20 april: Van Twentyine Palms naar Oceanside via Palm Springs

Op zich lekker geslapen zonder airco en met het raampje open. Alleen al om 6.00 uur wakker door bovenburen die schijnbaar vroeg op moesten.

Toen maar gewoon even blijven liggen en om 8.15 zaten we aan het ontbijt. Gewoon basic en prima om een bodempje te leggen voor de dag.

Voor onze kamer
Onze kamer rechts waar de deur open staat

Om 9.15 uur reden we dan weer weg. Op naar Palm Springs op een uurtje afstand. Palm Springs is een dure plaats waar een overnachting begint vanaf $250.00 per nacht. Vandaar dat wij er geen hotel hebben geboekt. We rijden een tijd door een kale woestijn en in Palm Springs, begrijp je waarom deze naam is gekozen. Wat een mooie wegen, omgeving met palmbomen, golfterreinen en huizen!

Ik vond een tip in een blog van iemand dat de Palm Canyon in Indian Canyons heel bijzonder is. Hier had ik het adres van opgeschreven en daar rijden wij dus als eerste naartoe. Toegang is $9.00. Er zijn verschillende routes in dit park maar wij kiezen de Palm Canyon. Wow, echt heel raar, prachtig en bijzonder. In deze woestijn is een canyon waar water loopt (lijkt wel uit de grond te komen) en waar ineens een kudde palmbomen staat! Je begint boven en moet dan naar beneden en uiteindelijk dus weer omhoog.

We gaan naar beneden en doen een stuk trail. Niet helemaal want we hebben nog meer plannen vandaag! Ook naar boven red ik het weer. Huub zegt dat ik dit 2 weken geleden niet had gekund, ik ben zo sportief geworden hier, hahaha!

Eenmaal boven, even uithijgen en dan wil ik voor de zekerheid naar de wc. We volgen de pijlen en we zien dan plots op rotsen boven ons Big Horn Sheep staan! Cool, die waren bij andere parken ook beloofd maar we hebben ze nog niet eerder echt in het wild gezien. Terwijl we foto’s maken klimmen en springen ze verder en wij lopen een stuk om de rotsen heen om ze te volgen. Uiteindelijk staan ze alle drie bij een beekje wat te drinken. Zo te zien, lijkt het een gezinnetje; vader, moeder en een jong. Moeder staat mij af en toe met een scheve kop wat link aan te kijken. Ik blijf daarom maar op afstand en durf ze ook niet te lang lastig te vallen.

Wanneer wij alsnog naar de toiletten lopen, zeggen we tegen een ander stel, dat ze om de hoek moeten gaan kijken naar de sheep. Zij gaan er enthousiast naartoe. Misschien dat zij nu alsnog zijn aangevallen omdat moeders genoeg had van de aandacht. 🙂

Gaaf, dat we deze nu ook kunnen afstrepen van onze wildlife-must-see list.

Wij gaan weer naar de auto en zetten koers richting de Aerial Tramway in Palm Springs:

The Palm Springs Aerial Tramway—the world’s largest rotating tram car—travels over two-and-one-half miles along the breathtaking cliffs of Chino Canyon, transporting riders to the pristine wilderness of the Mt. San Jacinto State Park. During your approximately ten-minute journey, tram cars rotate slowly, offering picturesque and spectacular vistas of the valley floor below. Once you reach the Mountain Station—elevation 8,516 feet—enjoy two restaurants, observation decks, natural history museum, two documentary theaters, gift shop and over 50 miles of hiking trails.
Eerst gaan we met de auto al een vrij steile heuvel op, moeten parkeren op parkeerterrein E en daar staat een shuttlebus klaar naar de ingang. Daar kun je dan weer kaartjes kopen voor de tram en ook die staat klaar en wij kunnen er nog bij. Het is een kabelbaan, die vrij steil omhoog gaat langs een berg. Af en toe lijkt het bijna op een lift. Het is rond en de vloer beweegt waardoor je steeds ander uitzicht hebt. Boven ga je eruit en kun je wandelingen maken. In Joshua Tree park zou het altijd heet zijn en was het verrekte fris. Hier zou het op de berg 1 graad zijn, dus wij weer met jassen in onze rugzak ernaartoe, was het gewoon lekker weer! Lekker vaag!

Zo steil omhoog ging ie!!

We hebben er even rond gekeken en namen vervolgens weer de tramway terug naar beneden. Het was leuk om eens gezien te hebben. In zoiets heb ik trouwens geen hoogtevrees. Als er maar een reling of glas is, gaat het goed.

De bus wacht ons weer op en levert ons af bij de auto en dan gaan we op weg naar Oceanside. Onderweg lunchen we nog bij een IHOP met een simpel hapje en rond 16.00 uur komen we dan aan in Oceanside. We moeten weer even wennen aan druk verkeer na 2 weken op rustige wegen te hebben getoerd. Onze kamer is mooi maar niet heel groot dus we besluiten om maar wat kleding in de kast te leggen en de koffers ook op te bergen om zo meer ruimte te houden, aangezien wij hier 4 nachten blijven. We relaxen weer tot 18.00 uur en gaan dan met de auto rondkijken. Jeetje, we dachten dat Oceanside een klein plaatsje was maar het is groot en druk!

Morgen maar eens lopend de buurt in. Naar het strand lopen, zou ook moeten kunnen.

Wij komen uiteindelijk uit bij een Best Buy waar Huub even wil kijken en daarna eten we er tegenover bij een Applebees. Superlekker weer. Helaas bedenk ik mij weer te laat dat ik een sunset op het strand had willen fotograferen. Ik ben deze vakantie aardig wat sunsets en sunrises mis gelopen omdat we dan nog zitten te eten ergens of nog niet wakker zijn. Morgen maar weer eens proberen.

Tot morgen maar weer!

Straatje in Palm Springs
Huub in de oase
De oase in de woestijn
Nee, ik heb ‘m niet omgegooid
Big Horn Sheep
Grote cactus op een rots, bijzonder hoe dat kan groeien
de Aerial tram
Het uitzicht boven
Onze kamer voor de komende 4 nachten met kingsize bed (lijkt klein maar is 2×2)