11 augustus: Dag San Francisco

Met raam open best lekker geslapen, wel weer meeuwen en een keer sirenes maar verder best rustig.
Verhaaltje van gisteren geschreven en rustig aan aangekleed en gedaan. Daarna wilden we ontbijten bij Johny Rockets maar daar was geen plek. Dus maar door naar de IHOP waar Derk lekker crêpes nam en ik had ook crêpes met aardbeienyoghurt met fruit en granola. Superlekker.

Ook daar was het megadruk. Daarna zijn we de hele straat uitgelopen evenwijdig aan het water met alles shops, restaurantjes e.d. Ook waren er veel mensen aan het optreden, goochelaars, muzikanten, schilders etc. Ook zijn we in een galerie geweest met hele gave moderne kleurige kunst

Bij een strandje op de trap

Erg duur, als we miljonair waren geweest hadden we er zeker wat dingen gekocht, erg fraai allemaal. Maar helaas….

Bij wat schepen gekeken, Derk en Huub hebben wat knopen geoefend en we zijn in een soort museum geweest met allemaal oude speelautomaten. Zo’n gamehall van 150 geleden. Wel grappig om te zien en het meeste werkte ook nog op een kwartje.

Het was gezellig druk overal.

Weer terug op de kamer hebben we even 2 uurtjes relaxt, tv gekeken en op internet gezeten. Met Huub ben ik met de auto even naar de Painted lady’s gegaan om daar foto’s te maken. De Giants speelden weer vandaag, vandaar dat we vandaag niet veel met de auto hebben gedaan. Ook moeten we morgen hier om 11.00 weg en kunnen we vanaf 15.00 weer inchecken in het hotel vlakbij de luchthaven. Dan moeten we ons dus sowieso 4 uur vermaken

Gekke vogel met gele voeten

Geen probleem maar daarom hebben we vandaag niet zoveel bezocht. Alcatraz en andere hoogtepunten hebben we 4 jaar geleden nog gedaan, dus dat hoeft niet meer.

Vanavond hebben we gegeten bij een restaurant op de pier, we zaten leuk aan het raam en precies ervoor lagen er 3 zeeleeuwen op een drijvende steiger. Blijft leuk! Lekker alle drie vis gegeten met brood erbij van Boudin, de bekende sourdough bakker. Overigens had ik vanavond een shirt aan met een vestje erover. Daarover mijn spijkerjasje én mijn zomerjas. Als ik een sjaal had gehad, had ik deze ook omgedaan. San Francisco is leuk maar alles hangt constant in de mist en het is grijs en bewolkt én het waait!

Op de terugweg nog wat foto’s gemaakt en ook nu kwamen we weer langs een galerie waar de grootste expositie was van 1 fotograaf; Rodney Lough jr. Echt prachtige grote natuurfoto’s. Ook veel van plekken die we deze vakantie hebben gezien. Het leek alsof er achter de foto’s licht brandde, echt heel bijzonder. Nou ben ik geen museummens maar wat hebben we (gratis!) mooie dingen gezien vandaag! Kijk eens hiernaar : http://www.youtube.com/watch?v=DFK7EU78kz0

Morgen laatste dag! Morgenochtend vast inchecken, hopelijk voor een beetje goede plekken.