18 juli: Van Brussel naar Denver

Het is nu nl tijd 16.08 en ik heb wifi in het vliegtuig, hoe luxe !
Gisterenavond belde Tom al om 22.15 dat hij weer veilig thuis was met de auto vanuit Brussel, dus we konden met een gerust hart gaan slapen. Snel gedaan ook en om 4.00 uur schrokken we alle 3 wakker toen de wekker ging. Om 4.30 naar beneden, uitgecheckt en hop het klaarstaande busje in, die ook meteen vertrok omdat we de enige waren.

Het hotel waar we 2 nachten gaan slapen.

Het was maar 5 minuten rijden en op het vliegveld hadden we de balie zo gevonden. De rest ging ook voorspoedig en na een uurtje vliegen met British Airlines met ontbijt waren we om 7.00 uur Engelse tijd alweer op Heathrow.
Mooi vliegveld, hoop luxe shops, lekker met de beentjes omhoog gezeten en daarna weer naar gate 31 voor de 2e vlucht. Nu zitten we dus in een groot vliegtuig van American Airlines. Beetje krap maar wel met een leuk entertainment systeem met tientallen films,series, spelletjes etc.
Ik heb net naar identity thief gekeken, leuke film! We hebben al lekker geluncht en we zijn voorzien van een hoop snacks en drankjes. Zo gaat de tijd best snel.
Ik vermoed dat we ruim op tijd aankomen dus hopelijk halen we straks ook de laatste vlucht.
Dan nog ruim 2 uurtjes in wat luxere stoelen en dan zijn we in Denver, yay!

Ahh wat schattig, ruim op tijd, dat dacht ik inderdaad …

Onderweg!

Landing was ook op tijd, daar lag het niet aan. Echter toen we bij de ruimte van de douane aankwamen, stond daar een rij van 500 man alsof we in Disneyworld waren bij een nieuwe attractie inclusief irritant muziekje.
Afijn, wij in de rij en na een half uur waren we nog niet erg opgeschoten. Huub ging de rij uit om bij een medewerker te vragen of we dit zo wel gingen redden omdat om 16.15 uur ons vliegtuig zou vertrekken. Yes, you’ll be fine, no problem, you will make it in time!
Dus wachten, wachten en ruim 2 uur later waren we dan eindelijk bij een mevrouw aangeland die ons verdeelde over de 5 (jaja !) hokjes. Weer gevraagd en ja hoor, ” I guarentee you that you will make it….”  Nou we hadden nog iets minder dan een half uur. Eerst weer alle vragen beantwoorden, waar gaat u heen, blijft u bij elkaar, wanneer vliegt u terug en natuurlijk de foto en de vingerafdrukken.
Toen rennen naar de koffers die bij 3 zouden moeten liggen…geen koffers…vragen…ja die liggen bij 5 t/m 8…..zoeken, ja daar zijn ze bij 8! Daarna weer in een rij, koffers afgeven, dan weer in een rij, spullen weer door de controle, riemen af etc. Oeps nog 10 minuten.
Nu naar gate A8, eerst met een treintje, daarna rennen naar A8, en…..ja net gemist!! GVD!
Mijn hoofd was knalrood en het zweet gutste van mij af en dat voor niks?
We hoorden de grondstewardess zeggen tegen een man voor ons, die ook de vlucht naar Denver had gemist, dat ze hem kon overboeken naar morgen 12.00 maar geen garanties.
Ik zag ons echt al op zoek moeten naar een hotel in Dallas. Ik wil hier niet zijn! Take me away! Snertstad, ik vind het nu al niks.
Afijn, Derk en ik stortten neer op een bank en Huub bleef om de boel te regelen. Komt hij even later terug, “kom we gaan naar gate A35, over een uur gaat ie! ” Whoo, dat valt mee, we mogen hier weg! Van A8 naar A35 blijkt nog een half uur lopen te zijn maar we komen er op tijd aan. Daar bekijken we onze nieuwe tickets en Huub en Derk zitten naast elkaar op 31 A en B en bij mij staat er seat: NO. Volgens de mannen is dit heel erg grappig, ze hebben er lang lol om. Uiteindelijk word ik bij de balie geroepen hebben ze toch nog een seat voor me gevonden. 25F. Okee, Huub, jij vond het grappig, ga jij daar maar zitten, ik ga met Derk achterin, haha. Nou ja, we waren allang blij dat we maar 1,5 uur later zouden aankomen dan gepland. Vlucht ging snel, het was wel ijskoud maar om ongeveer 19.00 Denver tijd zijn we geland. Gelukkig konden we nu meteen door naar de bagage, ja ik zie al een koffer…en nog een en….nee dat was het. Beetje jammer, mijn knalroze koffer zoek!
Tuurlijk, kan er ook wel bij. Koffer als vermist opgeven, ik moest erg nadenken wat er in zit en het adres opgeven van het hotel. Zodra hij er is komen ze ‘m bezorgen. Nou dat hopen we dan maar.

Door naar buiten, met de bus naar Alamo, waar we na wat gezeur over extra verzekeringen (waar we niet intrappen) buiten uit rij H een auto mogen uitkiezen. Er staan er 15, o.a. een Ford Escape, een Yukon, 2 kleinere Chevrolets, 2 minivans en 2 Chevrolets Tahoe, een witte en een zwarte. Nou doe ons die zwarte maar. Koffers erin, past! Okee, inpakken en wegwezen, wat een bak!

Huub is blij, hij rijdt lekker, al moet hij zich nog even over de gebruiksaanwijzing buigen als we in het hotel zijn. Hotel is snel gevonden en er zitten een paar restaurants naast. Het is inmiddels 20.30 uur en we zijn doodmoe maar ook erg hongerig. We kiezen de Applebee’s. O wat een feest, we zijn er weer. Vriendelijk, vrolijk personeel en heerlijk eten!
Daarna naar het hotel waar we een mooie grote kamer krijgen met klein keukentje met ijskast etc. We kunnen ons nog net uitkleden maar daarna vallen we doodmoe rond 22.00 uur in slaap. Voor ons is het 8 uur later, dus 6.00 uur ’s ochtends en we zijn 26 uur op.