12 augustus: San Francisco en Muir Woods

Bijtijds wakker om te douchen en in te checken. We vliegen morgen om 8.35 uur dus rond die tijd moet ik 24 uur van tevoren kunnen inchecken. Na ruim een uur proberen met langzaam internet en er steeds uitgegooid te worden staat er: “we are unable to check you in, please check in with an agent at the airport”  Daar word ik niet blij van, het lukt altijd, waarom nu niet?? Na een uur proberen we het nog een keer maar nee…
We balen en besluiten uit te checken en maar naar het vliegveld te gaan. Liever nu gedoe dan morgen vroeg, anders slaap ik niet.
Dus op naar het vliegveld, parkeren natuurlijk helemaal aan de verkeerde kant en lopen een heel eind voor we bij American Airlines zijn. Daar vragen we het aan een aantal medewerkers die ons allemaal weer doorverwijzen .

SF Skyline

Uiteindelijk moeten bij een computer inchecken wat natuurlijk ook niet lukt. Dan moeten we gewoon in een rij gaan staan met mensen die koffers inchecken…zucht waarom met het allemaal zo moeilijk en lang duren. We staan net op het punt weer weg te gaan als het ineens snel gaat. De “agent” is er ook een tijd mee bezig en eerst lijkt het ook niet te lukken. Pffff.

Geen idee wat er nou was maar hij kan ons voor de eerste vlucht inchecken. Voor de 2e vlucht van Chicago naar Madrid zijn we met 2 naast elkaar ingecheckt en één de 2 rijen erachter aan het andere raam. Dat kan hij nu niet veranderen dus dat moeten we morgen maar vragen. Voor de 3e vlucht kan hij nog niks regelen en dat moet dus ook morgen omdat dat met Iberia is en het nog geen 24 uur van tevoren is. Wat een gedoe zeg, we vliegen nooit meer met Iberia. Online kun je ook al niks regelen met die gasten.

Ons laatste hotel is hier vlakbij en we kijken of we vast kunnen inchecken en de koffers dumpen.

Ik bij de Skyline

Dat kan dus dat is lekker. Kamer ziet er netjes uit!

We zijn bijna 1,5 uur kwijt geweest met dit gedoe buiten het er naar toe rijden. Op de weg terug naar SF gaan we via de Bay Bridge naar Treasure Island om wat foto’s te maken van de skyline van SF. Het is zoals altijd wat mistig maar toch wel leuk.
We hebben wel trek want het is al na 12.30 en we hebben nog niet ontbeten. We gaan verder SF in maar staan elke 50 meter voor een rood stoplicht en als er een restaurant of iets is, valt er niet te parkeren.
We worden er wat sjaggerijnig van, misschien komt het door het eind van de vakantie maar die grote steden met files en drukte beginnen we erg zat te worden.
De vorige keer hebben we bijna niet gereden en alles met de hop on/hop of bus gedaan. Dat was echt een beter idee. Rijden hier en in LA is gewoon niet leuk.

We gaan de Golden Gate Bridge over en maken daar ook nog wat foto’s en rijden door naar Sausalito in de hoop dat daar valt te parkeren bij een plek waar we kunnen eten.

Nog een

Het stikt daar van de fietsers. Sukkels die nog nooit eerder hebben gefietst want we zien er een aantal hele vreemde dingen doen, haha..
Nog een stuk doorgereden en zowaar, we vinden rond 14.00 uur dan eindelijk een restaurantje aan het water waar we lunchen. Erachter is een berg waar een wolk in hangt. Apart gezicht.

We besluiten dan nog een stukje verder te rijden en zien bordjes Muir Woods. We hebben gezien dat je een tocht kon boeken met de bus daarheen, maar geen idee wat dat is. We checken in de Garmin dat het 5 km is en gaan daar maar even kijken. Uiteindelijk is het volgens mij 15 km. maar we vinden het. Het is boven op een berg, een bos met mega grote, hoge en oude bomen.

We mogen erin met onze America the Beautiful jaarpas dus we maken er maar een wandeling. Grappig uit de stad, back to serious nature! Het is wel leuk maar ook niet heel spannend.

Stijle straatjes in SF

Dus na een uur vertrekken we weer richting hotel. Het is al na vijven, Derk wil graag naar een TGI Friday en tikt dat in, in de Garmin. Het zou vlakbij het hotel moeten zijn…we rijden er heen en Garmin zegt dat we er zijn, maar geen restaurant te bekennen. Oei, dat hebben we een paar jaar geleden ook al eens gehad. We kijken nog in de buurt maar het is echt zo’n zakengebied dus het is niet heel gek dat hier niks zit.
Dan maar naar de Outback…weer 5 km rijden en…gelukkig, deze bestaat wel.
We eten ons laatste amerikaanse avondmaal. We genieten ervan en evalueren de vakantie.
Het was een mooie vakantie, veel gedaan en veel gezien. Derk vond 3 weken genoeg maar heeft het toch wel erg leuk gehad, ook al was hij zonder broer. Wij hebben ook genoten maar het is nu inderdaad wel mooi geweest. In de reis hebben we geen zin, maar thuis zijn is vast ook wel weer lekker en dan zijn we weer met zijn viertjes!

Morgen staan we om 5 uur op en om 6 uur zijn we dan hopelijk op het vliegveld nadat we de auto weg hebben gebracht. Om 8.35 vliegen we en hopelijk landen we dan de 14e om 11.15 op Brussel