10 juli: Naar Newark om de auto te halen en op naar Cape Cod!

Vandaag de wekker vroeg gezet. Om 8.30 uur moeten we ons melden in de lobby voor onze rit naar Newark Airport. Vanaf dit vliegveld vliegen wij terug en daarom huren we de auto hier zodat we ‘m ook weer makkelijk terug kunnen brengen. Om 8.15 zijn we uitgecheckt en haalt Huub nog een kop koffie, als we al worden geroepen. De auto is er al! Het is een grote bak met 2 banken dus we passen er ruim in met al onze koffers. Het blijkt een uurtje rijden te zijn dus we zijn er veel vroeger dan de 10.00 uur die we hadden afgesproken met Avis. Ze doen echter niet moeilijk en ze hebben er 2 waar we uit mogen kiezen. een Kia Sportage en een Ford Escape. We gaan kijken, maar we vinden ze allebei wat krap voor Derk achterin. Er komt een man aanlopen die ons helpt zoeken naar een alternatief. We zien er een aantal maar onze favoriet blijkt $25.00 per dag extra te zijn. Nee dat is echt te veel! Dan maar de Ford Edge, deze is $10.00 meer per dag. Het wordt allemaal geregeld en zo rijden we om 10.00 uur al weg bij de Avis. Het eerste uur is het druk en rijden we langzaam, dan wordt het steeds iets rustiger en rijden we wat meer door. Onderweg brunchen we bij een Subway en doen we wat boodschappen bij een grote Walmart. O zo leuk, die Amerikaanse grote supermarkten! Huub is streng, niet de hele zaak door, we zijn aan het reizen, niet aan het shoppen. Ik houd mij dus met moeite in en we kopen alleen water, frisdrank en cinnamon rolls.

We gaan weer ‘ on the road’ en Cape Cod op

Tjonge gewoon 3 banen! Uiteindelijk worden het er 2 maar dat is nog steeds meer dan ik mij had voorgesteld. Omgeving is erg groen en bossig. Halverwege het schiereiland zie je ook dorpjes langs de weg met allemaal van die schattige houten huisjes in allerlei kleuren. Echt leuk! Ook de Amerikaanse vlaggen zijn niet te tellen. Ik vind het wel een grappig gezicht altijd. Huub is overigens erg tevreden over de auto. Het is ook een vrij nieuwe met 1600 mijl op de teller en heeft leuke snufjes. Je start de auto met een startknop zonder sleutel en het heeft leuke schermpjes en een achteruitrijcamera.

Om 18.00 komen we aan bij ons hotel. Hotels op de Cape zijn megaduur. Dit was een van de goedkoopste. Het ziet er gezellig uit en het ligt vlak aan een erg groot privestrand. Het ontvangst is niet heel vriendelijk en de kamer ruikt wat muf en is echt zwaar verouderd. De ramen kunnen wel open en er zitten horren voor

Dat is erg fijn, misschien kunnen we slapen zonder airco. Ik ben inmiddels al weer snipverkouden van de airco’s overal (denk ik).

We kijken op het strand, het weer is nog heerlijk en ook de voorspellingen voor dit weekend zijn goed!

Na een uurtje rijden we naar Provincetown, hier 2 mijl vandaan. Dit is een superleuk plaatsje wat bekend staat om zijn ruimdenkendheid. Een beetje hippieachtig, net als Key West en 80% van de bezoekers is gay. Er lopen ook Drag Queens rond en veel mannen lopen hand in hand. Derk vindt ze heel eng en wil hier eigenlijk niet zijn. Wij liggen in een kreuk en slepen ‘m mee. Het ziet er echt heel leuk en mooi uit en ik ben blij voor deze mensen. Waarschijnlijk mogen of kunnen zij thuis niet zo over straat samen en hier kan het allemaal wel!  We gaan eten bij een restaurantje en zitten en in een erker met geweldig uitzicht op iedereen die voorbij loopt. Er lopen af en toe ook agenten rond maar wij verdenken die ervan dat die straks ineens gaan streaken! hahaha… Huub eet linguini met clams, ik crab cakes en Derk een burger. Het is lekker maar niet heel bijzonder. Het uitzicht maakt een hoop goed! Daarna lopen we nog door het straatje, welke best lang is en rond 23.00 uur zijn we weer thuis. Ik schrijf weer een dag in het blog, het lukt maar niet om bij te komen… Morgen hebben we misschien meer tijd. Het internet is hier vrij sloom. Foto’s uploaden hier gaat, denk ik, niet lukken. Die houden jullie te goed!