7 september: Naar Oslo en verder

Na een onrustige nacht ben ik al, voor de wekker om 6.00 uur gaat, wakker. Aankleden, opmaken, laatste dingen in de koffer en om 6.40 rijden we weg en brengt zoon Tom ons naar Schiphol. Daar moeten we nog een eind lopen naar incheckbalie 1a en sluiten aan in een hele lange rij.

Uiteindelijk duurt het ruim een half uur voor we de koffers kwijt zijn en is het al over achten als we door de controle zijn. Natuurlijk moet mijn rugzak weer met een doekje op drugs worden gecontroleerd maar we mogen toch weer door….

Helaas, daar gaat ons uitgebreide ontbijtje. Geen tijd meer voor. In plaats daarvan kopen we maar wat te drinken en een broodje. Ik heb sowieso niet zo’n trek dus ik neem de mijne maar mee voor later. We gaan op tijd boarden. De vlucht zit vol en dus helaas geen vrije plek tussen ons in. Na een half uur rijden met het vliegtuig en daarna nog 1 uur 20 vliegen, landen we op Oslo Gardermoen.

Met uiteindelijk gelukkig beide koffers naar Hertz en met de sleutel naar de bestelde auto. Het zou een Volvo V40 of gelijkwaardig moeten zijn. Maar nee, dat is het niet. Het blijkt een Volvo V90 Cross Country te zijn. Een flinke bak met tot Huub zijn grote vreugde heel veel nieuwe snufjes. Als we worden ingehaald, gaat er een lichtje branden in de zijspiegel en hij stuurt bij als je teveel langs de kant rijdt. Ook hebben we ingebouwde gps en blue tooth voor muziek dus al onze meegenomen apparatuur kan in de koffer blijven.

De grote Volvo

Bij vertrek met de auto regent het, niet hard maar alles ziet er grijzig uit. Al snel zitten we in een prachtig landschap maar je ziet er zo niet zoveel van… Onderweg gaan we ergens plassen en bij een Kiwi, zo heet de supermarkt hier, halen we wat te drinken en een lunchbroodje. Dan door richting Lillehammer.

Inmiddels is het droog en begint de zon door te breken. Alles ziet er meteen veel mooier en kleurrijker uit! In Lillehammer rijden en kijken we rond, we kijken bij een natuurgebied en stoppen bij wat mooie uitzichtpunten. Ook zien we de skischans van het olympisch stadion van 1994.

De natuur is echt prachtig! Rond 17.00 uur komen we bij het hotel aan in Oyer, ongeveer 12 km voorbij Lillehammer. Check in ging supersnel, de wandeling naar de kamer duurde wat langer, het is een hele lange gang en we zitten met 378 aan het einde. Waren we net nog in Lillehammer, nu zijn we in Lillekammer. Zo’n klein kamertje hebben we nog niet eerder gehad, hahahaha. Ik ga aan de gang met foto’s en het blog en Huub slaapt een uurtje. Dan gaan we eten bij Smak, het restaurant van het hotel. We bestellen wat van de kaart waar sowieso maar 6 dingen op staan maar de ober komt terug dat ze dat niet meer hebben…. Eigenlijk wilden we bijna opstappen maar …moe en honger dus toch maar wat anders besteld. Uiteindelijk smakte het gelukkig wel, een Caesar salade en een luxe hamburger.

Inmiddels is het 20.30 uur en we zijn moe en gaan zo lekker lezen in bed. Morgen hier ontbijten en dan richting ons eerste Fjord!

Lille kammer, ik ben zo grappig…

6 gedachten over “7 september: Naar Oslo en verder

1. Dank je wel Erna, Canada in het klein hier…Hoewel zo klein is het hier niet…maar Canada staat ook nog op mijn bucketlist, zeker na jouw foto’s !! xx

• Hartelijk bedankt Jan! We hebben van alles op de gopro staan maar nog geen tijd gehad er echt wat mee te doen…
      Als er wat leuks bijzit, zal ik het laten weten.