22 November: Wekiwa Springs, shoppen en naar villa

We waren heel moe en vielen allemaal al snel in slaap. Helaas waren Huub en ik rond 3.00 weer klaar wakker. Ook echt wel een tijd wakker gelegen. Uiteindelijk heb ik nog een 1,5 uur en Huub nog 2,5 uur geslapen.

Rond zevenen zijn we ons maar gaan douchen en om 8.00 uur zaten we beneden in hotel aan het ontbijt. Gratis voor 2 en voor Derk moesten we uiteindelijk $8.00 betalen (was eigenlijk $12.00) Was een heerlijk ontbijtje!
Daarna boven de spullen ingepakt, uitgecheckt en rond 10.00 waren we in Wekiwa Spring Park, op een half uurtje rijden. Het was er heerlijk! Nog niet te warm en nog lekker rustig.

Sand Lake. Ze hebben er prachtige watertjes, die echt superhelder zijn. We zagen er turtles in rondzwemmen, ook heb ik mijn eerste eekhoorntjes en leguanen weer gezien. Zo leuk! We hebben een eind gelopen over een houten boardwalk, door een bos van palmen en andere bomen, we waanden ons in de jungle. Op een gegeven moment stond Derk op een strandje een waarschuwingsbord voor alligators te fotograferen, toen wij vlak achter hem een wasbeertje zagen lopen. We riepen op luide fluistertoon ” Derk, achter je….een wasbeertje” en hij schrok zich helemaal het hompus omdat hij dacht dat er een alligator achter hem stond, hahaha! Door zijn schrik, was het wasbeertje uiteraard nergens meer te vinden voor een fotootje. Helaas.

Onderweg zag Huub ook nog een slang waar we van boven (vanaf de veilige boardwalk) foto’s van konden maken.
Met de auto zijn we nog een stuk verder het park ingereden om daar nog een wandeling te maken naar Sand Lake. Ook leuk maar niet zo mooi helder als de andere watertjes.

Eenmaal terug bij de auto heeft Huub de auto even leren kennen, zodat we weten waar alles zit en hoe de airco, radio etc. allemaal werkt. Vanaf daar zijn we vervolgens naar de premium outlet gereden in Orlando. In de aanloop naar Black Friday zijn er al allerlei extra kortingen en was het dus echt megadruk. Uiteindelijk is het toch gelukt een plekje te vinden en hebben we geshopt bij de Tommy Hilfiger, Under Armour en Calvin Klein. Wel een paar leuke dealtjes kunnen scoren voor de mannen. De rijen waren echter zooo lang dat we na deze 3 winkels al 2 uur verder waren en helemaal klaar met de drukte. Bij de eettentjes was het ook afschuwelijk druk dus we zijn maar met een flesje drinken uit de automaat naar de auto terug gegaan. Het was rond 16.00 uur en het is Thanksgiving vandaag. Veel restaurants bleken gesloten te zijn en ook niet alle supermarkten waren open. Huub had het geweldige idee om maar vast ergens te eten. Uiteindelijk uitgekomen bij een restaurant waar ze een Thanksgiving buffet hadden. Het was heerlijk! Lekker kalkoen met mashed potatoes, potroast, kip, pumpkin schotel etc. We hebben gesmuld. We hadden inmiddels ook wel weer trek na ons ontbijt van van 8.00 uur die ochtend. Naast het restaurant zat een Walgreens waar we maar meteen wat fris en water hebben gekocht. Morgen gaan we dan wel weer wat uitgebreider boodschappen doen. Nu door naar onze villa voor 5 dagen!
Rond 18.30 uur kwamen we dan aan bij onze rustige gated community en onze roze villa. Helaas was het inmiddels al pikkedonker en zagen we buiten niet zoveel. Dat wordt dan een verrassing voor morgen. 🙂
Voordat alles binnen was gezet en we het hele huis hadden bekeken duurde ook even. Het is lekker ruim met 4 slaapkamers en 3 badkamers, woonkamer, garage met biljart etc. Tot Derk zijn vreugde ook een Xbox One met games, voor het geval hij zich hier zou vervelen.
We hebben de koffers uitgepakt, de mannen zijn gaan biljarten en ik heb het verhaal van de reisdag geschreven. Rond 21.00 hadden we het helemaal gehad en zijn we onze bedden ingerold.
Het was een mooie eerste dag!!

Eén gedachte over “22 November: Wekiwa Springs, shoppen en naar villa

1. Prachtige foto’s weer! En wat een moed voor de eerste dag!
    We hadden wel geappt maar ik had nog niet alle details gelezen.
    Heerlijk he, zo’n villa!
    Lekker de ruimte, dat valt nu voor ons weer tegen nu we de laatste dagen in een hotel zitten, voor ons nog maar 2 daagjes hier in Florida dan zit het er helaas weer op! Snik snik!
    Blijf genieten! Have fun!