22 april: Mijn verjaardag in San Diego!

Vandaag ben ik jarig. 51 jaar alweer, dat is toch ouder dan dat ik mij voel. Al ben ik erg krakkemikkig dit jaar. Ik word verrast door een grote ” Happy Birthday”  ballon, een doos chocolaatjes, verschrikkelijke kunstbloemen, een lieve kaart (for my beautiful wife) en een taartje met Happy Birthday kaarsjes erin! Zo lief!

Ik zou ook nog zoeken -deze vakantie- naar een kado voor mijn verjaardag maar heb het nog niet gevonden. Wel mag ik de hele dag doen wat ik wil van Huub. Nou is dat eigenlijk altijd al zo maar sshht, dat houden we onder ons.

We gaan douchen, aankleden en ik lees al mijn whatsappjes, mailtjes en vooral Facebookberichten met felicitaties. Leuk, dank jullie wel!

La Jolla coast

Dan gaan wij ontbijten. Huub gaat naar de receptie om te melden dat onze tv het niet doet. Niet dat we het echt missen maar gisteren wilden we even een uurtje tv kijken maar we hadden geen ontvangst. Ik ga vast terug naar de kamer en zie dat mijn zus gebeld heeft via Whatsapp dus die bel ik even terug. Gezellig even bijgepraat. Ondertussen komt Huub binnen met iemand van de receptie die opmerkt dat er iemand jarig is en mij ook feliciteert. Hij lost het probleem na 10 minuten op.

Mooi. Dan bel ik even mijn ouders en schoonmoeder. Ook fijn die weer even te hebben gesproken.

Gaslight Quarter

Dan gaan we op pad. Naar San Diego vandaag! Via het  Gaslamp Quarter gaan we eerst naar  Seaport Village waar we nog nooit eerder zijn geweest. Heel leuk en gezellig.  Winkeltjes, restaurantjes, live muziek en je kunt er een stuk langs het water lopen richting de USS Midway, een groot vliegdekschip.

Hier hebben we zo’n 2 uur rond gelopen. Ik fotografeer er ook weer zo’n speciale heron, die heel zeldzaam zijn volgens de ranger die mij er 2 weken terug op 2 op de rotsen wees. Als ik er nu weer een zie, lijken ze mij niet heel zeldaam… (note :deze is toch iets anders, dit is een Black-crowned Night-Heron , zie foto onderaan het verhaal)

We gaan weer verder, nu naar Point Loma en Fort Rosecrans National Cemetery (is a federal military cemetery in the city of San Diego). Deze begraafplaats is enorm, het loopt verder door dan je kunt kijken. Er zijn ruim 101.000 graven! Het uitzicht is er prachtig. Dan willen we verder richting Point Loma met de tidepools en een mooie vuurtoren. Er staat echter een enorme rij en in de verte staat het vol met auto’s. Daar hebben we geen zin in. Als het er zo druk is, vind ik het sowieso niet leuk. Het is natuurlijk ook zondag en het is prachtig weer!

Dan maar naar een Burlington winkel in San Diego. Wat een feest, zo’n winkel. Allemaal merkspullen met veel korting. Me like!

Ik heb er een uur gekeken en een paar dingetjes gekocht. Huub heeft ondertussen wat andere winkels bekeken. Dan nemen we een verse Smoothie als (late) lunch en dan weer verder met de auto naar La Jolla. Wat een mooie plaats! In La Jolla is er ooit een strand aangelegd met langzaam aflopend zand. Voordat mensen met kinderen konden gaan genieten van dit strand, werd het ingenomen door een kolonie zeehondjes. In La Jolla vonden ze dat schijnbaar ook oke en dus is het nu afgeschermd maar kun je er toch heel dichtbij komen om de zeehondjes te bekijken. Wat zijn ze leuk! Ik heb er weer ladingen foto’s van gemaakt, geweldig om te zien, hoe ze heerlijk genieten in het zand en op de rotsen.

Ze keken zo grappig naar elkaar!

Na hier ook weer een half uurtje te hebben genoten, lopen we nog een stuk langs de mooie kust en rijden dan weer richting hotel om onderweg de Olive Garden opnieuw te proberen. Deze keer is er plek en gaan we hier lekker eten. Bij je hoofdgerecht kun je altijd kiezen uit soup of salad als gratis voorafje en je krijgt er heerlijke breadsticks bij. Ook de hoofdgerechten zijn heerlijk. Een toetje gaat helaas (zelfs op mijn verjaardag) niet meer passen.

Dan is het weer 19.00 uur en rijden we langs het strand voor nog wat sunsetfoto’s. Niet zo mooi als gisteren maar nog steeds genieten….. Sunset is om 19.30 maar de mooiste foto’s maak je eigenlijk erna.

Sunset met de Oceanside pier erachter!

Om 20.00 uur zijn we dan weer op de kamer met koffie en thee en zijn we eindelijk eens wat vroeger met ons blog en de foto’s. Zo weer even douchen en dan lekker slapen.

Het was een mooie (maar vermoeiende) verjaardag!

Tot morgen weer! xx

Bij Seaport Village
Seaport Village
Black-crowned Night-Heron
USS Midway
Groot beeld in de haven
Seaport Village, gezellig druk
Bij het cemetary
De zeehondjes op het strand, met een babietje
So cute!!
Lief koppie
Hier liggen ze op het strand, links in de wal die gebouwd is, van waar je ze kunt bekijken.