12 sep: Via Ryd en Stenshuvud park naar Ystad

Vannacht weer rommelig geslapen en uiteindelijk staan we maar tegen achten op. We moeten het schoon achterlaten dus we zijn nog even bezig met alles weer bij elkaar zoeken en inpakken en daarna schoonmaken. Als ontbijt nemen we een simpele eiwitshake. Uiteindelijk rijden we om 9.50 uur weg in de stromende regen. Mazzel dat we hier weg gaan want het blijft de hele dag regenen hier, volgens de voorspelling. Na een half uur rijden wordt het droog en ook wat lichter. Eerste stop vandaag is een autokerkhof in Ryd. Bilkyrkogården Kyrkö mosse , een toeristische attractie die erg bijzonder is maar ik vind het is een fotogeniek plekje. Ook is het er best druk, er staan hele mooie auto’s op de parkeerplaats en die zijn is van een groep ralleyrijders denk ik. Zij gaan net weg als wij beginnen dus uiteindelijk hebben we alle ruimte om een rondje bos, langs alle auto’s te doen.

Leuk rood huisje onderweg, zo zijn ze hier bijna allemaal
Best cool toch?

Dan rijden we door, zoeken een benzinestation en we moeten allebei plassen. Het benzinestation vinden we, een plek om te plassen niet. Uiteindelijk maar op een paadje in het bos gestopt. Dat werkt ook, prompt rijden we natuurlijk 5 minuten later langs een plek met de toaletter.

Onderweg gaan we nog naar supermarkt Willy’s voor een lunch en vast wat te eten voor vanavond. Dan naar Stenshuvud National park. Een mooi park aan de oostkust van Zweden. Wij besluiten naar het uitkijkpunt te lopen. Dat betekent altijd omhoog en omhoog betekent klimmen als een malle. Onderweg moeten we af en toe even bijkomen en op het einde moeten we echt over stenen omhoog. Gelukkig zijn we inmiddels een beetje getraind. Eenmaal boven is het niet zo helder en valt het uitzicht eigenlijk tegen. Heb ik daar zo voor geklommen, lekker dan… Nou ja, verzucht ik ‘ ik krijg er vast gespilde bieren van’. Ik bedoelde natuurlijk gespierde billen. Huub was niet blij dat ik bieren wilde verspillen 🙂

Klimmen….
gekke boom
En daar deden we het dan voor. Hmmm beetje vaag doordat het geen helder weer was.

Beneden in het park zijn er nog ladingen wandelingen te doen maar het is al 16.00 uur en we moeten nog bijna een uur rijden. Dus we gaan. Het gaat over kleine weggetjes en het schiet niet erg op.

Tegen 17.00 uur komen we dan aan bij het Holiday house park in Ystad. De envelop met sleutel en info ligt klaar voor ons en we hebben huisje 6. Twee slaapkamers, een klein keukentje en een badkamer met hoera, lekker ruikend normaal water!
Het is klein maar voldoet prima voor 2 nachten.

Op 500 meter is het strand, als we alles weer in het huisje hebben gesjouwd (we hebben steeds meer troep) en wat hebben gedronken lopen we er even heen maar het begint net weer te regenen. Het strand ziet er dus nog niet zo vrolijk uit. Morgen nog maar eens proberen.

het strand vlakbij in de regen

We gaan naar huis, gaan eten maken en dan weer onze blogwerkzaamheden en we gaan allebei douchen en lekker onze haren wassen. Het is nu al bijna 23.00 uur en we zijn allebei doodmoe. Lekker slapen dus!
Het was weer een mooie dag! (qua weer wat minder….maar verder wel 😉 )