25-7 Van Hollywood naar Key West

Vandaag uitgeslapen tot 7.45 uur! We beginnen dus een beetje te wennen aan het tijdsverschil. Ik heb mij rustig aangekleed en opgemaakt, zittend op mijn bed met uitzicht op de zee. Echt heel bijzonder, dat gebeurt mij vast nooit meer. Het lijkt een schilderij maar het is dus echt het uitzicht!!

Toen zijn we de koffers eens gaan ompakken want ik was steeds van alles kwijt omdat we het voor de reis (i.v.m. het evt. kwijtraken van een koffer) alles juist hadden verdeeld over de koffers.

Uiteindelijk was het 10.00 uur voor we weg gingen. Onderweg weer ontbeten bij de Denny’s waar het echt vol zat. Grappig is dat toch. In Nederland gaat er vrijwel niemand uit ontbijten. Hier dus duidelijk wel.

Daarna de weg vervolgd weer langs Miami, Homestead en dan over alle bruggen langs of door the Keys. Jeetje, jeetje wat is dat een mooie weg. De zee heeft zulke mooie kleuren dat het bijna niet echt is. Onderweg nog gestopt en wat foto’s gemaakt. Op Marathon hebben we wat gedronken en op Big Pine Key gezocht naar hertjes maar die helaas niet gevonden…

De prachtige blauwe zee

Wel hebben we onderweg twee leguanen gezien, een dooie possum (geloof dat het zo heet) en een dood wasbeertje (vorig jaar riep ik nog in Californië “kijk wat leuk, een dooie panda”! Ik was even kwijt dat zoiets een wasbeertje heet. En natuurlijk was het niet leuk dat hij dood was maar wel dat ik er eentje zag. Deze opmerking wordt nog jaren tegen mij gebruikt denk ik)

Eenmaal op Key West hadden we het hotel snel gevonden. We hadden een luxe kamer geboekt met balkon maar die bleek er niet meer te zijn. (beetje vreemd als het 5 maanden geleden geboekt is, maar goed) Nu kregen we een kamer met uitzicht op het zwembad maar dus zonder balkon. Volgens de receptioniste zouden we via Expedia een refund krijgen….dat wachten we dan maar af.

De kamer
het zwembad

Ach voor 1 nacht is het niet zo erg, het is toch te heet om op het balkon te zitten.

De jongens zijn het zwembad meteen ingedoken. Die is echt prachtig! Omgeven door Palmen en bananenplanten.
Na 3 kwartier begon het plots te hozen!! Echt zo’n soort tropische bui. De jongens kwamen teruggerend omdat het ook in de verte begon te donderen. Binnen hebben we het afgewacht en zijn toen weer op weg gegaan. We hebben gegeten bij een T.G.I. Friday. Was een tip van Bri vorig jaar maar toen zagen we er geen. Nu wel en we hebben er erg lekker gegeten!!    Daarna zijn we naar Duval street gereden, wat een sfeer hangt daar! Muziek en bandjes veral, hippies, tatoo shops en wat lonkende travestieten. De kinderen vonden het er eng! Haha, eerst reden we langs de typische Key West houten huisjes, die vonden ze lijken op huizen met geesten erin. En daarna de travestieten, dat werd ze wat teveel. Ze kijken te veel enge films denk ik.
De zonsondergang op Mallory Square hebben we gemist omdat we rond die tijd nog aan het dessert zaten maar het was ook zo bewolkt dat er weinig zon te zien was. Jammer maar helaas. We zijn ook nog langs het Most Southern Point gekomen maar daar gaan we morgenochtend maar weer heen om ook foto’s te maken.

Uiteindelijk zijn wij rond 22.30 maar weer gaan slapen want de combinatie warmte en tijdsverschil maken ons toch nog steeds erg moe.