13 mei: Dag la Maddalena in de regen

Met het raam open en het luik dicht was het rustig buiten vannacht en heb ik ondanks het gesnurk van Huub nog best lekker geslapen. Vast de zeelucht!

Het ontbijt is om 8.30 uur op een overdekt terras met 3 tafeltjes met prachtig uitzicht. Helaas stortregent het. Uitzicht is nog steeds indrukwekkend maar met zon was het vast helemaal fantastisch geweest. Lia had ons gisteren gevraagd of we de voorkeur hadden voor zoet of hartig bij het ontbijt. We zeiden in koor dat we alles lekker vinden, look at us! Daar was ze blij mee. Vanmorgen waren er dan ook zoveel verschillende en lekkere hapjes dat het leek alsof ze de hele nacht in de keuken had gestaan, allemaal vers en warm! Wow, ik snap de 9.5 beoordeling!

Regenachtig uitzicht

De andere kamers zijn bezet door een Duits echtpaar en een Française. Internationaal ontbijtgezelschap dus. Na het ontbijt moeten we weer even liggen. Ik upload de foto’s van gisteren, schrijf het blog op mijn tablet ( We hebben deze keer geen laptop mee) op het terras met een klein poesje wat naast me is komen liggen. Over het pad komt er een wild varken voorbij met 3 biggetjes, bijzonder gezicht zo.

Lief poesje

Daarna gooien we de koffers weer om zodat ieder zijn eigen spullen weer heeft en dan gaan we maar in de regen nog een rondje La Maddalena en het eiland ernaast Caprera doen. Zo jammer dat het constant regent, stort of hoost. Als uitstapje doen we boodschappen bij de Conad, water, cola, ijsthee en een soort bladerdeeglunch met feta en spinazie.

Superleuke uitstap haha

Onderweg komen we nog een kudde Sardinische wet goats tegen. Ook rijden we door enorme plassen waarvan we hopen dat het geen sinkholes zijn en rijden we weggetjes waarop we hopen geen tegenligger te krijgen.

Rond 16.00 uur zijn we dan weer op de kamer om te relaxen voor we rond 19.00 uur weer naar la Maddalena stad gaan om bij een nr 1 pizzeria te gaan eten. De pizza’s zijn heerlijk, we laten wat korsten over, anders krijgen we het niet op en we hebben tiramisu op het menu gezien en dat in Italië eten, hoort op de vakantiebucketlist. Ook die is heerlijk!

Als we weer terugrijden, komen we op de weg om een hoek en allebei tegelijk roepen we “wooooww” . We zien zo’n mooie sunset dat ik bijna uit de rijdende auto spring om foto’s te maken. We stoppen ietsje verder op een parkeerterrein langs het water voor veel mooie plaatjes. Dit had ik niet meer verwacht vandaag!!

Straatje op weg van de pizzeria

Op de kamer doen we onze spelletjes, ik mijn Social media en dit blog.

Morgen na het ontbijt gaan we weer met de ferry naar Sardinië richting Stintino voor 3 nachten. Weersverwachting is wat beter maar nog steeds geen strandweer. Tot morgen!!

2 gedachten over “13 mei: Dag la Maddalena in de regen

1. Ondanks de regen ziet het er geweldig uit hoor! En je hebt helemaal gelijk, tiramisu (en pizza) eten in Italië is een must 😉