6 mei : Manatees, alligators, een shark en back to Miami!

Het was wederom een stormachtige nacht, op een gegeven moment heb ik de deur die open stond dicht gedaan en zonder airco hebben we uiteindelijk lekker geslapen. Vanmorgen bleken de zware stoelen zelfs te zijn omgewaaid. Om 8.00 uur opgestaan, gedoucht en aangekleed en de koffers in gaan pakken. Een laatste ontbijtje gemaakt en dat op het balkon opgegeten.

Het weer was inmiddels weer prachtig. Jeetje wat was het hier fijn en wat gaan we dit plekje met supermooi uitzicht missen. We zijn er allebei een beetje depri van.

We wassen de boel af, pakken de boel in en om 10.05 leveren wij de sleutels weer in bij Tripower die over de verhuur gaat.

Dan gaan we richting Miami maar wel via de Everglades. Als we rechtstreeks waren gegaan zouden we krap 2,5 uur onderweg geweest zijn, nu gaat het wat langer duren. We gaan via het visitor center van Big Cyprus Oasis. Huub gaat vragen of de loop road open is. Tijdens het regenseizoen loopt deze onder water en kun je er dus niet zo lekker rijden. Hij is open en we kunnen ‘m met onze rental gerust rijden, zegt ze. Vooruit dan maar. Ze zegt ook nog dat er achter het visitor center manatees zijn gespot dus dat we daar ook nog even kunnen kijken. Dat doen we uiteraard braaf en jawel, we zien er 4! Wow gaaf. Er zit een klein babietje bij.

We maken foto’s en filmen wat. Dan zwemmen ze uit het zicht en komen er meer mensen kijken. Die zien dus niets. Ahhhh, wij zagen ze lekker wel! We zeggen maar niks en gaan terug naar de auto.

15 mijl verderop begint de Loop Road. Een gravelweggetje van 28 mijl (45 km). Best een stuk dus en je kunt er niet te hard rijden. Langs deze weg spotten we zonder overdrijven tientallen alligators!

Grote, kleine, allenige en in een kudde. We maken heel veel filmpjes en foto’s. Op een gegeven moment zeggen we, o daar weer een paar en maken niet eens meer foto’s.

Maar de natuur is hier prachtig, er is bijna niemand en we voelen ons echt safarigangers en hikers etc.

Waren we vanmorgen depri omdat we ons droomhuis uitmoesten, nu zijn we weer helemaal blij! 🙂

Op een gegeven moment ligt er een gigantische vlak langs de weg. Huub rijdt hem bijna aan en zag hem echt niet. (dacht dat het een schaduw van een boom was) We rijden terug en zetten onze Gopro aan. Die filmpjes kunnen we thuis pas goed bekijken dus ik ben benieuwd!

Dan rijden we door naar Miami. Onderweg eten we een taco en nachos bij een Taco Bell en om 16.30 zijn we dan bij ons hotel van Best Western in Noord Miami. We krijgen een kamer op de 4e verdieping (van de 5) en hebben ook een balkonnetje met weer uitzicht op een zwembad en palmen maar nu met een supermarkt en een weg ernaast. Iets minder rustig dan ons vorige adres maar ja, this is Miami!

Wij twijfelen of we hier blijven relaxen of nog even een strandje opzoeken. Van hier blijven krijgen we vast spijt dus kleden we ons om en rijden in 10 minuten naar Haulover Park Beach. Een prachtig strand met park en een dog park. Voor $7.00 sta je er een dag en we lopen naar het strand. Het zand is minder wit en wat grover dan aan de andere kust maar wow, wat is de zee hier mooi turqoise en superhelder.

We gaan lekker het water in tot iemand staat te gebaren dat ze iets zien. We komen eruit om te kijken wat ze zien. Ze hebben het over een shark. Wij turen ook naar het water. Zou toch wat zijn, een hele manatee familie, 100 alligators en dan ook nog een shark? Wat een dag! Maar wij zien niks en alle andere mensen ook niet dus iedereen gaat het water weer in. Wij waren al afgekoeld en gaan voor de zekerheid maar gewoon lekker op het strand liggen.

We hebben er heerlijk gelegen van 17.00 tot 19.00 uur. Daarna terug naar het hotel, douchen, aankleden en even op het balkon wat drinken. Uiteindelijk belanden we om 20.30 bij de Denny’s aan de overkant. We eten er lekker maar het duurt allemaal lang (voor Amerikaanse begrippen) en uiteindelijk krijgen we een een gratis dessert aangeboden. Een soort appelcrumble met ijs. Het was heerlijk. Voor de vakantie was ik aardig wat kilo’s kwijt, ik vrees toch dat er hier wel weer wat kilo’s aan zijn gekomen…. Straks thuis maar weer verder met koolhydraatarm eten.

Eenmaal op de kamer zet Huub de foto’s er weer op en ik schrijf weer onze belevenissen van vandaag. Voordat ik klaar ben, ligt Huub al heerlijk te snurken.

Welterusten en tot morgen! Onze laatste hele dag hier en tevens onze 24e trouwdag.