14 mei: Van La Maddalena via Castelsardo naar Stintino

Ook de 2e nacht in deze B&B bevalt goed, wat een rust hier. We kijken naar buiten en hoera geen regen. Wel wat flinke wolken maar ook blauwe stukken. We douchen, pakken de koffers vast in en om 8.30 uur staat het ontbijt weer klaar. Er staat een schaal met geroosterde boterhammetjes met eitjes erop en tomaat, worstjes en kaas. We willen er een van pakken maar de hele schaal is voor ons. Ook weer zo lekker. We krijgen weer thee en koffie erbij en een lekker sapje. Dan krijgen we ook nog tosti’s en staan er nog warme bladerdeeghapjes met perzik en honing, sandwiches met tonijnsalade en komkommer, fruit en yoghurtjes. Omg, we kunnen best wat eten maar dit is zoveel! Zo jammer dat je niet alles kunt proeven maar vol is vol en vol is eigenlijk al niet goed, hahaha. Het uitzicht is zonder regen toch ook wel veel mooier. We genieten ervan en dan is het toch tijd om in te gaan pakken. Om 10.00 uur bedanken we de eigenaren heel hartelijk en vertrekken we.

Eerst nog een half rondje eiland voor nog wat uitzichtpunten die we gisteren in de regen niet konden fotograferen en dan door naar de boot terug naar Sardinië. Om 11.20 varen we dan weer naar de overkant. Via een bijzonder bochtige maar prachtige route rijden we dan eerst naar Castelsardo. Ik heb onderweg wat foto’s gemaakt voor een impressie.

Nog op la Maddalena:

We mogen pas na 17.00 inchecken bij de appartementjes dus we moeten ons onderweg vermaken. Castelsardo is een mooie plaats met gekleurde huisjes op een heuvel met bovenop een kasteel. Beneden is de haven en daar rijden we eerst heen in de hoop daar een toilet te vinden die we uiteindelijk ook hebben gevonden. Dat is wel minder hier in Italië, veel openbare toiletten zijn er niet te vinden langs de route.

Onderweg en in Castelsardo

Ik heb van de jongens lieve berichtjes voor moederdag en ik bel mijn moeder ook even. Mijn vader geeft aan ongerust te zijn geweest omdat ons eerste bericht niet (goed) te vinden was. Dat stond inderdaad helemaal onderaan, nu is het hopelijk wat verschoven en wel alsnog te vinden en te lezen.

Dan rijden we weer naar boven het stadje in, vinden een parkeerplek en sjouwen door de steile straatjes. Op een terras bestellen we een cola en klein ijsje als lunch. Meer hoeven we niet na ons enorme ontbijt. We zitten in de schaduw en eigenlijk is dat best koud. We kijken nog wat winkeltjes en gaan dan weer verder met de route. In Porto Torres moet ik weer heel nodig plassen en duurt het lang voor we weer een wc vinden. Ook de zoektocht naar een supermarkt die op zondagmiddag open is, valt niet mee. Dankzij Google vinden we dan de Lidl die open is. Verassend genoeg vinden we er ook veel merkproducten. ( in Nederland hebben ze toch geen coca cola?)

Met boodschappen vervolgen we dan weer het laatste half uurtje van vandaag naar Stintino waar we om 18.00 uur aankomen. Bij de receptie halen we de sleutel en info en rijden dan naar ons appartementje. Het heeft een flink terras met tafel en 4 stoelen. Binnen is het erg strak, modern en kaal. Wel een prachtige badkamer met douche. We blijven hier 3 nachten.

Ik maak zalmmoten klaar met gegrilde paprika en warm een kant en klare paella voor Huub en een couscous voor mij op die verassend lekker is. We dachten dat er maar 1 kookpit was maar het zijn er gewoon 4 dus dan hoef ik niet meer moeilijk te doen met magnetronmaaltijden.

Na het eten lopen we naar la Pelosa beach, een van de mooiste stranden van Sardinië. Het is vlakbij maar gaat via een vrij steil pad naar beneden, wat we dus straks ook weer omhoog moeten. Dat had ik niet gezien op Google Maps….😁 Het water is inderdaad weer hysterisch blauw en het zand is zacht. We maken wat foto’s van de sunset achter de heuvel en sjouwen dan weer terug met onderweg 2 pauzes om op adem te komen. Eenmaal terug blijken we toch buren te hebben. Er zit een tussendeur van ons naar hun, die heel dun is en op een gegeven moment is er ruzie en een hoop gehuil te horen. Hopelijk komt het weer goed. Wij zijn zo moe dat we weer rond 22.00 uur in slaap storten.