22 November: Van Alachua via Crystal Springs en Clearwater naar Bradenton

Allebei lekker geslapen en om 9.00 uur zaten we aan het beste hotelontbijt deze vakantie. De warme cinnamon buns waren ” to die for” en ook de broodjes, yoghurtjes etc waren erg lekker en vers. Hollanders als we zijn, namen we weer 2 bananen mee voor onderweg. (zie je iedereen doen trouwens, anders durfde ik dat niet 🙂 )
Op de kamer konden we online uitchecken en de kaartjes laten liggen.

de route, Crystal river stond hier niet bij maar ligt linksboven

Om 10.15 uur reden we uiteindelijk weg naar Crystal River, precies 1,5 uur. Daar kun je naar een park waar bijna altijd manatees zijn maar die gaan we vast nog wel ” gewoon” zien en dan hoeven we geen $35.00 te betalen voor toegang en een bus. Uiteindelijk kijken we bij een klein parkje om even de benen te strekken en naar de wc te gaan. Daar lopen mooie witte vogels en er zitten anhingas, soort aalscholvers.

Er was de hele dag regen voorspeld maar voorlopig is het bewolkt maar droog.

Na een kwartiertje ofzo rijden we verder naar Clearwater. Weer 1,5 uur rijden. Het eerste stuk van vandaag is weer via provinciale wegen door dorpjes en langs bossen en weilanden. Het is lekker rustig op de weg en Huub vindt het rijden hier zo heerlijk relaxt. We hebben er een gezellig muziekje bij aan. De eerste dagen luisterden we naar de radio maar dat is meer reclame voor artsen, medicijnen en advocatenbureaus dan muziek, dus we zijn overgestapt naar Spotify via mijn telefoon.

Vlakbij Clearwater wordt het drukker, de weg er recht naartoe is heel druk. We zijn hier nog nooit geweest maar jee, wat een grote toeristische stad is dit. Ben blij dat we hier niet langer zitten. Voor een middagje is het net leuk. Het is er inmiddels 27 graden en nog steeds is het droog. We vinden zowaar een parkeerplaats aan het strand.

We drinken er wat, eten onze banaan en wandelen over het mooie witte zand en langs een soort boulevard.

Clearwater beach

Na 3 kwartier besluiten we het laatste uur naar ons appartement te gaan rijden. We gaan over de mooie Skyway bridge.

Om 16.00 uur waren we bij het appartement. We konden inchecken via een sleutelkastje. Superhandig altijd. Lekker appartement hoor, hier kunnen we ons best 10 dagen vermaken mits het meevalt met de red tide dan….

De keuken heeft een dubbele koelkast met ijsmachine, vaatwasser en grote oven etc. Iedere kamer heeft een tv en in de woonkamer is het een grote waar we onze chromecast op aansluiten zodat we Netflix en Videoland etc. kunnen kijken.

Op de gang is nog een wasmachine en droger en bij de grote slaapkamer nog een enorme walk in closet. Elke badkamer heeft een eigen toilet, douche en wastafel.

Ons terras met stoeltjes, leuk uitzicht met een fontein en de andere gebouwen zoals die van ons hier in Shorewalk

We zitten in Shorewalk, het is een soort vakantiepark met zwembaden, tennisbanen, bbq plekken etc. De rest hebben we zelf ook nog niet gezien dus dat bewaren we tot morgen.
Na alles in huis bekeken te hebben, gaan we eerst maar eens boodschappen doen bij de Publix hier vlakbij. We halen frisdrank, bier, koffie en ontbijtspulletjes en voor vanavond kipstukjes en een fruitsalade. De boodschappen zijn wel echt veel duurder geworden dan de vorige keer.

De Publix, lekker ruim opgezet

Weer “thuis” gaan we eerst eten en daarna de koffers leegruimen en douchen. Huub sluit de chromecast aan op de tv en zet de laptop voor me klaar met alle verlengsnoeren.
Inmiddels is het weer 21.30 uur en zit ik dit te typen met een kopje thee met een stukje Danish. Life is good, we are happy!

Tot morgen weer! xx

ps. Het zou de hele dag regenen, we hebben geen druppel gezien. 🙂

Ik vond dit een schattig meeuwtje bij het strand