27 november; we gaan!

Hoera het is 27 november en om 4.30 uur gaat de wekker want de vakantie begint!
Rond 5.20 vertrekken we richting Schiphol en dropt Tom ons bij Vertrekhal 3. De vorige keer konden we bij een paal inchecken en zelf de koffers in die bakken doen, dat ging supersnel. Nu moeten we gewoon in de rij staan die ook nog eens niet echt snel gaat. Ook bij de douane ging het de vorige keer geautomatiseerd maar ook dat moet nu bij een levende meneer. Uiteindelijk is het al 7.00 uur geweest als we alles gehad hebben. We nemen een ontbijtje bij Bread!, kopen nog wat tijdschriften en lopen wat rond en gaan dan maar richting Gate waar we om 8.05 moeten zijn.
Ik had 30 dagen van tevoren ingecheckt bij Tui en rij 14 genomen. Af en toe online gekeken en het bleef hetzelfde en de stoel die ik tussen Huub en mij had leeg gelaten, bleef leeg. Nu stond er plots op onze tickets rij 10 en gewoon stoelen naast elkaar. Bummer…. Ook stond er een S voor mijn naam. Ik begon nog te twijfelen of ik mijn voorletter verkeerd had ingevuld maar erachter stond gewoon Marjolein.
Om 8.10 uur werden er 12 namen opgenoemd, waaronder die van mij. Wij moesten naar de balie komen en ons melden voor een extra security check. Uhh hallo, die hebben we nog net gedaan en ik ben al gefouilleerd. Fijn, nog een keer. We moesten wachten voor de draaideur naar buiten. Lekker koud en tochtig. Ze gingen weer fouilleren, alle bagage checken en overal met zo’n doekje overheen om te checken op drugs (denk ik). Gelukkig werd ik goedgekeurd en mocht ik uiteindelijk ook de bus in. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat dit een ander toestel was dan waar ik voor had ingecheckt. Rij 10 zat direct achter de comfort plus met een wandje en een gordijn, waar niemand langs mocht. En nog beter, de plek naast Huub bleef vrij! Huub schoof daarom een plek op zodat we in het midden onze troep kwijt konden en we beiden de ruimte hadden. Tot het wandje was voldoende ruimte om je benen languit te leggen. We hebben nog nooit zoveel ruimte gehad en omdat niemand door het gordijn mocht is er ook niemand langs ons komen lopen.
We vertrokken uiteindelijk een half uur te laat (9.20)en onderweg heeft Huub wat dutjes gedaan, ik 2 films gekeken en lekker naar buiten gekeken en muziek geluisterd. (we vlogen over Atlantic City en een heel gebied waar wij in 2015 zijn geweest, dus dat was leuk om te zien.)

Tv’ tje is tegenwoordig gratis en je krijgt behalve  de warme maaltijd (kip piri piri met crackers en een stukje appeltaart) ook nog een broodje en een plak cake en wat glaasjes fris.
Om US tijd 12.45 landden we in Orlando. We vonden de reis allebei erg meevallen deze keer!
Omdat we vlakbij bij de uitgang zaten waren we er snel uit. Vorige keer stonden er al honderden mensen voor ons bij de douane, nu was het leeg! Yeah! Ik maakte me een beetje zorgen of Huub er weer uitgehaald zou worden zoals vorige reis, maar nee. Ze vroegen helemaal niets en Huub hoefde alleen maar zijn rechterhand op het apparaatje te leggen. Er stond vast een aantekening bij dat hij niet meer lastig gevallen mocht worden! Nou, dat ging lekker soepel. Dan koffer ophalen, weer inleveren bij Tui en weer door de controle. Huub liep door en ik moest weer plaatsnemen achter het hek. Shit, weer? Waarom moeten ze mij steeds hebben? Ik probeerde Huub zijn aandacht te trekken maar die was druk met zijn riem, schoenen en alle spullen. Uiteindelijk werd ik meegenomen door een meneer die vertelde dat ik op Schiphol was uitverkoren voor de extra security, dat dan dan de hele dag doorgaat, dus ook hier, weer alles checken op drugs, weer fouilleren (bijzonder uitgebreid, zelfs mijn voeten werden bevoeld!)  etc. Ook hier vonden ze niets en mocht ik toch weer naar Huub toe.

Bij de gate mochten we nog een half uurtje bijkomen voor we weer het vliegtuig in mochten om eindelijk door te vliegen naar Miami. In het vliegtuig dachten ze snel te vertrekken maar vanwege de 11 anderen met de extra Security vandaag (zou daar trouwens die S op mijn ticket voor hebben gestaan?) duurde het wat langer voordat iedereen er was. Uiteindelijk was het al tegen vieren voor we vertrokken en dus 16.45 voor we in Miami waren.
Vast geld gepind, koffers opgehaald en met de Miamover (soort treintje) naar de Hertz voor de auto. In tegenstelling tot de vorige keer ging ook dit soepel en heel snel en mochten we een auto uitkiezen uit een rij met full size auto’s. Huub koos een Chevrolet Impala. Mooie bak en de koffers pasten ruim in de achterbak. Het was flink bewolkt maar heerlijk rond de 25 graden.

Onze kamer is boven in het midden.

Voor we daar wegwaren was het toch alweer bijna 18.00 uur en reden we vol de spits van Miami in. Ja daar doe je niets aan, maar ik was inmiddels al zo moe! De 45 minuten rijden werden 75 minuten maar toen stonden we toch bij ons hotel. Het is een kamer met 2 bedden van 140, een ini mini badkamer, een keukentje met grote ijskast, oventje, broodrooster etc. Een tafel met 2 stoelen en een bureau met stoel. Lekker basic maar prima, we gaan ons hier best redden.

We hebben de koffers uitgepakt in 2 grote kasten en zijn eerst lopend op zoek  gegaan naar een restaurant. Vonden niet echt iets en uiteindelijk toch maar de auto gepakt en naar de Red Cow gereden. Daar echt heerlijk gegeten! Ik voelde me alleen echt mega instorten. Het was al 21.00 uur en ik was al 24 uur op…… We zijn naar huis gegaan, en een half uur later lagen we in bed.
De airco loeit als een vliegtuig maar zowaar, we vallen snel in slaap.