10 april: Van Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas!

Onze kamer met de bergen erachter!
Het uitzicht vanaf iets voor de kamer

We doen deze vakantie zoveel dat we af en toe erg moeten nadenken over waar we gisteren waren. Nu is het wel heel erg want ik ben gewoon de dag en datum kwijt. Hahaha…Oke, schijnbaar waren we in Lone Pine.

In deze kamer was een luide airco maar hoera, er was een raam met een hor ervoor en ’s nachts koelde het flink af. Ik heb daardoor best lekker geslapen al was ik weer supervroeg wakker. We namen een (inclusief) ontbijtje met uitzicht op de Sierra Nevada Mountains met sneeuwtoppen in de zon. Niet slecht! Op de temperatuurmeter stond 50 graden Fahrenheit. Dat is 10 graden Celsius, brrrr dat is fris voor vlak naast Death Valley 🙂

Om 8.15 reden we weg uit Lone Pine. Daarvoor nog even 2 Cinnamon rolls gekocht bij de Alabama bakery als lunch voor vandaag. En op naar Death Valley! We zijn net 5 minuten onderweg op een hele stille weg en ik zie in de verte iets op de weg lopen. Huub mindert vaart op de plek waar ik het zag. Op dat moment hopt er een konijntje voorbij. Nee die zag ik niet, het was groter! We kijken om ons heen en verrek, ja daar! Een coyote! Wow het zijn er twee! Supercool, we hebben coyotes gezien! Tegen de tijd dat ik mijn camera had, aan was en kon inzoomen zag ik ze natuurlijk niet meer, dus helaas geen foto. Echt zonde!

Het hotel met de receptie en temperatuur

Tijdens onze eerste USA reis in 2009 zijn we ook in Death Valley geweest. Huub vond het geweldig, ik vond er niet veel aan. Nu ik meer fotografeer had ik eigenlijk toch wel zin in DV, je kijkt er nu toch op een andere manier naar. En geweldig was het! Overigens hadden we dit deel nog niet eerder gezien en het is adembenemend mooi! Bijna niet echt gewoon. Het voelt of we in een rare film zijn beland.

We stoppen op veel plekken, doen de Artist drive (met bergen/rotsen met gekke kleuren, het lijkt geverfd) lopen een stukje in the Mesquite Sand Dunes. Daar waarschuwen ze voor rattlesnakes, brrrr ik vind slangen doodeng. Goed kijken waar we lopen en niet de bosjes in dus.

Bij Furnace Creek is er een stuk waar opeens veel groen is en prachtige palmen staan. Wow zo mooi!

De wegen zijn trouwens allemaal nieuw geasfalteerd en bij de belangrijke plekken staan gewoon toilethuisjes die ook nog eens redelijk fris ogen, ondanks het feit dat er geen water is. Daarom hou ik van Amerika! Gewoon kunnen plassen wanneer het moet en niet in mijn grote blote kont achter een klein struikje.

De temperatuur is op zijn hoogst vandaag 92 graden fahrenheit, 33 graden celsius. Valt mee dus want het kan hier echt richting 50 graden lopen.

Oase midden in Death Valley

Om 14.00 vinden we het mooi geweest en besluiten we door te rijden naar Las Vegas!

Het blijft bijzonder om van kale toestanden ineens zo’n over the top stad binnen te rijden. Om 15.45 staan we op de parkeerplaats en het is druk bij de receptie. Uiteindelijk zijn we pas om 16.45 op de kamer. Dan gaan we op zoek naar onze map met documenten. Vroeger had ik dat altijd in mijn rugzak. Nu met mijn schouder kan ik geen rugzak dragen dus die heb ik niet mee en Huub heeft de map ergens gestopt. Maar waar? We moeten een paar keer heen en weer van kamer naar auto (10 minuten lopen, hotels hier zijn GROOT) maar goddank, de map zit in het voorvak van zijn koffer.

Afgelopen maanden hebben wij af en toe online een gratis spel gespeeld van MyVegas. Hiermee kun je loyalty points verdienen. Van deze points kun je in Las Vegas echte “dingen” kopen -voor niks dus!-. Hiervan hebben we ieder een ticket voor Ka (de show van Cirque du Soleil) “gekocht” (normaal vanaf $69.00) , een dinerbuffet bij Excalibur, tickets voor Shark reef (soort Oceanium) en 1 overnachting gratis in Mandalay Bay hotel. Daarom slapen we 2 nachten in Excalibur en 1 nacht in Mandalay Bay. Overigens had ik deze 2 nachten bij Excalibur eerst via Expedia geboekt. Tot ik een aanbieding kreeg via Mlife dat je bij 2 nachten Excalibur 2 gratis buffetten (naar keuze bij een van de MGM keten hotels) kreeg. Ook was het iets goedkoper. Dus heb ik het via Expedia gecanceld en opnieuw geboekt met gratis buffetten!

Heerlijk, wat een voordeel allemaal!! hahaha

Afijn, we moeten onze Ka-tickets ophalen met onze code (uit de map die we kwijt waren) bij de ticketbox van MGM want we hebben telefonisch geregeld dat wij met onze gratis kaartjes wel naast elkaar willen zitten. Dus lopen we naar MGM wat gelukkig redelijk dichtbij is en zowaar we krijgen onze gratis tickets! Het is nu 18.30 uur en we zijn moe. We besluiten ons gratis buffet maar meteen hier te nuttigen. Het smaakt allemaal goed, drank is ook inclusief dus Huub geniet van een wijntje aangezien we niet meer hoeven te rijden.

We blijven lang zitten en nemen er ook nog koffie en thee. Om de tijd tot 21.15 uur vol te maken (dan moeten we naar het theater lopen, het begint om 21.30 uur) gaan we samen achter een gokmachine zitten. Huub stopt er $20.00 in en speelt met 50 cent per spel en maakt er binnen een kwartier $60.00 van. Verliest er weer 10 en we cashen uiteindelijk op $50.00. 30 dollar winst dus. Nog even en deze dagen Vegas zijn helemaal gratis!! We hebben het naar onze zin hoor!

Dan is het tijd voor de show. We zijn moe en hopen dat we niet in slaap storten. Halverwege vind ik het ook een beetje saai en heb ik een houten kont. Uiteindelijk wordt het toch nog wel echt indrukwekkend en moet ik er op een gegeven moment zelfs van huilen (heel spannend en in combi met de moeheid denk ik). Gelukkig vallen ze net niet te pletter en is het om 23.00 uur afgelopen.

We lopen terug naar ons hotel en buiten is het heerlijk. Nog 25 graden!

Wij zijn echt kapot en duiken ons bed in. Het blog is daarom later dan jullie gewend zijn. Het was weer een geweldige dag!