6 December: Helaas weer naar huis…

Tjonge wat een hotel was dit. (Doral Inn & Suites) Je zou denken dat een hotel vlakbij een vliegveld een beetje geluidsdicht zou zijn. Nou deze niet, hahaha! Het was bijna grappig, de herrie. Om 24.00 uur was het echter rustig en hield het vliegverkeer op. Jaa slapen….tot 1.00 uur. Toen kregen we bovenburen die enorm heen en weer aan het lopen waren over de dunne, enorm krakende vloer. Afijn, na een uur was dat ook klaar. In die tijd hebben we nog maar wat gedronken, creme op mijn jeukende muggenbulten gesmeerd en weer op onze tablets. Uiteindelijk toch nog van 2.00 tot 6.30 uur lekker geslapen. Toen ging de wekker. Douchen, aankleden, ontbijten (was niet bijzonder, maar wat geroosterd brood met jam en een gekookt eitje is ook prima) en om 8.00 reden we weg naar het vliegveld dat op 10 minuten afstand moest zijn.
We rijden de grote weg op en komen direct in een file terecht. Van 6 banen naar 5, toen naar 4 en toen naar 3. Dat schiet niet heel erg op. Om 11.30 uur zouden we vliegen en dat betekent 3 uur eerder er zijn, dus om 8.30 uur. Op die tijd waren we echter nog niet heel erg opgeschoten. TomTom gaf aan dat we links moesten houden. Op een gegeven moment zegt Derk “ik vind het wel gek dat wij links moeten houden terwijl daar rechts op het bordje Airport staat”.  Ja dat vonden wij ook wel. Plus dat het rechts wel doorreed. We hadden alleen nog ongeveer 20 meter om 3 banen op te schuiven. Dan zijn Amerikanen toch wel veel socialer dan Nederlanders! Knippertje uit en we mochten naar rechts. Pff wat een opluchting!! We bleken gewoon al bijna bij de rental car return te zitten. Inleveren bij Hertz gaat altijd supersnel. Het is sneller geregeld dat dat wij de koffers uit de auto hebben. Dan weer met de miamover (treintje) naar het vliegveld zelf, naar de incheckbalie (was nog even zoeken). Ze vonden 1 koffer te zwaar, dus nog een stekkerblok en een vest eruit en in de handbagage en klaar. De controle van tassen met vesten, schoenen e.d. uit vind ik dan op Schiphol wel veel sneller en soepeler gaan dan hier maar ook dat lukte allemaal. Het was 10.00 uur toen we dat gehad hadden.
Ik zei nog tegen Huub “we zijn echt nog nooit zo laat op het vliegveld gekomen en door alle security etc. In die file voelde ik echt mijn hartslag omhoog gaan! ”
Toen we even later lekker met onze benen omhoog zaten bij de gate, bedacht ik mij dat deze vlucht naar New York ging en niet naar Nederland, dus…niet internationaal en geen 3 uur van tevoren aanwezig maar “slechts” 2 uur. Hahaha! Als ik mij dat eerder had bedacht was ik niet zo gestresst geweest. Maar gelukkig maar want als we om 9.00 uur het hotel uit waren gegaan, hadden we het vliegtuig misschien toch nog gemist!!

Het toestel vertrok netjes om 11.30 uur en Huub en ik hadden erge mazzel want de plek tussen ons in bleef leeg. Derk zat voor mij aan het raam met een dun oud dametje naast hem, die hem van snoepjes voorzag, dus die zat ook goed.
Deze vlucht duurde 2,5 i.p.v. 3 uur. Bij aankomst op New York EWR dacht ik dat we de koffers weer moesten ophalen, weer inleveren en door security, net als op de heenweg. Maar nee, dit hoefde niet. Dat scheelde dus weer een hoop tijd en moeite. Het flesje water dat ik in Miami had gekocht, kon ik gewoon houden, yeah, dat scheelt weer. 🙂

