6 april: Van Los Angeles naar Morro Bay

Rond 21.00 uur ben ik gisterenavond in slaap gevallen. Ik was zó moe! Toen we ervoor uit de Walmart kwamen zocht ik onze zilveren volvo. Pas toen Huub zei dat we nu een rode Nissan hadden viel het kwartje. ?

Rond middernacht werd ik voor de eerste keer wakker. Toen weer om 2.00 uur. Huub was ook wakker en we besloten om maar even op onze tabjes te gaan. Om 3.00 zijn we weer gaan slapen en toen werd ik wakker om 6.15 uur. Dát viel mee!

Vanaf onze kamerdeur heb ik dit uitzicht!

We deden rustig aan en om 7.30 zaten we aan het gratis ontbijt bij het restaurant naast het hotel. Best een aardig ontbijtje met scrambled eggs, sausages, wafels, fruit, yoghurt, toast etc.!

Toen weer terug naar de kamer om de boel in te pakken en om 8.45 reden we weg. Eerst naar Santa Barbara. Lekker even gewandeld naar en op de boulevard. Het was al flink zonnig en warm. We hebben er heerlijk in het zonnetje zitten genieten op een bankje.

Van Santa Barbara zijn we doorgereden naar Solvang. Trouwe blogvolgers weten dat we daar al eerder zijn geweest. Het is een Deense nederzetting en ze verkopen er ook Deense en Nederlandse spullen. Klompjes, tulpen en molens. Ook de wienerbrod die daar Danish heet verkopen ze. Mijn vaders familie is/was Deens dus ik kwam vroeger vaak in Denemarken. Wienerbrod is dus jeugdsentiment voor mij en ook Huub vindt het lekker dus we nemen er een met een kopje thee bij Birkholms bakeri.

Ook lopen we nog even rond in het dorpje. Lekker toeristisch maar ook echt wel gezellig. Inmiddels heb ik het bloedheet en heb ik spijt van mijn kledingkeuze.

Van Solvang rijden we dan weer door naar San Luis Obispo. Een leuk plaatsje met veel restaurants en barretjes. We kijken naar de bubble gum alley. Dit is een straatje waar duizenden mensen hun kauwgum op de muur hebben geplakt. Eigenlijk wel een beetje onsmakelijk wanneer je bedenkt wat dit is als je er naar kijkt…..Maar het is een trekpleister .

Vanaf hier rijden we naar Morro Bay, onze overnachtingsplaats. Omdat er veel regen is voorspeld de komende 24 uur, rijden we eerst even door naar Morro Rock en Morro State Park. Bij Morro rock zagen we 5 jaar geleden ottertjes en ik vind ottertje zó leuk! Dus daar gaan we weer kijken….en ja hoor, een hele groep! Een stuk of 15 denk ik. Ik heb er ladingen foto’s gemaakt en had er uren kunnen blijven. Gut wat zijn ze schattig!

Ook de eekhoorntjes die er rondlopen zijn cute. Mijn dag kan al niet meer stuk!? Helaas blijken de foto’s niet allemaal even scherp. Dat is erg zonde!

Het hotel

Cute maar niet scherp

Zo lief!

Ook cute!

Deze kwam ook even kijken

Uiteindelijk gaan we toch maar naar het hotel. We zitten inmiddels over de 10.000 stappen vandaag en ik wil even liggen.

We rijden naar ons blauwe hotel vlakbij de Morro rock en checken in. We hebben een mooie ruime kamer met deze keer 2 grote bedden. Helaas geen uitzicht op zee. Die kamers kosten dan ook het dubbele!

Ik schrijf ons reisverhaal, Huub zet de laptop voor me klaar en zet de foto’s op de computer. We zijn zo’n goed team!

Rond 19.00 gaan we kijken voor wat te eten. We lopen naar de kustlijn waar alle restaurantjes zitten. Het is er druk. Bij een paar restaurants is er pas over 1 uur plek. Ik heb nu trek! Ben er zelfs niet helemaal lekker van denk ik. Hoe langer we lopen hoe misselijker ik word. Nou hebben we ook alleen eenvoudig ontbeten en tussen de middag slechts een Danish gegeten. Ik bezoek 2x een toilet omdat ik ook last van mijn darmen krijg. Fijn toch dat in the USA overal gratis restrooms te vinden zijn! Uiteindelijk gaan we ergens zitten met uitzicht op de Morro Rock en nemen fish en chips. Ik de meest simpele vorm van 2 stukjes kibbeling. Last van je darmen combineren met vis en patat is niet heel slim. Ik eet dus niet veel maar voel me gelukkig wel wat beter.

Het is heel bewolkt maar nog steeds droog. Helaas geen mooie zonsondergang vandaag. Jammer want met deze rots heb ik heel mooie luchten gezien op foto’s.

Morgen zouden we een stuk route Pacific Coast Highway doen, een van onze favorieten. Er wordt echter veel regen verwacht met kans op mudslides. We besluiten geen risico te nemen en slaan het dus over. Dan maar de saaie binnenlandse route en hopen dat we wel vanmiddag of morgenochtend het natuurgebied bij Monterey kunnen bezoeken en het weer droog is.

De airco doet het niet goed en we gaan slapen met het raam open. In de verte horen we steeds een misthoorn en de meeuwen. Je hoort dat je aan de kust zit!