12 Mei: De reis begint: Van Zoetermeer – Olbia – La Maddalena

Uitzicht B&B

De vakantie begint vroeg. We zijn de avond ervoor rond 22.00 uur gaan slapen en om 3.30 zou mijn wekker gaan maar ik was om 2.00 uur al wakker. Uiteindelijk reden we om 4.36 uur weg naar Schiphol. Het voordeel van vroeg vertrekken is dat er geen file staat en je lekker door kan rijden. We parkeren op de P3. Inmiddels regent het dus ik ga overdekt bij de koffers wachten en Huub zet de auto weg, dan met de bus naar de vertrekhal waar we om 5.55 aankomen. Uiteindelijk duurt het altijd langer dan je denkt en ipv de geadviseerde 3 uur eerder zijn we slechts 1,5 uur eerder dan de vertrektijd. Nou leek 3 uur eerder me ook erg overdreven zo vroeg in de ochtend.

We gaan naar de gate en eten daar de meegebrachte krentenbol en ik ga op zoek naar flesjes water. Alle automaten doen het niet en uiteindelijk loop ik van gate 78 terug naar 50 om daar water te halen voor 4.95 per flesje, excl btw.

Een gek eiland uit de lucht.😁

We vertrekken iets te laat in een vol vliegtuig en dat gaat allemaal goed. Onderweg wordt de bewolking steeds minder en om 10.00 uur landen we in een vrij zonnig Olbia met 18 graden. De koffers komen snel en een half uur later staan we bij Hertz voor de auto. Dat duurt dan wel weer relatief lang maar om 11.00 uur staan we bij onze Renault Capture. Hij is niet gróót, De helft van de koffers past slechts in de achterbak, de rest moet op de achterbank. Verder is het een prima autotootje vind ik en het heeft navigatie, waardoor we onze meegebrachte tomtom en telefoonhouder voor waze niet hoeven te gebruiken.

Terwijl Huub de auto regelde, kreeg ik een bericht van Lia van de B&B il Corallo, via Booking.com met de vraag hoe laat we zouden arriveren. Na wat heen en weer berichten, blijkt dat de kamer klaar is en we gewoon mogen komen. Dat is wel lekker, dan kunnen we de koffers vast kwijt. We gaan op weg naar Palau, vanwaar de boot vertrekt naar la Maddalena. Wat we zien onderweg zijn prachtige slingerwegen, uitzichten en natuur, jeej vakantie! In Palau koop ik een retour voor ons en de auto voor 28.00.De boot is net weg en we moeten 3 kwartier wachten op de volgende. Dat is niet erg want het zonnetje schijnt en we hebben mooi uitzicht. Na een kwartier op de boot komen we aan in La Maddalena op het gelijknamige eiland. Binnen 10 minuten staan we bij de B&B waar Lia al staat te wachten op ons. Er zijn 3 kamers hier en wij hebben de oranje geboekt. De uitzichten zijn prachtig en de kamer is prima. Er staan gratis drankjes in de koelkast, Netflix staat al op Nederland en ze vertelt hoe we het beste kunnen rondrijden en geeft een tip waar we kunnen eten en zonsondergangen kunnen zien. Superlief!

Ons uitzicht uit de kamer, zo mooi!

Dan gaan we op pad, vandaag is het droog dus we gaan maar foto’s maken nu het nog met de zon kan. Morgen en daarna gaat het plensen.

We rijden een rondje over la Maddalena en het eiland ernaast Caprera. Wat is het hier mooi! De natuur is bijzonder hier, mooie planten maar ook veel rotsen en stenen. Het water van de zee is echt hysterisch blauw. Ik dacht dat mense het photoshopten maar het is echt zo! We stoppen af en toe voor wat foto’s of even zitten in de zon. Ook halen we een ijsje in het stadje zelf, oooo dat italiaanse ijs zou verboden moeten worden. Niet normaal zo lekker! Rond 17.00 uur ben ik zo moe na een week shit slapen, dat ik terugwil naar onze kamer om even te liggen. We reserveren een tafel bij Zi Anto en relaxen tot 19.15 en gaan dan eten. Het eten en uitzicht zijn fantastisch. Ik heb kip met vergeten groenten en Huub heeft de halve oceaan op zijn bord. Tussendoor maak ik naast het restaurant nog wat sunsetfoto’s en eten we nog een dessert. Vergeten om daar foto’s van te maken maar Huub had een warme creme Catalane en ik een yoghurtmousse met honing en aardbeien, superlekker.

Waar we verblijven

Terug naar onze B&B en na 3 kwartier lag ik (met oordopjes voor Huubs gesnurk) in coma.

Het was een lange maar mooie dag.

Sunset

Het uitzicht uit de B&B by night

4 gedachten over “12 Mei: De reis begint: Van Zoetermeer – Olbia – La Maddalena

1. Ja, de uitzichten hier zijn fantastisch ! En zo irritant, dat snurken ken jij dus…. Afgelopen nacht was al beter als hij meer uitgerust is….👍🤩