We hebben onze overstaptijd uitgezeten met onze benen op onze handbage omhoog en met gratis Wifi. Nog even bij Jamba Juice een verse smoothie en bij Auntie Annie een pretzel gehaald en om 17.00 uur gingen we boarden. Helaas was er iets vaags aan de hand waardoor we toch nog een uur te laat de lucht ingingen.
Ik heb uiteindelijk 2 films gezien, Ocean’s 8 en Crazy Asians, leuke films allebei. Verder niet echt geslapen maar wel lekker gelegen met mijn ogen dicht. Vluchten vielen ons eigenlijk wel erg mee. Deze indeling met 2 stoelen naast elkaar vind ik ook wel erg lekker bij United. Huub vindt ook 2 vluchten fijner dan een van 10 uur. Je kunt toch even lopen en dingen doen.
Toch weer, ondanks de vertraging, op tijd geland. Derk had inmiddels zijn maat Thomas geappt, die vandaag toevalig vrij  was en het geen probleem vond ons op te vissen van Schiphol. We zijn netjes thuis afgeleverd met al onze koffers.
Hij is nog even een bakkie koffie blijven drinken en daarna ben ik de koffers uit gaan pakken, wasmachine aanzetten en Huub is gaan bellen met de ANWB voor onze auto en met een reparateur voor de koelkast. ANWB kwam binnen een uur en zette een nieuwe accu in de Volvo. Reparateur kwam in het begin van de middag maar het bleek iets te zijn dat alleen Samsung zelf mag vervangen. Zonder aarde zou hij (de koelkast) het wel doen maar dat is gevaarlijk. Volgens de meneer zou de reparatie dan rond de 300,00 gaan kosten. We hebben diep zitten denken maar voor een koelkast van 12 jaar oud, is dat niet meer de moeite. Uiteindelijk hebben we maar een nieuwe besteld bij Cool Blue, een redelijk eenvoudige want het geld is na zo’n vakantie, nieuwe accu plus ook nog een koelkast toch wel op.

Inmiddels is het zaterdag, heb ik al 5 wassen gedraaid, hebben we onze ouders weer kunnen bezoeken met de auto, is de kerstboom gekocht en is ook de nieuwe koelkast binnen!

Wij kunnen weer terugkijken op een geweldige vakantie!
Het was jammer dat de dagen in het appartement aan zee wat koeler waren waardoor we daar niet veel op het strand hebben kunnen vertoeven. Gelukkig is er altijd genoeg leuks te doen in de buurt. Verder hebben we 1x een kort buitje gehad in Orlando en hadden we op de Keys het mooiste en warmste weer. De afwisseling was super. We hebben niks naars gehad en ook met Derk erbij was heel gezellig! Topvakantie dus en dankzij dit blog kunnen we zelf nog terug lezen wat we allemaal hebben gedaan.
De foto’s van gisteren staan er nu ook bij, kijk nog even want ze zijn leuk.

Iedereen bedankt voor het meelezen! Voor vragen of opmerkingen, schroom niet, ik vind het alleen maar leuk.
Tot de volgende keer!

Derk heeft nog een korte video gemaakt van de vakantie van 2 minuten! https://www.youtube.com/channel/UCpGw4FChr0yjRgaaywfPXoQ

9 gedachten over “6 December: Helaas weer naar huis…

1. Hee Marjolein, een welkom thuis en jammer dat het er weer op zit, de vakantie is super geweest zo te lezen en ik heb weer leuke tips. November in Florida is mij ook heel goed bevallen dus dat gaat hm vaker worden 🙂 Thnkx voor de leuke verhalen en de mooie foto’s

2. Ook wij hebben genoten van je blog
    En ja het teruglezen is ook leuk ik doe niet anders
    En nog drie dagen en dan gaan we weer beginnen
    We gaan voor het eerst de feestdagen daar vieren
    Bedankt dat we mochten meelezen en als je wilt wij hebben ook een blog

Joke en Gerrit

3. Ook wij zeggen welkom thuis
    We hebben genoten van je blog
    En ja het is heel leuk terug kijken voor je zelf daar doen wij het ook voor
    Bedankt dat we mochten meelezen en als je wilt wij gaan een woensdag en houden ook een blog bij

Joke en Gerrit

4. Leuk! Net je blog gelezen en wat tips uitgehaald.
    Wij vertrekken de 23 ste mei en rijden met een camper door naar Boston.

• Hoi Nicole, bedankt voor je reactie! Leuk, dat is al bijna! Van waar rijd je naar Boston? In 2015 zijn wij in de buurt van Boston geweest maar hebben die stad net overgeslagen.