9 juli Fietsen in Central Park, Fifth Ave, Grand Central

Rond 8.00 uur waren we weer wakker. Eerst zijn we weer eens online gegaan om te kijken op de site van Virgin wat er bij onze koffers stond. Nog steeds searching continues… Wat de man op het vliegveld allemaal niet verkeerd heeft gedaan, wat een sukkel! We hebben 2 harde koffers, een blauwe en een fel rose van Carlton en een zwarte stoffen Delsey. Hoe moeilijk is dat? Hij Heeft alles verkeerd genoteerd. Er klopt geen moer van de online info! HIj heeft zelfs de tagnummers van de vlucht verkeerd genoteerd. Maar dat zie je pas als je inloggegevens hebt en alles gaat dubbelchecken. We hebben ook steeds telefonisch wijzigingen doorgegeven die schijnbaar ook niet goed doorkwamen. Mensen die beloven terug te bellen maar doen het ook niet. Deze donderdag is de laatste dag dat we in New York zijn, daarna moeten ze flink het land door om de koffer evt. te brengen. Huub belt dus weer om alle info juist door te geven en ook de adressen van de volgende 2 hotels. Het kost steeds erg veel tijd. Zo zonde dat we steeds uren kwijt zijn met koffers i.p.v. lekker New York verkennen.

Pas rond 10.30 uur gaan we met de metro die vlak naast het hotel zit, naar het Central Park.

Onderweg brunchen we bij de Bread Factory met een Tuna melt, een heerlijk broodje. We moeten ook nu weer een aardig stuk lopen op zoek naar de fietsverhuur.  Het gaat vlot en we krijgen 3 mooie fietsen mee. Huub springt direct op de fiets het verkeer van New York in, terwijl hij echt nooit fietst! Derk en ik staan vol verbazing te kijken en roepen, ” wat doet hij nou?”  Derk en ik fietsen veel maar no way, dat wij hier op straat gaan fietsen! Wij lopen dus met de fiets naar het park en daar gaan we op een mooi fietspad het park door. Op veel paden mag je niet fietsen dus als je wat wilt zien, moet je regelmatig afstappen en een stukje lopen. Het is trouwens ook nog redelijk heuvelachtig, af en toe red ik het gewoon niet heuvelop op deze fiets. We zien chipmunks en eekhoorntjes en zelfs schildpadden! Kijken bij het Strawberry Field Memorial van John Lennon en wat bootjes etc

Wij eten een ijsje, drinken weer vele liters water en cola en vermaken ons uitstekend.

Rond 15.30 uur brengen we de fietsen weer terug en drinken we nog een vers gemaakte smoothie als lunch bij Jamba Juice en daarna gaan we na een blik op de kaart maar lopend naar Fifth Avenue, de luxe winkelstraat van New York. Derk koopt nog een shirt in de uitverkoop bij Hollister. Daarna kijken we bij Grand Central, het grote bekende station. Aan de overkant daar weer van, zit het Chrysler building waar we ook even binnen kijken. Inmiddels is het over zessen en gaan we toch maar weer eens richting hotel. Huub is trouwens gebeld door Virgin hoort hij op zijn voice mail maar omdat het overal zo’n herrie is verstaan we niet wat ze hebben ingesproken. Als de koffers niet terecht zijn moeten we echt vanavond gaan shoppen voor meer opladers van telefoons, camera etc. en kleding en zwemspul voor we naar Cape Cod vertrekken.

In de metro is het spits. Het is superdruk en megaheet maar wel grappig om te zien. Net als in de film 🙂

Pas tegen 19.00 zijn we weer in het hotel. We lopen weer eens langs de bagagemeneer. Hij heeft nog geen koffers gezien. We ploffen even op onze kamer neer en zien dat het buiten begint te stortregenen. We moeten nog wat eten en onze paraplu’s zitten ook in de koffer. Precies op dat moment wordt er gebeld! Yes, de koffers zijn er!! Er stond overigens op onze voice mail dat ze waren gevonden en nog zouden komen voor de volgende ochtend…. Jeetje wat waren wij blij en opgelucht! We hebben onze eigen spulletjes weer! We zijn gaan eten bij het restaurant naast het hotel, de Tick Tock. Superlekker! Ik had een Thanksgiving dinner met kalkoen, pompoen met marshmellows geroosterd en vulling. Wow, heel bijzonder! Ook de mannen hebben heerlijk gegeten. Na het eten zijn we lekker gaan douchen met onze eigen douchespulletjes en daarna lekker schone kleren aan. Wat een verademing!

Daarna heb ik nog tot bijna 24.00 dit blog bijgewerkt maar ik was zo moe dat ik het halverwege heb opgegeven. Maar naar bed en de wekker op 7.30 uur gezet omdat we om 8.30 worden opgehaald om naar Newark Airport gebracht te worden. Hier hebben we de auto gehuurd om onze tocht mee te vervolgen.