29-8 Van Garmisch naar Weggis

Na een laatste ontbijtje in ons appartement pakken we de boel weer in en vertrekken op weg naar Zwitserland. Eerst nog even een foto van de tuin, waar we dit eigenlijk op geboekt hadden. Ik zag ons helemaal zitten in het zonnetje….

onze tuin….

ook ons balkon en de woonkamer had ik nog niet geplaatst.

foto is scheef, balkon was recht.

Om 9.35 reden we weg in de…je raad het al, stromende regen. Onderweg had ik zoveel tussenpunten, zoals het mooie dorpje Lindau, maar toen we er reden, regende het zo hard, dat je meteen drijfnat was geweest. Wij zijn langs zoveel mooie grote meren gekomen maar met die regen, zie je het amper, zo zonde!!

We zijn 2x Oostenrijk ingereden en dan weer Duitsland, ook langs Vaduz, de hoofdstad van Liechtenstein en uiteindelijk de grens over bij Zwitserland. Het leek erop dat we gecontroleerd zouden worden maar voor ons was een opgewonden mannetje aan het schreeuwen en doen, waardoor wij doormochten. Oke, doei!

Bij de Bodensee en daarna de Walensee zijn we gestopt om in de auto wat te eten en te drinken, in de regen. Toen ik op zoek ging naar een toilet, werd het bijna droog en hebben we nog wat foto’s kunnen maken.

Dorpje Lermoos in Oostenrijk
Weesen
in Weesen
Onderweg nog een meer, uitzicht vanaf een heuvel

En weer rijden we door met vooral regen, het lijkt alsof we in een tekenfilm zitten met zo’n wolkje met regen boven ons hoofd.

Uiteindelijk zijn we rond 16.00 uur bij ons hotel Alpenblick in Weggis. Ontvangst is bijzonder vriendelijk en we hebben een kamer met balkon met uitzicht op het Vierwaldstattersee. En zowaar, het is droog. We gaan een uurtje zitten genieten van het uitzicht en na 18.00 uur lopen we naar de waterkant. Schuine wegen en heel veel trappen omlaag, die we straks weer naar boven moeten, slik.

uitzicht en balkon
kamer
beneden

We zoeken een betaalbaar restaurant, dat valt nog niet mee, de meesten beginnen bij 49,00 voor een hoofdgerecht. Uiteindelijk komen we ergens terecht met leuk uitzicht en lekker eten.

We waren met droog weer vertrokken en het zou droog blijven…Helaas plenst het weer als we naar buiten gaan. In de regen lopen we weer alle trappen op naar boven naar het hotel. Daar schrijf ik dit blog op mijn mobiel want de aardestekker van de laptop past niet in het stopcontact…

Morgen is weer een dag met veel mooie stops als het droog is! Duimen jullie voor ons?

beetje slechte foto met mijn mobiel maar dit is het uitzicht in de avond met alle lichtjes!!

4 gedachten over “29-8 Van Garmisch naar Weggis

1. Het is ondanks de regen wel heel mooi daar zo te zien! Prachtig uitzicht ook vanaf de hotelkamer. Maar een zonnetje (of iig droog weer haha) zou het afmaken natuurlijk, dus ik ga voor jullie duimen.

2. Hoi Marjolein,
    wat leuk dat jullie behalve langs Berwang ook langs de Walensee zijn gereden! Ook daar hebben we wintersport gevierd (hoog op de berg dan, beneden zaten we meestal lekker in het zonnetje. Jawel, de zon kan daar wel schijnen….).
    Jammer dat het weer zo slecht was! Maar: dan heb je een reden om nog een keer terug te komen!
    Geniet nog van jullie reis!

• Hoi Mariel, bedankt voor het lezen en je reactie. Ja grappig he, het ziet er in de sneeuw vast heel anders uit!
      Ik hoop dat Denemarken weer fijn was? xx