4 juni: terugreis en terugblik

Helaas, de dag van de terugreis is aangebroken. We zijn om 8 uur opgestaan. Eerst de koffers ingepakt en daarna maar gaan douchen want anders kun je opnieuw beginnen.
Het ging allemaal weer snel en om 9.15 zaten we schoon en wel weer aan het ontbijt. Ons laatste ontbijt. Het heeft toch altijd iets vervelends. Hoewl ik deze keer minder depri was om naar huis te gaan. Ik was wel klaar met de hitte en ook met mijn vader in het ziekenhuis zit je daar niet echt lekker meer.
Na het ontbijt nog even op het terras gezeten en wat met de benen omhoog gelegen. Om 11.00 uur uitgecheckt en naar de auto.
Het resort is leuk, redelijk druk met voornamelijk Nederlandse gasten. Iedereen spreekt Nederlands. Het eten vonden wij voor buffet-eten prima. De ene dag beter of lekkerder dan de andere maar over het algemeen hebben we best lekker gegeten. Er zijn mensen die erover klagen maar we hebben er veel gezien die iedere dag alleen maar patat met kroketten of iets dergelijks aten terwijl er ook echt aparte stoofpotjes, gekruide kipgerechten en salades e.d. waren die echt heel lekker waren.
Personeel vond ik niet heel vriendelijk…..er was een heel leuk gezellig meisje maar er zat er ook een bij waarvan ik mij nu nog steeds afvraag of ze uberhaupt kan praten.
We hadden het resort prima gevonden als we de andere resorts niet gezien hadden. Het Morena Eco resort waar Derk zat en ook Coral estate zagen er toch wel heel wat luxer uit! Maar afijn, wij waren ook veel goedkoper uit dus dan mag je niet zeuren.

Het vliegveld is echt maar 10 minuten rijden, we zetten de auto neer om te laten controleren, krijgen een papier mee die we in de hal weer moeten inleveren bij de Hertz balie en horen daar dat we 1000 km. hebben gereden. De dames achter de balie vinden het knap.
Dan naar de vertrekhal en de koffers inleveren. Eigenlijk gaat het allemaal heel snel. Ook boven bij de controle gaat het sneller dan op Schiphol. Sowieso is het vliegveld mooi en modern. Mooie winkels en een restaurantje en weer de kans om Delfts blauw en dropjes etc te kopen.

Eenmaal bij de gate ziet het er erg druk uit. Wij krijgen het al benauwd en inderdaad, de vlucht zit vol en we hebben dus niet zoals op de heenreis een stoel vrij. We zitten dus superklem de hele vlucht. Er valt eigenlijk niet te eten met je tafeltje naar beneden met iemand naast je die ook probert te eten. Wij kijken allebei wat films en liggen af en toe met onze ogen dicht maar slapen lukt ons helaas niet.
Verzorging qua eten en drinken is prima en de stewardesses zijn vriendelijk maar nee, KLM gaan we voortaan vermijden! Wat een smalle zitplaatsen en dat de leuningen niet omhoog kunnen, vind ik echt heel vervelend.

Alles komt tot een eind en gelukkig ook deze vlucht. We landen eerder maar dan…. We moeten 2x langs de paspoortcontrole (??) die ook nog eens uren duurt. We dachten, nou dan liggen de koffers in elk geval al klaar maar nee, ook dat duurt nog heel lang… Derk staat al een tijd buiten in de auto te wachten….heel irritant. In Curacao zijn ze echt sneller! Uiteindelijk heeft het bijna 2 uur geduurd van gate tot koffer!!

Om 7.30 uur rijden we dan eindelijk weg. Onderweg en thuis kletsen we gezellig met Derk. Tom zien we nog net naar zijn werk fietsen…
We drinken een kopje thee en gaan dan nog even 3 uurtjes slapen. Daarna douchen en de koffers leeghalen en ’s middags halen we mijn moeder op om naar mijn vader te gaan.
Fijn om hem te zien! Hij krijgt nog steeds zuurstof en voelt zich nog niet geweldig. Het niet slapen tussen de andere zieken is eigenlijk het vervelendst…. Wij nemen mijn moeder mee om bij ons te eten en brengen haar ’s avonds weer thuis.

Donderdag moet ik weer werken, daarna is het weer haasten naar moeders en door naar het ziekenhuis waar ook schoonzus Mariel komt voor een familiegesprek met de arts. Mijn moeder en Mariel eten daarna bij ons waarna Mariel mijn moeder thuisbrengt.

Vrijdag gaan we eerst een bezoekje brengen aan mijn schoonmoeder. OP de terugweg is de grote weg gestremd waardoor TomTom ons zo om stuurt dat we langs de Makro komen. Dan daar maar lunchen en meteen wat boodschappen doen. Ondertussen houden we de telefoon nauwlettend in de gaten want het kan zijn dat mijn vader naar huis mag vandaag mits er thuishulp kan komen.

Eenmaal thuis is het zo laat dat de bezoektijd alweer bijna begint en ga ik maar bellen met het ziekenhuis voor meer info. 8 telefoontjes later (ik bespaar jullie de details) krijgen we groen licht en mag hij worden opgehaald! Hoera!!
Om 18.00 uur is hij dan heel moe maar heel blij om weer thuis te zijn!!

Nog even een terugblik op Curacao:
De stranden, de zee, de wilde dieren; allemaal geweldig! Ook het weer was prachtig maar voor mij soms wat te heet. Het snorkelen was er echt geweldig!
De natuur is veel van het hetzelfde, cactussen en dooie bomen. De zwerfhonden vond ik echt verschrikkelijk. Nou hebben wij heel veel gereden en hebben we ze daarom ook veel gezien. Als je in mambo beach zit en blijft zal het wel meevallen. Ik heb er uiteindelijk ook 2 dood langs de weg zien liggen.

Dan het verschil rijk/arm. Tja de mooie huizen zitten in resorts met bewaking en zie je dus eigenlijk niet als je rondrijdt omdat je daar niet in mag. Alleen de huizen die er afgeleefd en uitgewoond uitzien, zie je. Je hoopt dat er niemand woont maar daar wonen echt gezinnen. Wat dat betreft snap je eigenlijk de hoge criminaliteit wel.

Wij hebben gelukkig niets gemerkt of gehoord van diefstal of iets dus dat is fijn.
Wij vonden Curacao leuk. Florida vind ik leuker. Zou ik moeten kiezen tussen Gran Canaria en Curacao, zou ik wel Curacao kiezen. Derk weet zeker dat hij nog eens teruggaat, wij weten het nog niet….

Bedankt voor het volgen van onze niet zo spannende vakantie en tot een volgende keer!!! xx