21 april: Dag Oceanside

Lekker geslapen maar toch weer te laat naar bed en weer om 6.30 wakker. Beetje jammer. We hebben tenslotte alle tijd. Ik app met de jongens thuis en spreek Tom en Carlijn nog even via Whatsapp bellen (=gratis) en app en mail nog met vriendinnen Marleen en Marjolein.

Dan ga ik rustig douchen etc. en pas om 9.15 uur zitten we aan het ontbijt. Ook weer prima, dus dat kunnen we de komende 3 dagen hier ook gerust doen.

Ons hotel in Oceanside

Na het ontbijt is het even wennen dat we niet weer meteen onze boel moeten pakken om verder te reizen maar gewoon weer kunnen relaxen. Rond 11.00 uur besluiten we de buurt eens wandelend te gaan bekijken. Hemelsbreed zitten we vlak bij het strand maar je moet (helaas) een stuk omlopen waardoor je er 15 minuutjes over doet. Het is wel een mooi wijkje hier.

Op het strand staat een fris windje. Om te lopen is het heerlijk maar om in je bikini op het stand te liggen is toch een beetje te koud. We lopen een stuk langs het strand naar de pier en gaan de pier op. Wij kijken er naar de vissers en de surfers. Het is best druk, het is natuurlijk ook zaterdag.

Het strand en de lange pier
Op de pier

Onderweg zitten we 20 minuten op een bankje in de zon te genieten van het uitzicht.

We lopen dan weer richting haven. Deze ligt echter weer een flink stuk de andere kant op. Daar is ook weer een stuk strand en er zijn surfwedstrijden van schoolteams uit de buurt. We kijken er een tijdje naar maar snappen niet hoe het nou werkt en wie nou wanneer iets wint. Dan maar weer terug naar het hotel. Onderweg zien we pelikanen. Deze hadden we tot onze verbazing nog nergens gezien in tegenstelling tot vorige vakanties in Californie. Maar gelukkig, ze leven nog!

Pelikaan gevonden!

We kunnen nergens doorsteken en moeten weer dat hele eind terug lopen voor we weer over de spoorbaan kunnen. Pffff, uiteindelijk zijn we 2.5 uur weg geweest. Ik heb wel meteen mijn nieuwe roze gympen kunnen inlopen.

Wij zijn moe en gaan liggen bijkomen, lezen etc. En uiteindelijk storten we allebei voor ongeveer een uur in slaap. Lekker hoor, zo’n dagje!

Rond 16.00 uur gaan we met de auto naar Carlsbad, even shoppen. Ik koop een hoop leuke dingen, voor Huub, mijzelf en de kids. Dan willen we eten bij een Olive Garden die we zien, maar de wachttijd is een half uur en daar hebben we geen zin in. Dan gaan we even naar de Walmart voor wat water en frisdrank en willen daar verse pizza mee vandaan nemen maar die blijkt op te zijn. Dan toch maar weer een gegrilde kip met ceasar salade.

Om 19.15 uur zijn we dan weer terug en kijken nog even bij het strand voor de zonsondergang. Oeeh, hij is mooi! Maar goed dat we niet bij de Olive Garden terecht konden, dan had ik dit gemist!

Bij het hotel bekijk ik mijn gekochte spulletjes en we eten ons kippie op. Halen bij de receptie een bakkie koffie en thee en zo is onze dag bijkomen, ook weer voorbij. Een beetje saai verhaal dus vandaag, maar de foto’s maken het misschien weer goed!

Morgen is het mijn verjaardag en dan gaan we een dagje naar San Diego, wat leuke plekjes bekijken.

Tot morgen!! xx

Mooie cactussen
Surfers in actie
Leuke huisjes aan zee
Mooie bougainvillea
Geen idee maar vond dit een mooie boom
A white heron vermoed ik (zilverreiger)
het haventje
Een hele schutting met bougainvilleas!
Sunset met meeuwen
Prachtige kleuren!
Vanaf het hotel gemaakt, de kleuren werden steeds feller!