6 december: Big Pine Key, en weer rustig aan richting ” huis”

Weer vroeg wakker en met de jongens thuis (of onderweg naar school) geappt. Toen van 7.00 tot 8.00 toch nog even geslapen en dus gewoon helemaal vergeten om foto’s van de sunrise te maken! Zo suf….
(Mede ook omdat ik door het harde bed pijn in mijn rug en in mijn schouder heb en bij het ontbijt maar een ibu neem. )
We lagen lekker rustig aan te doen, hebben toch Tui gebeld om het gewicht van de koffer weer verhogen (misschien hadden we het wel gered maar voor die 10 euro hoeven we dan niet moeilijk te doen) en ineens moesten we haasten omdat bleek dat we om 10.00 uur uit moesten checken i.p.v. 11.00 uur.

Ontbijt met een view

Ons hotelletje

Toch allemaal weer op tijd gered en toen maar gaan ontbijten bij het restaurant schuin tegenover het hotel (Island grill). We hadden een plekje met mooi uitzicht en hebben er lekker gegeten (lekker machtig, lunch konden we overslaan). Vanaf daar zijn we de 7 mile bridge overgestoken en toch maar weer naar Bahia beach gegaan en eerst even boven op de brug gekeken. Hier zie je dat er toch beduidend minder bomen staan dan in april. Het is wel triest hoor om te zien wat die Irma heeft aangericht!

Daarna zijn we op het strand gaan liggen, het was prachtig weer en 28 graden maar het voelde als 35. Het was zo heet! In het water lagen heel veel stenen en dat liep vreselijk dus 1x het water in was genoeg!
Er stond dan weer wel een camperachtig noodgebouw met toiletten waar air conditioning was. Daar hebben we ons weer omgekleed en zijn toen doorgereden naar Big Pine Key. Daar op zoek naar de kleine deer hertjes. Die zagen we niet. Wel heel veel puin langs de weg. Boten, waterscooters, kapot witgoed etc. Niet te geloven zoveel.
We wilden het eigenlijk net opgeven toen ik er eentje zag! Ja stop, daar! Wat een schatje, hij kwam nog naar me toe. Helaas mag je ze niet voeren. Ik was in staat geweest een kilo peen ofzo te kopen….

Snoepie!

Bij het natuurgebiedje ” the blue hole” stapten we uit om nog even een klein rondje te doen. Ik zag weer een leguaan en liep er heen en op dat moment voel ik er tig beestjes op mijn voeten en armen springen. Archhgrrr nee. Ik ren weer terug naar de auto en bespray mijzelf wild met de Off spray en ik probeer het opnieuw. Er staat een ranger die ons waarschuwt voor de no see ums. Yep, ik voelde het en zag ze zelfs! In het water ligt een schattig alligatortje. Ik maak een foto en wil dan weer terugrennen naar de auto. Ik houd niet van prikbeestjes, daar heb ik een week hysterische jeuk van. De ranger vindt het echter gezellig om te praten en we komen bijna niet van haar af. We zetten steeds een stap verder naar achteren. Voor de auto spring ik nog maar wat op en neer in de hoop beestjes van me af te krijgen en we rijden meteen door naar de pharmacy voor een creme tegen de jeuk en medicijnen tegen overgevoeligheid. De mevrouw die ons helpt zegt dat het op het moment inderdaad erger is dan anders vanwege de hurricane.

Ook best schattig

Een stuk verderop heb ik het gevoel dat er een paar keer iets steekt en nog in mijn broek zit. We stoppen ergens op een parkeerplaats en ik doe mijn broek naar beneden om het weg te krijgen. Ik ben inderdaad weer wat rode bobbels op mijn benen rijker. Tijd om de creme erop te smeren. Een vrouw die haar auto naast ons parkeert kijkt me lachend aan. Die zal wel denken…

Onderweg stoppen we af en toe nog en genieten van mooie uitzichten. We wilden nog langs een vogelopvang maar konden die uiteraard weer niet vinden.
We wilden niet in de spits rond Miami rijden en dus nemen we in Florida City een afslag naar een Mall. Daar drinken we wat, kopen nog wat dingetjes (nu we hebben bijbetaald voor een zwaardere koffer kan het weer) en rijden er om 19.00 weg.
Dan gaan we ook nog even via een Publix voor een gegrild kipje (ja weer) en wat water en margarine en zijn dan uiteindelijk pas weer om 21.00 uur “thuis” . Omdat ik overal kriebel heb, spring ik eerst onder de douche en zo komt het dat we pas om 21.30 uur zitten te eten.

Bij het restaurant naast het hotel

Weg blijft prachtig

De zooi langs de weg….

Mooi roofvogeltje

Tja, we hebben foto’s waar dit toch echt meer bomen had!

Hier lagen we

Dit soort brievenbussen zie je veel maar deze was in kersttenue! 🙂

Het was weer een mooie maar lange dag. We hebben toch al wel veel gedaan en gezien! Nog maar 1 hele dag en dan weer naar huis. We hebben er nog geen zin in…