7 mei : Onze 24e trouwdag in Miami/ shoppen +strand

Ik ben om 6.30 uur wakker en kan niet meer slapen. Dan maar op mijn telefoon om met wat familie te appen. Ik wordt al gefeliciteerd met onze 24e trouwdag terwijl Huub nog lekker ligt te slapen. Tegen achten is Huub er ook. Deze hele vakantie is al een viering van mijn verjaardag en onze trouwdag, dus we doen er verder niets aan. Wat wel gek is, is dat ik al langer samen met Huub ben, dan dat ik hem niet kende.

Pas tegen tienen gaan we ontbijten bij de Denny’s. Er is nu meer personeel dan gisterenavond. Echt vriendelijk zijn ze nog steeds niet. Sowieso is deze wijk niet heel gezellig. De mensen die bij Denny’s binnenkomen lijken wel figuranten voor een Tarantino film. En dan zou je ze overdreven vinden. Ik zou hier niet graag in mijn eentje ’s avonds zitten.

Op een gegeven moment staat er politie voor de deur. We willen al bijna gaan duiken maar ze blijken hier ook gewoon te komen ontbijten.

Naast het restaurant zitten o.a. een Ross en een T.J. Max, daar wil ik kijken. Huub kijkt bij de Five Below, Office Max en Radio Shack. Bij de Ross koop ik 2 tassen. Een roze en een turqoise. Rare kleuren maar ik vind ze leuk en ze zijn niet duur.

Daarna ga ik naar de T.J. Max. Jee waarom ben ik daar nooit eerder geweest?? Leuk! Net even wat duurdere merken en veel spullen zeg. Hier hebben ze echte dure designertassen voor de helft. Nog steeds niet goedkoop trouwens maar wel leuk. Ik twijfel over heel veel spullen. Huub is inmiddels terug naar het hotel aan de overkant, dus ik neem rustig de tijd. Uiteindelijk koop ik alleen fit flop slippers die ongelooflijk lekker lopen en nog 3 leesbrillen. Deze zijn echt beter dan die thuis van de Hema. Daar gooi ik er dan maar eens wat van weg.

Daar blijft het bij. Ze hebben heel veel leuke shampoos, luchtjes en verzorgingsspullen maar onze koffers zitten al vrij vol en bijna op het max. gewicht dus ik hou mij in.

Terug bij het hotel heeft Huub problemen met zijn voetbalsite waar hij even het e.e.a. aan moet doen. Daarna vertrekken we met de auto om richting South Beach te rijden en dan over de A1A richting Hollywood Collins Avenue terug. Dat doen we maar het is zo druk op zondagmiddag. Echt niet leuk meer. Ze rijden ook als mongolen en het duurt uren met al die stoplichten. Zei ik eerst nog dat rijden in Miami meevalt….nee ik neem het terug. We wilden bij Hollywood naar het strand maar er is geen plekje te vinden om te parkeren.

Na 2 uur rijden zijn we Miami zo zat dat we afspreken dat we in Amerika niet meer naar grote steden gaan. Ik vond de laatste keren LA en San Francisco ook niet leuk meer. Doe mij maar dorpjes en het platteland.

Uiteindelijk belanden we 1,5 uur later bij hetzelfde strand als gisteren. Ook hier duurt het even voor er een parkeerplek is maar om 16.00 liggen we dan eindelijk. Het is vandaag 27 graden maar op het strand staat er best een frisse wind.

We relaxen tot na 18.00 uur, gaan in het hotel douchen en omkleden en eten bij een Red Lobster. Een eerste keer voor ons. Het smaakt mij niet zo maar dat ligt vast aan mij. Gewoon het verkeerde gekozen. Van Huub ziet er lekker uit en het smaakt hem ook prima. Ik eet maar de helft en hoef ook geen toetje.

Maar een kopje thee op de kamer en lekker liggen. Vandaag dus ook niet veel foto’s. Het was geen spannende dag. Morgen vliegen we helaas weer naar huis. We hebben er geen zin in, het wordt ook een volle vlucht.

We zouden om 16.35 moeten vliegen. Hopelijk is er geen vertraging door mensen zoals wij die door de douane eruit worden gepikt en waar het hele vliegtuig op moet wachten.

We checken hier om 11.00 uur uit en om 13.30 moeten we op het vliegveld zijn. Het plan is om ergens te shoppen en te lunchen om die tijd op te vullen.

Ik zal thuis nog de laatste dag beschrijven. Tot zover, iedereen bedankt voor het meelezen en de reacties! Mocht iemand vragen of opmerkingen hebben, ik hoor het graag. Als ik ergens bij kan helpen natuurlijk ook!