bij het uitchecken vragen ze of we het naar ons zin hebben gehad. Daar kreeg ze spijt van…. donker hol, lawaaierig en te duur voor wat je krijgt. Uiteindelijk kregen we de resortkosten terug voor de nachten. $25.00 per nacht voor internet, parkeren, zwembad en krant. Krant heb ik nooit gezien, zwembad zat achter blauwe doeken, daar waren ze aan het verbouwen.

Afijn, voordeel is dat we iets meer zin hebben om naar huis te gaan. De koffers ingepakt en gewogen. Twee op de heenweg en drie op de terugweg na wat aankopen.

We zijn nog via een Walgreens gereden om wat op te halen (wat er natuurlijk niet op tijd was) en wat chocolade mee te nemen naar mijn werk om nog te trakteren voor mijn verjaardag.

Toen hadden we nog wat uurtjes te vullen. We zijn naar Anaheim gereden voor downtown Disney.

Daar even rondgestruind, winkeltjes gekeken en een pretzel gegeten. Daarna wilden we nog even in Santa Monica kijken maar we stonden in zo’n file dat we dat niet meer durfden.  Vlak voor het vliegveld was nog een Burlington shop. Dus daar maar even een uurtje doorgebracht.  Ik had een wagentje met 2 leuke shirts voor mijzelf. Toch een tijd bezig geweest om dat te zoeken….. is mijn wagentje plots zoek en ingepikt. We hebben de hele zaak rond gekeken en gevraagd maar nergens te vinden…

Ik verdenk Huub ervan dat hij het wel mooi geweest vond. 🙂 Helaas geen shirts dus en inmiddels tijd om richting vliegveld te gaan. Auto ingeleverd bij Hertz. Lekker hoe vlot dat toch altijd gaat. Gewoon neerzetten en wegwezen.

Op het vliegveld even wat dingen reorganiseren en om 18.30 gaan we onze koffers afgeven.  Helaas blijkt de vlucht vol te zitten. Geen vrije stoel tussen ons in dus.

We eten wat bij de panda express en het boarden e.d. gaat allemaal vlot. Daarna gaan we toch nog een half uur te laat de lucht in. Onze 3e op rij blijkt een dun meisje van begin 20 die een paar weken Europa gaat doen en begint in Amsterdam.  We geven haar wat tips en vast een Hollands klompje. Ze is er blij mee.

Vlucht gaat verder goed en voor het eerst in mijn leven heb ik denk ik wel 2 uurtjes geslapen in een vliegtuig. Verder een beetje tv gekeken en ook best lekker gegeten.

Voor die $300.00 voor onze retourvlucht mogen we toch niet klagen.

Wanneer we geland zijn op London Heathrow hebben we nog 20 minuten voor de vlucht naar Düsseldorf gaat boarden. Het is even zoeken, lopen, stukje monorail, verkeerd lopen omdat we de B gates missen, weer door security met je handbagage etc. en dan maar B44. Jeej gehaald! We kunnen zelfs nog even maar de wc en dan gaan we direct boarden.

Gelukkig zeg, we waren bang dat het nog later zou worden als we deze vlucht zouden missen.

Voor mij is het nu 10.15 in de ochtend. In Nederland 19.15 uur. We zijn op weg naar Dusseldorf en de piloot zegt net dat we over 20 minuten al gaan landen.

Landing was inderdaad ruim op tijd, we moesten door de douane en de douanier had wel erg lang nodig voor mijn paspoort maar uiteindelijk mocht ik toch Duitsland in.

Op weg naar de bagage werd ik omgeroepen. Huub hoorde het, ik hoorde echt niks en zeker mijn naam niet, hahaha. Maar ik moest mij melden bij een kantoortje waar ze aangaven dat er in elk geval 1 koffer niet was aangekomen. Wij moesten gaan kijken of de andere 2 er wel waren en dan terug komen. We liepen naar de band en zagen eigenlijk al meteen onze 2 echte koffers. Oke, dan is het dus de extra tas met spullen die nog in Londen staat. Alle info doorgegeven bij het loket en er werd beloofd dat de tas zondagmiddag of avond zou worden thuisbezorgd.

We zijn met de koffers die we wel hadden naar buiten gegaan en met de taxi die klaar stond naar het v/d Valk hotel gereden. Deze kosten (15,00) moesten wel wel zelf betalen. Op de heenweg zat dat bij de prijs van de hotelovernachting. Daar heeft Huub alles weer in onze auto gezet en heb ik ons kaartje aan de receptie laten valideren. Uiteindelijk was het 20.45 dat we wegreden.

Onderweg nog wat gedronken en getankt en om 23.30 uur waren we weer thuis! Onze zoons waren nog wakker en ook Carlijn was er en we hebben nog gezellig een uur zitten kletsen en de aankopen voor hun uit de koffers gezocht.

Om 01.00 uur zijn we inmiddels toch wel doodmoe gaan slapen. Om vervolgens een paar uur later weer klaar wakker te zijn. Gelukkig wel weer in slaap gevallen. Huub tot 8.00 uur en ik zelfs tot 9.30 uur.

Die dag zijn we nog even bij onze ouders op bezoek geweest en ’s avonds lagen we rond 22.00 uur weer in bed om vervolgens allebei om 3.00 uur wakker te zijn en ook niet meer in slaap te vallen terwijl we allebei moesten werken. Pff een jetlag van 9 uur is wel heftig! Maar deze vakantie was het absoluut waard! Wij hebben het geweldig gehad! Zelfs niet verkouden geweest, niet bestolen en niks naars. Een tas kwijt (deze werd uiteindelijk maandagavond gebracht) en de auto een keer vervangen door een kapotte ruit en dat was de ellende eigenlijk wel.

Iedereen bedankt voor het meelezen en de reacties, al waren de meesten niet via dit blog maar op andere manieren. Als ik iemand ergens bij kan helpen qua tips of planning, laat het mij weten!