2 December: Van Bradenton via de Circle B. Bar preserve naar Orlando

We hadden de wekker om 8 uur gezet maar ik was natuurlijk al eerder wakker. Al onze spullen weer in de koffers gekwakt en alles uit de ijskast mee. We hebben wel al een hoop extra dan dat waar we mee gekomen zijn..
Om 9.30 uur stond alles klaar maar moesten we eigenlijk nog ontbijten en daarna weer alles opruimen. Niet zo handig, dus gaan we maar eerder weg en ontbijten we onderweg. We hoefden alleen de sleutel terug in het kastje te doen en het vuilnis weg te gooien. Ik had Neil, de eigenaar (we hadden dit geboekt via Airbnb) een dag eerder nog geappt over een glas wat ik had laten vallen maar dat hoefden we niet te vervangen of te betalen. Aardig! Bijzonder trouwens, ik laat thuis echt nooit iets vallen maar op vakantie was dit niet de eerste keer.

Maar goed, we hebben ontbeten bij de Cracker Barrel, daarna was het 3 kwartier rijden naar een Manatee viewing Center in Apollo beach. Bij een energiecentrale is het water warm en dat trekt manatees aan. Het was op de route, gratis om te bezoeken en te parkeren dus ach, het leek me een bezoekje waard. Tja, ik zag een neusje, maar verder was het niet heel spannend. Uiteraard waren er weer schone wc’s zoals overal in Amerika dus dat was sowieso handig.

En weer door, weer 3 kwartier rijden naar de Circle B. Bar preserve. Dat is een mooi (gratis) natuurgebied met veel bomen, marshes, water en dus wildlife. We hebben er van 12.00 tot 15.00 uur bijna alle trails (gedeeltelijk) gelopen met 27 graden op het heetst van de dag en ik was helemaal kapot.

park

We hadden deze vakantie nog geen alligators gezien en ik wilde er een op de foto hebben. Op een gegeven moment heb ik het maar aan andere wandelaars gevraagd die ons wezen waar we heen moesten maar dat was dan weer tig kilometer lopen. Onderweg zagen we wel veel andere vogels en vissen en bovenstaande reiger die echt een megavis of slang (?) te pakken had, veel succes daarmee vriend!

Uiteindelijk zagen we dan toch een alligator zwemmen, of eigenlijk zag Huub hem. Dat is heel bijzonder want die heeft nog nooit wildlife ontdekt. 🙂

Daar is ie dan! Snappie!

Op een gegeven moment staan er mensen in de bosjes te staren, dus daar aangekomen, doen wij dat ook en zien een flinke roofvogel. Ik moest inzoomen en hij stelde scherp op de sliert Spaans mos ervoor dus scherp is het helaas niet. Het sliertje mos wel, de vogel niet. 🙂 Met mijn Canon was hij mooier geworden maar helaas, die is thuis gebleven deze vakantie. Ik heb even gezocht op Google en ik denk dat dit een short tailed hawk is.

Afijn, na 28 kilometer (zo voelde het) lopen door dit mooie park vonden we de auto terug en waren we heel blij dat we weer mochten zitten. Het zou weer 3 kwartier rijden zijn naar onze nieuwe locatie maar we stonden in een paar flinke files deze keer.

Het was uiteindelijk tegen 16.30 uur toen we het Blue tree resort in Orlando aankwamen. Inchecken ging snel en we moesten naar Building 15. Ze vroeg of we naar Disney parken gingen-Nee- en of we mee wilden doen met de dagelijkse activiteiten -Nee- of pasjes om te midgetgolfen e.d. -Nee! Groot hier dus, haha!

Het appartement ziet er prima uit, het ruikt alleen wel erg muf dus we zetten maar alle ramen open om flink te luchten. Pakken een deel van de koffers uit en zetten alles weer klaar qua opladers, badspullen etc. Dan is het alweer tegen zessen en rijst de vraag; Gaan we boodschappen doen en eten maken of eten we even ergens wat. We zijn allebei moe en besluiten het 2e maar te doen. We gaan naar de Chili’s, ook zo lekker daar. In Amerika moet je geen vegetariër zijn hoor.

Morgen maar boodschappen doen en voor een paar dagen eten halen. We zijn allebei moe na deze dag.
Ik schrijf weer het blog, Huub probeert de Chromecast aan te sluiten op de tv maar dat lukt helaas niet. Gaan we toch nog aan lezen toekomen hier in de avond. 🙂

Overigens was het weer een prachtige dag. Qua weer hebben we hier in Florida toch niks te klagen gehad tot nog toe. Afkloppen!

Tot morgen weer!

Als afsluiter heb ik nog een eekhoorntje voor jullie!