23 mei: Van Pula naar Tanaunella via de bergroute

Om 7.00 uur wakker vandaag en om 8.00 uur opgestaan. Douchen, aankleden, alles inpakken, ontbijten, auto inruimen en uiteindelijk moesten we nog even wachten op Monica die netjes op tijd om 10.00 uur kwam. Na een rondje door het huis werd het goed gekeurd behalve wat foutjes met het afval. Ze hebben echt 5 verschillende bakken en zijn er megastreng op. We vermoeden dat ze boetes krijgen als er iets verkeerds in de bak zit. Wat een toestand.

Maar goed, om 10.06 reden we weg. We hadden ergens gelezen dat de route ss125 de mooiste ter wereld was. Nou hebben we aardig wat gezien, dus dat leek ons sterk maar we hebben ‘m genomen en hij was inderdaad prachtig, indrukwekkend en heftig. Maar de pacific coast highway en de wegen in Noorwegen vonden we nóg indrukwekkender!

Wel erg weinig plek om te kunnen stoppen en foto’s te maken en toiletten hebben we helemaal niet gezien. We hopen maar dat wildplassen niet strafbaar is, want je moet wel hier.

Hieronder veel foto’s van onderweg.

Ik had met Michela afgesproken dat ik de aankomsttijd een uurtje van tevoren door zou geven en dat hebben we gedaan. Om.15.45 uur stonden we voor de deur en heette ze ons welkom. Ze spreekt een beetje Engels dus dat is handig. Het is een mooi licht en ruim appartement op de eerste en bovenste verdieping van een grote vrijstaande villa.

Geen uitzicht op zee deze keer ( hoewel we rechts in de verte zee zien maar dat zie je niet op een foto) maar de bergen in de verte en een zwembad en palmbomen zijn ook leuk. Hier staat als heg overal Jasmijn, dat ruikt lekker en vrij sterk.

Ons uitzicht recht vooruit, jammer van de kabels

We sjouwen de koffers naar binnen, zitten even op het terras en gaan dan met de auto bij een haventje een dorp hiernaast kijken. Onderweg zien we nog een auto die ondersteboven in een diepe greppel ligt. Oeps, dat is niet lekker, er staat al brandweer bij.

Het haventje en het strand zijn mooi, het ziet er heel gezellig uit in deze regio. Veel drukker, gezelliger en toeristischer dan waar we eerst zaten. Alles heeft zijn charme maar een beetje meer reuring en restaurants e.d. is wel leuk.

Dan gaan we boodschappen doen bij de Eurospar. We zijn enthousiaster over de Conad maar we halen weer wat drankjes, belegjes, fruit en eten voor vanavond. Morgen maar weer een restaurantje zoeken, de keuze is hier reuze!

We zitten nog heerlijk in het zonnetje op ons terras, eten wat en dan ga ik aan de slag met de vele foto’s van vandaag en het blog. Het was vandaag prachtig weer, tussen de 22 en 24 graden. Hopelijk is het dat morgen ook, dan gaan we een mooi strand zoeken.