16-8 Van Santa Cruz naar San Francisco

Bijzonder, we slapen heel lekker in dit hotel terwijl het op een drukke locatie ligt. We worden dan ook voor ons doen laat wakker, 8.30 uur. Maar douchen, aankleden, ontbijten en nog even kijken op de pier. Ook daar liggen weer hopen zeeleeuwen en is er een polynesisch festival bezig. De jongens blijven op de boardwalk en doen nog wat attracties.

Huub en ik gaan even op de pier zelf kijken.
Daarna terug naar de auto en om 12.00 uur op weg naar San Francisco. De auto rijdt trouwens lekker, Huub is blij! (Huub: Van een Toyota Highlander 4wd met een 200pk V6 motor wordt ik HEEL erg blij!)

Onderweg stoppen we bij een GAP en Marshall’s outlet die ik via Google had opgezocht. Bij GAP kopen we 2 tassen vol met o.a. 1 sweatvest en 3 GAP hooded sweaters, 4 t-shirts, een riem, sokken en een onderbroek voor Eur 140,00!! Geweldige winkel. Ook bij Marshall’s kopen we o.a. la Coste gympen voor Tom en een O’neill t-shirt voor $4.-. Waanzinnig.

Dan is het nog maar een half uurtje rijden en we gaan een grote brug over, the Bay Bridge (niet de Golden Gate dus maar ook leuk) en nog een stukje binnenstad en dan zijn we bij ons hotel, echt in het centrum tegenover the bekende pier 39, Fisherman’s Wharf en tussen alle bedrijvigheid. Leuk uitzicht en een hoop te zien en te doen.

Hotelkamer is ruim maar in tegenstelling tot de andere hotels geen ijskast of fohn. We hebben al eerder een koelbox gekocht en bij elk hotel kun je gratis ijsblokjes uit een machine halen, dus die vullen we en doen daar de flesjes in.

Ook kun je bij de receptie gratis koffie en thee halen en een krantje ’s morgens.
Na een uurtje op de kamer is het 18.00 uur en gaan we in de buurt kijken en wandelen. Op de boulevard vinden we een leuk restaurant (Franciscan) en nemen daar voor $19.00 een heerlijk 3-gangen menu met uitzicht op het Alcatraz eiland en (weer) rondzwemmende zeeleeuwen. Daarna wandelen we nog over de Fisherman’s Wharf, supergezellig daar met leuke eettentjes en shopjes, ook niet duur allemaal!

Normaal is het in San Francisco heel fris maar deze dagen (wat een mazzel hebben wij toch altijd!) is het rond de 21 graden. ’s Avonds echter koelt het wel af maar gelukkig hebben we allemaal een jas of vest aan/mee.

Om 21.30 uur zijn we moe en gaan we een met een bakkie koffie/thee weer naar onze kamer terug.

San Francisco, ik vind het nu al geweldig!!