19 juli: Dag Washington, Great Falls e.o.

Deze zondag hoeven en moeten we niets. We slapen uit tot rond 8.00 uur. Na een uurtje gaan we douchen en weer een uur later gaan we op weg naar een ontbijt bij de IHOP. Het is er weer heel druk, wachten duurt een kwartiertje dus dat valt wel weer mee. De flensjes hier zijn wel echt heel lekker!
Toen we in New York zaten zonder koffer kocht ik bij the Walgreens oogschaduw van Neutrogena. In Nederland ben ik allergisch voor make up en moet ik altijd spullen van Clinique hebben die heel duur zijn. De oogschaduw die ik nu heb gekocht van Neutrogena (ook anti-allergisch) is erg mooi dus we gaan weer naar de Walgreens naast de IHOP om er nog 2 extra te kopen. Ook de favoriete keelpastilles (tegen keelpijn) nemen we mee en nog wat flesjes water voor onderweg

Great Falls

Dan besluiten we maar te gaan kijken bij Great Falls Park net buiten Washington. Toegang is $10.00. Ik dacht dat je dit grotendeels met de auto kon doen met af en toe een uitkijkpunt. Geen idee waarom ik dat dacht maar het klopt in elk geval niet. Je moet er lopen. Een looppark met dit weer is niet zo’n goed idee. We proberen het toch. Het is er mooi maar 36 graden met een gevoelstemperatuur van 44 is niet fijn. Binnen 10 minuten is mijn rug zeiknat. Het is er wel mooi!
Dan rijden we met de auto naar het visitor center en lopen vanaf daar nog een stukje naar uitkijkpunt 1. Ook erg mooi maar ik ben bijna op mijn kookpunt en ben wel weer klaar met dit park.
Wat later staan we op een grote parkeerplaats. Derk wil hier graag rijden. Hij heeft in Nederland 6 rijlessen gehad. Het is hier zo groot en leeg dat het wel even kan. Hij vindt het leuk en het gaat goed! Is toch anders in zo’n automaat .

Heet bah

Huub rijdt toch maar weer verder en we rijden nog even Washington zelf in en maken uit de auto nog links en rechts wat foto’s als geoefende Japanners.
Om 16.00 uur zijn we weer bij het hotel. Even wat kouds drinken, favoriet is de Mtn Dew Diet. Blogje bijwerken, spelletje doen etc.

Tegen zessen gaan we weer op pad, nu naar Tyson’s Plaza, een grote mall op 8 minuten afstand, waar een TGI moet zitten. Onderweg is het nog steeds 35 graden. Jeetje wat een grote mall, jammer, hier hadden we eerder heen moeten gaan. We parkeren er gratis en eten er lekker! We denken na het eten nog wat winkels te kijken maar schijnbaar sluit op zondag alles om 20.00 uur. Helaas!
Dan maar naar het hotel en weer eens een wasje doen. Omdat het vaak zo warm (heet) is zijn sommige kledingstukken favoriet terwijl andere de koffer niet uitkomen. Vesten en jassen en spijkerbroeken hadden deze vakantie niet mee gehoeven.
De wasmachines in hotels zijn zo groot dat de hele lading in een machine kan.

Morgen staan we weer bijtijds op. Rond 7.30 uur willen we wegrijden hier. We nemen een mooie route en hebben een ferry gereserveerd van Lewes naar Cape May. Het laatste stuk rijden we dan langs zee en mooie sjieke badplaatsen. We nemen badspullen apart mee, misschien dat we onderweg nog een uurtje strand doen. Het wordt ons laatste hotel alweer van de vakantie, snik!